Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Technische Werkplaats > De Werkplaats
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-01-2007, 22:54
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default Ombouwen Klinken Golf 1 naar mechanisme Golf 2

Chrome klinken mk1 inbouwen op een mk2 heeft wat ombouw werk nodig om te zorgen dat de klinken juist passen.



links het oude mechanisme en rechts deze uit mijn golf 2.



Uit het mechanisme van de golf 2 heb ik het palletje nodig wat door de hendel word gekanteld welke vervolgens op het mechanisme in de deur zelf drukt. Dit drukt bij een golf 2 omlaag.

Dus tussen de 2 zwarte lijntjes heb ik het eruit geslepen en vervolgens in de juiste lengte (zie gele lijn) gepast zodat hij ook bij de chrome klink op 1 lijn zit met het asjes van de hendel. (zie blauwe lijn)



Waardoor uiteindelijk vier van bovenstaande overblijft. Waarvan er in twee het palletje met asje komt en de andere twee als geleider werken net als in de orginele golf 2 klinken.



De stukjes erin gezet en vast gelijmd. ik laat het nog een paar uur drogen en dan kan ik alles weer in elkaar zetten en de klinken eindelijk plaatsen


Links kun je het palletje liggen welke met het asje over de pasgemaakte beugeltjes gaat.


resultaat 2 drogende klinken

Zodra het gedroogd is kun je het mechanisme over zetten van de golf 2 op de golf 1 klinken en klaar is klara:

resultaat:





Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum