Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #421  
Old 27-12-2015, 19:02
JerryGT JerryGT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 423
Default

Damn, wat een gaaf spul!

Bij chassisparts.com hebben ze wel een rempomp plaatje, gebruiken wij altijd om pedalen setje te maken voor in de autocross.
Reply With Quote
  #422  
Old 24-01-2016, 10:03
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Even geen nieuws over de mk2, maar wel over de R32 die ik aan het klaar maken ben.

Het hemeltje was wit en begon mij er steeds meer aan te ergeren. Ik kon geen nette 2e hands zwart hemeltje vinden en heb alles nieuw gekocht. Deze word pas gemonteerd na dat de auto terug is van de spuiter



















Elk klein deukje is er heel erg netjes uitgehaald door een kennis van mij die een eigen bedrijfje heeft en dit dagelijks doet voor zijn werk:




Nu verder met het netjes/schoon maken zodat hij naar de spuiter kan. Hij word helemaal overgespoten omdat ik hem er zo netjes mogelijk wil maken en hij her en der kleine krasjes heeft en de lak te dun is om deze er uit te polijsten.

















































Het schoonmaken was veel werk en ben lang bezig geweest met kwasten en borsteltjes enz om hem zo netjes te krijgen.
Dinsdag gaat hij naar de spuiter waar de rest word gedemonteerd.
Als hij terug is, komt er een schroefsetje onder, kan ik hem overal in de holle ruimtes weer behandelen met Wax en dan weer in elkaar zetten en vervangen wat niet meer netjes is.

Last edited by DutchBuild : 05-02-2016 at 22:04.
Reply With Quote
  #423  
Old 24-01-2016, 10:05
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

http://dutchbuild.com/new/images/ig...-800-600-80.jpg

Yeah, de ontvetter van de Wibra, werkt perfect!!

Goede plannen weer, Wilco!
Reply With Quote
  #424  
Old 24-01-2016, 10:41
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
http://dutchbuild.com/new/images/ig...-800-600-80.jpg

Yeah, de ontvetter van de Wibra, werkt perfect!!

Goede plannen weer, Wilco!


Goed gezien Deze ontvetter werkt erg goed idd

Dit was niet de bedoeling, maar ik ergerde mij aan diverse dingetjes en wil er graag eens mee naar de meeting waardoor ik heb besloten om hem toch aan te pakken.

Omdat deze mij erg goed bevalt, ik hem erg mooi vind en een RS3 of TTRS te duur is voor mij en de R20 wel mooi vind, maar de 4-cilinder niet wil, heb ik er voor gekozen om deze aan te pakken.

Zodra ik de mk2 af heb, zal hij er wel weer uit gaan, maar tot dan heb ik in elk geval weer een leuke auto om mee te rijden
Reply With Quote
  #425  
Old 05-02-2016, 20:08
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Je foto`s doen het niet meer!

Volgens mij heb je ze allemaal gelinkt via Facebook? Ik doe dat ook altijd en kwam er laatst ook achter dat er in mijn topic ook geen foto meer doet. Misschien toch maar in het vervolg in het album hier uploaden...want een topic wordt wel een beetje dood zo, zonder foto`s
Reply With Quote
  #426  
Old 05-02-2016, 20:12
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,447
Default

die fout heb ik inderdaad ook gemaakt! als er weer wat leven in het project komt
na project huis alles maar is door lopen en werkend maken
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #427  
Old 05-02-2016, 21:58
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Is even een heel ander verhaal

Onze nieuwe site is in de lucht (DutchBuild.com ) en nu zijn alle foto's zonder watermerk. Voorheen zat er een watermerk in die ook in de link van de foto's stond waardoor nu de linkjes niet meer werken.

De man die mijn site heeft gemaakt, heeft vandaag nog geprobeerd om alle mappen zo aan te passen dat de namen en dus ook weer de linkjes weer gelijk zijn, maar helaas niet gelukt.

Ik zal even kijken of ik het zie zitten om alles weer terug te plaatsen en moet even kijken wat het minste werk is om dit weer in orde te krijgen
Reply With Quote
  #428  
Old 05-02-2016, 22:22
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik zal proberen zo veel mogelijk foto's te herstellen en zal dat in stappen doen door de grote hoeveelheid tijd dat dit kost

Heb wel weer wat nieuwe foto's van de R32:

Omdat er overal maar weinig verf op zit, heb ik elk klein plekje gezandstraald en zal ook opnieuw in de verf worden gezet zoals de hele auto opnieuw gespoten gaat worden inclusief de bumpers, spiegelkappen enz.

Het is niet echt rot, meer oppervlakkig te noemen, maar wil dit alles in 1x goed aanpakken omdat het maar weinig meer werk is voor de spuiter om alles mee te pakken.
































































De R32 is opgehaald voor naar de spuiter




Het schuren is begonnen, en niet even snel met de schuurmachine, maar echt alles word netjes waterproof geschuurd en gespoten met Glasurit :







Er zat een klein schuurtje in de achterbumper en heb alles nieuw besteld inclusief de sierstrippen voor op de zijkant van de auto omdat deze er nooit netjes vanaf komen




Aan de Golf 2 word ook gewerkt, maar zit met veel prust en paswerk waardoor het even niet zo opschiet, maar zal spoedig weer wat foto's plaatsen.

Last edited by DutchBuild : 05-02-2016 at 22:31.
Reply With Quote
  #429  
Old 06-02-2016, 16:44
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Altijd leuk zo`n r32 , had hier nog 2 zwarte hemels voor de mk5 liggen .

Maar je hebt al nieuwe gekocht .
Reply With Quote
  #430  
Old 06-02-2016, 20:11
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,447
Default

en ook met de R32 weer geen half werk erg mooi!
net zoals de nieuwe website, ziet er netjes uit
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #431  
Old 07-02-2016, 13:13
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Altijd leuk zo`n r32 , had hier nog 2 zwarte hemels voor de mk5 liggen .

Maar je hebt al nieuwe gekocht .


Ik kon destijds niks vinden voor een 2008 zonder schuifdak. De oudere van voor 2007 schijnen ook nog eens anders te zijn aangezien de bestelnummers anders zijn.
Reply With Quote
  #432  
Old 07-02-2016, 13:40
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Niet te ver uit elkaar trekken hè, Wilco! Straks weer opbouwen en gauw weer verder met je MKII!
Reply With Quote
  #433  
Old 07-02-2016, 15:26
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by René
Niet te ver uit elkaar trekken hè, Wilco! Straks weer opbouwen en gauw weer verder met je MKII!


Dit is alleen omdat ik hem er netjes bij wil hebben staan en is een auto die ik eigenlijk heb gekocht voor tot dat ik de mk2 af heb zodat ik toch wat moois heb om een keer mee naar een evenement te gaan tot die tijd. De mk2 werk ik liever aan en is dan ook mijn enigste echte hobby-auto

Hier ben ik wel mee bezig al is er niet zo veel zichtbaar. Ik heb de throttle bodies omgeruild voor een andere diameter, heb werk gedaan aan de Syncro achtervloer wat veel werk is, profielen laten knippen en zetten waar ik mijn pedalbox op kan monteren, een achterspoiler waar ik mee aan het experimenteren ben enz

Door dat ik van medicijn ben gewisseld voel ik mij stukken beter en scherper dan voorheen. De bijwerkingen zorgde voor veel problemen en krijg nu beetje voor beetje mijn oude leven weer wat terug.

Nieuwe foto's van de mk2 zullen weer spoedig geplaatst gaan worden

Last edited by DutchBuild : 07-02-2016 at 15:30.
Reply With Quote
  #434  
Old 08-02-2016, 07:02
Extremy's Avatar
Extremy Extremy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 321
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild

Door dat ik van medicijn ben gewisseld voel ik mij stukken beter en scherper dan voorheen. De bijwerkingen zorgde voor veel problemen en krijg nu beetje voor beetje mijn oude leven weer wat terug.

Nieuwe foto's van de mk2 zullen weer spoedig geplaatst gaan worden


Erg goed om te horen, uiteindelijk is je gezondheid tot echt het aller belangrijkste!
Reply With Quote
  #435  
Old 08-02-2016, 20:56
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Goed bezig, al vind ik de hoeveelheid roest voor zo'n recente auto toch erg zorgelijk
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #436  
Old 08-02-2016, 21:11
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Goed bezig, al vind ik de hoeveelheid roest voor zo'n recente auto toch erg zorgelijk


En dan te bedenken dat deze nog maar 72K heeft gelopen

Er is niemand die zijn binnenwielkuipen er even uithaalt om dit even schoon te maken of na te lopen waardoor er bijna niemand in de gaten heeft wat daar achter zit denk ik.

Rotten, zal het niet zo snel en aangezien het nog oppervlakkig is kunnen ze hier echt wel oud mee worden, maar voorkomen is beter dan genezen, of restaureren in dit geval

Mocht iemand van hier een recente VW rijden zoals de mk5, 6 enz, het is verstandig om de binnenwielkuipen en de bodemplaten eens te verwijderen om alles even netjes schoon te maken en opnieuw te behandelen tegen roest. Dit zullen dan de auto's zijn die de rest zullen overleven en waar later dan iemand mee kan gaan rijden als mooie oldtimer en dan blij is dat hij/zij nog zo'n nette heeft kunnen vinden

Last edited by DutchBuild : 08-02-2016 at 23:27.
Reply With Quote
  #437  
Old 08-02-2016, 21:48
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,355
Default

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Goed bezig, al vind ik de hoeveelheid roest voor zo'n recente auto toch erg zorgelijk


+1
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Ibiza 6k2 1.6 8v
Reply With Quote
  #438  
Old 09-02-2016, 09:28
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Goed bezig, al vind ik de hoeveelheid roest voor zo'n recente auto toch erg zorgelijk


+2 Belachelijk eigenlijk, wat een bagger je krijgt bij aanschaf van een nieuwe auto. Begin '80-s vielen de gaten er binnen een jaar al in bij sommige auto's. Mijn ouders kochten eens een Renault 18 van een jaar oud en waren zo blij als een kind dat er 'nog maar zo weinig roest op zat ' Da's gelukkig verleden tijd, maar dit is toch wel jammer. Ze spuiten precies zo dun dat er voldoende kleur op zit, verder niet. Van enige bescherming is geen sprake. Net wat Wilco zegt, over een jaar of 10 willen mijn kids misschien wel een Golf 5 (wat ik dan vermoedelijk van harte toe zal juichen!) en dan houd ik mn hart vast voor wat er dan nog te krijgen is...
Verder wel eens leuk om te zien trouwens, een resto topic van een zo recente auto die eigenlijk net is ingereden.
Reply With Quote
  #439  
Old 11-02-2016, 14:17
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,259
Default

Is idd al behoorlijk wat roest ja.....
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #440  
Old 11-02-2016, 19:24
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Omdat ik het een mooie auto vind, wil ik hem graag zo netjes bij zetten dat hij later bij een liefhebber terecht mag komen zoals dat nu gaat met bv een Rallye of G60 enz.

Ik denk dat de auto's voor zo min mogelijk geld in elkaar worden gezet met de achterliggende gedachten dat hij met een jaar of 10 weer de hoop op kan.

Er kunnen veel betere auto's gemaakt worden, maar dat is niet wat ze willen. Een auto die nog maar zelden terug zou moeten voor de onderhoud is ook niet wat ze willen. Elk onderdeel word zo bedacht en gemaakt dat hij nog maar een bepaalde tijd mee gaat met hier achter een rekensommetje wat zij willen verdienen aan een auto zonder dat de eigenaar hier over begint te klagen dat deze als slecht word weg gezet.

Het is een goede auto, maar hij kost best wel wat in onderhoud slaat nergens op natuurlijk

Wij hebben een T4 Transporter en is nog een degelijke auto te noemen. Echter is de koppeling pas vervangen bij de 280K Km en de remschijven die ook al meer dan 100K op de auto zitten is niet meer hoe ze het zullen maken helaas. Je kan een jonge auto rijden en met de stroming mee gaan, of gewoon nog zo'n oude degelijke auto blijven rijden, waar helaas ook meer dan gemiddeld onderhoud aan zit door de leeftijd en de vaak hoge km-stand helaas
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum