Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Lupo, Fox en Up!
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-06-2005, 17:54
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default Lupo 1,4 stationair lopen

Hallo,

Wij (nou ja, eigenlijk zij) hebben/heeft een Lupo 1,4 van '99 en door de jaartjes heen heeft ze er maar heel weinig mee gereden (km stand ca. 33.000).
Nooit een enkel probleem!
Dit jaar echter slaat-ie heel snel af als-ie op stationair overgaat (bij remmen voor een stoplicht bijv.) Heel irri
Ik dacht aan te veel kleine stukjes, dus hem eens meegenomen naar en ritje duitsland op de autobahn, maar maakte geen verschil daarna. Ook (goed) warm of koud (maar wel van de choke) maakt nauwelijks een verschil
Ook heb ik de bougies, luchtfilter (en olie) vervangen, maar ook dat maakte niet uit.

Ik heb nog geen Haynes oid, maar klinkt dit bekend bij iemand?
What to do?

Alvast bedankt,
Groeten,
Walter
Reply With Quote
  #2  
Old 01-06-2005, 18:39
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

heb je de bougies, filter en olie vervangen NA dat het probleem zich ging voordoen,. of VOOR dat het probleem zich ging voordoen?

Afslaan bij 'overgaan op stationair' is bij oudere (standaard) motoren bijna altijd terug te voeren op een verkeerde afstelling van de ontsteking.. maar nieuwerwetsche auto's zijn gloof ik niet echt meer instelbaar toch? (geen idee: geen kaas van gegeten).

Enige kaas die ik van nieuwerwetsche motoren ken,.. is dat de dealert foutcodes kan uitlezen (scheelt zoeken), maar dat t dat dan vaak net niet is (das dan weer jammer)..

Optie: Accu losgooien en tijdje laten staan. 'Reset' het spul zichzelf en wellicht dat ie t dan weer wel goed doet. Foutcodes volgaarne van de voren laten uitlezen
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #3  
Old 01-06-2005, 21:20
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
heb je de bougies, filter en olie vervangen NA dat het probleem zich ging voordoen,. of VOOR dat het probleem zich ging voordoen?

Uiteraard NAdat het probleem zich openbaarde heb ik wat achterstallig onderhoud gepleegd
Ik verdom het namelijk om voor zoiets lulligs naar de dealer met zijn diagnosetool te gaan. Er is toch wel WAT af te stellen ???
Quote:
Optie: Accu losgooien en tijdje laten staan. 'Reset' het spul zichzelf en wellicht dat ie t dan weer wel goed doet. Foutcodes volgaarne van de voren laten uitlezen

Das op zich wel een idee. Beetje bot, maar wel een aardige. Dat doen we met de printer op kantoor namelijk ook altijd. Gaat 9 van de 10 keer dan weer goed :biggrin:

Het is idd een volledig geprogrammeerde injectie en onstekingscomputer die bij dat ding alles regelt, maar er moet toch ergens een soort van omloopschroef voor het stationaire toerental afstellen te vinden zijn. Er zit tenslotte maar 1 centrale gasklep op...

Als iemand weet wat je nog handmatig kan afstellen bij deze blokken, graag...het is dezelfde 1,4 motor als een Golf IV volgens mij.

Tnx,
Walter
Reply With Quote
  #4  
Old 15-06-2005, 07:55
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Stekker eruit trekken hielp dus niet, maar na de diagnostische hulp van de VW Expressservice, samen geconcludeerd dat de oorzaak mogelijk in een vervuild gasklephuis kon zitten die de MAP-sensor daardoor van onduidelijke signalen voorzag.
Het hele aanzuigtraject inclusief gasklephuis thuis zelf gedemonteerd en alle koolaanslag verwijderd en voila: weer lopen als een zonnetje!

Kortom, ik was zeer te spreken over de volkswagen dealer service in deze!

Groeten,
Walter
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum