Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-01-2010, 15:44
Sjazsperr's Avatar
Sjazsperr Sjazsperr is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 77
Default Elektrische choke doet vreemd

Hey,

Als ik me auto 's ochtends start (1.8 CL cab) dan loopt tie ongeveer iets meer als 1000 toeren stationair (koud weer) Maar als ik hem dan uit zet en hem daarna weer start gaat tie opeens 2000 toeren of meer draaien. Na 5min is dat pas over en het is zwaar irritant tijdens het rijden. Wacht ik ongeveer half uur dan doet tie het niet.

Iemand idee hoe ik dit kan oplossen ?
Reply With Quote
  #2  
Old 07-01-2010, 22:38
Sjazsperr's Avatar
Sjazsperr Sjazsperr is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 77
Default

niemand ??
Reply With Quote
  #3  
Old 07-01-2010, 23:29
Quist's Avatar
Quist Quist is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 286
Send a message via MSN to Quist
Default

Dat het na 5 minuten pas over is heeft te maken met de temperatuur die je blok dan heeft bereikt.

Even simpel uitgelegt, bij koud weer of heel koud blok is er meer zuurstof in de lucht en hierdoor zou je motor te schraal lopen. Vandaar dat er een choke op de carburateur zit om bij koud start een gedeelte van de luchtinlaat af te dichten en dus meer brandstof te geven.
Echter als je motor goed warm is heb je de choke niet meer nodig en zal deze ook uitschakelen. En je motor kan best redelijk op temperatuur zijn na 5 minuutjes

Het lijkt mij dat er geen variabele sproeier op/in zit en dat de carburateur op de normale bedrijfstemperatuur van de motor afgesteld staat 80-90 graden. Dus dan is het vrij logisch dat bij -2 buiten de afstelling te schraal staat en de choke inschakeld.

Heb met mijn 1.6 carb ook problemen bij koud starten in de vrieskou, eerste keer starten en pruttelen en uitvallen. 2e keer starten gaat de choke pas in werking en blijft hij wel netjes lopen, motor blijft ook redelijk lang hoog stationair lopen en de auto rijd zonder gas te geven (automaat) ook harder als normaal. En inderdaad na een minuut of 5 wanneer de choke uitschakeld loopt hij weer netjes rustig.

Enige manier hoe je het kunt oplossen is je auto warm binnen zetten en daar starten
__________________

Last edited by Quist : 07-01-2010 at 23:31.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-01-2010, 11:37
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 546
Default

Ik maak ook even gebruik van deze topic.
Ik heb ook een probleem.
Betreft een golf 2 1.8 electrische gestuurde carburator. BJ '90

Door de vrieskou heb ik met een platte accu gestaan.
bij de lokale bandenboer heb ik een nieuwe accu gehaald na de accuklemmen losgehaald te hebben en er terug op draaid de auto ineens 2000 toeren stationair. maar blijft dat ook doen met warme motor!

Ik heb na de VW gebeld en die vertelde dat ik de computer moest recetten..
(ik wist niet eens dat die een computer had)

Het recetten moest ik doen door middel van de accu klemmen weer los te halen en even tegen elkaar te houden.
klonk logiesch. dan na ong 5 minuten de klemmen weer op de polen gezet maar de auto begon ineens 2500 toeren te draaien staionair. Na de auto 15 minuten stil gezet te hebben was de nieuwe accu van 1 dag oud weer plat.

Wat doe ik verkeerd???
De dynamo laad gewoon netjes bij dat heb ik gemeten.
de auto heeft enkel normale verlichting op ik gebruik geen achteruitverwarming. ook geen versterker ed.

iemand tips wat ik nou fout gedaan heb?
__________________
My Golf is my image
Reply With Quote
  #5  
Old 08-01-2010, 12:15
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Het lijkt me dat je een gare accu hebt meegekregen.
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #6  
Old 08-01-2010, 12:22
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 546
Default

Dat zou het platleggen kunnen verklaren, maar hoe zit het dan met die toerental? In de bovenstaande reactie las ik dat het iets met -2 te maken zou kunnen hebben, maar waarom doet hij het dan ook met warme motor dan? zoveel toeren stationair draaien?

En dat recetten is dat echt waar? of heb ik in een sprookje geloofd?
Ik loop nnamelijk nog steeds niet weg dat er een computer in zit. waar zou die moeten zitten dan? Bij een G60 zit die bij de bijrijders plaats onder de vloermat maar van een 1.8 carburator???
__________________
My Golf is my image

Last edited by Stefan2 : 08-01-2010 at 12:26.
Reply With Quote
  #7  
Old 08-01-2010, 22:42
VwJarnoGT's Avatar
VwJarnoGT VwJarnoGT is offline
Volksforum Aandeelhouder - I love VAGinas
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,356
Send a message via MSN to VwJarnoGT
Default

Quote:
Originally Posted by Stefan2
Dat zou het platleggen kunnen verklaren, maar hoe zit het dan met die toerental? In de bovenstaande reactie las ik dat het iets met -2 te maken zou kunnen hebben, maar waarom doet hij het dan ook met warme motor dan? zoveel toeren stationair draaien?

En dat recetten is dat echt waar? of heb ik in een sprookje geloofd?
Ik loop nnamelijk nog steeds niet weg dat er een computer in zit. waar zou die moeten zitten dan? Bij een G60 zit die bij de bijrijders plaats onder de vloermat maar van een 1.8 carburator???


Bedoelen ze met je computer niet de MFA?
Reply With Quote
  #8  
Old 09-01-2010, 12:59
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 546
Default

Zit er niet op een MFA., en waar wordt de carburateur aangestuurd? die is electroniesch.
__________________
My Golf is my image
Reply With Quote
  #9  
Old 12-01-2010, 15:46
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Zit de ECU niet gewoon on de waterbak bij het voorraam?
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum