Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #421  
Old 23-02-2020, 16:23
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by B-ram
Mooiste van dit verhaal. Je gaat gewoon lekker met die golf boodschappen doen, terwijl de passat blijkbaar ook gewoon beschikbaar was.


Haha klopt inderdaad....zoveel mogelijk van genieten toch?

Accu was weer dood, dus vanmiddag maar ik even vol gereden....komende week maar een nieuwe bestellen. Nog een paar foto's geschoten op het voormalige Eemshavencircuit. Tenminste....dat wat er nog van over is.





Reply With Quote
  #422  
Old 23-02-2020, 20:25
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

Gelijk heb je! Tof ding man.
__________________
Quote:
Alberto:Ja je mag wel een oranje vlagje aan de anttenne vast maken
Ding is echt laag
Reply With Quote
  #423  
Old 24-02-2020, 11:09
riendert's Avatar
riendert riendert is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 965
Default

Wat een heerlijk ruig ding!
Reply With Quote
  #424  
Old 26-02-2020, 13:23
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Gaaf
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #425  
Old 29-02-2020, 18:41
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Onderdeeltjes voor de oversized TIP bijna allemaal binnen. Nu nog 2 tuutjes eraan bakken voor de divertervalve en N75 en een beugeltje richting kleppendeksel en dan is ie klaar.

Oud: 58mm->51mm->76mm
Nieuw: 58mm->76mm->102mm



Last edited by René : 29-02-2020 at 18:53.
Reply With Quote
  #426  
Old 04-03-2020, 15:45
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Was afgelopen zondag even naar het TT circuit geweest om te kijken tijdens een trackday. Lekker met de Golf doe kant op getourd en ook binnendoor weer naar huis. Viel me op dat hij elke keer tijdens wegrijden in z'n 1e versnelling eerst even kraakt voordat ie in beweging komt. Iets in de voorkant beweegt op dat moment. Thuis even de kap open en wat zitten hangen aan de motor...gaat best soepel heen en weer. Ook lag er wat olie op de versnellingsbaksteun...okee, tijd voor een nieuwere!

Meteen maar wat beters....dus 2 steunen voor de achterkant van Bluepower overgenomen. Zijn Vibra-Technics met oranje stip....wat duidt op de Competitie exemplaren. Mijn voorste steun is al eentje van Vibra-Technics, maar heeft een blauwe stip....en is dus de Road versie.

Ben benieuwd hoe het blok er straks in ligt....zal ongetwijfeld wat meer vibraties geven, maar vind het belangrijker dat het blok er strak in ligt.


Reply With Quote
  #427  
Old 08-03-2020, 14:35
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Nou, de vibra competition steunen zitten erin.....wow, nu weet ik waarom ze de naam VIBRA-Technics hebben.. 😁

Stationair is de vibratie in de auto behoorlijk! Het stuur zie je trillen, de stoelen vibreren, en het geluid onder de kap is ook wat veranderd. Tijdens het rijden wordt de trilling iets minder, maar is nog steeds duidelijk aanwezig. Een wat huilend geluid is erbij gekomen, maar blijkt normaal te zijn na wat te googlen....schijnt uit de bak te komen en versterkt te worden door de stugge steunen.

Maar het belangrijkste....het rijden. Echt niet normaal meer hoe strak het blok erin ligt. Ik had wel eens gelezen dat het voelt alsof hij aan het schutbord vastgebout zit....nou, zo voelt het inderdaad! Geen gekantel meer tijdens het overschakelen en van- en op het gas gaan......hij pakt nu ook veel mooier op bij het op- en terugschakelen.

Ik denk als je elke dag veel km moet maken, dat je dan wel redelijk gestoord kan worden (helemaal icm die zoemende 044-pomp in de kofferbak &#129322, maar gelukkig hoef ik dat niet. Hij voelt nu weer iets meer hardcore dan ie al was...like!

De oude motorsteun zag er nog redelijk uit, maar de versnellingsbaksteun was echt helemaal op. Olie liep er aan alle kanten uit en de 2 delen lijken los van elkaar te zitten.
Reply With Quote
  #428  
Old 11-03-2020, 18:47
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

De RVS 3" TIP is klaar! De oorspronkelijke siliconen TIP van Boostproducts moest wat donormateriaal leveren. Lijkt niet erg netjes met die zwarte en blauwe door elkaar, maar zodra hij gechipt wordt, gaat de LMM toch in de kliko en komt het blauwe verloop 3"->4" er tussen...en de 25mm slang van de BOV is onderweg.

Next: de Bosch 044 verplaatsen in een antisurgetank onder de auto 🤗





Reply With Quote
  #429  
Old 11-03-2020, 21:13
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

Gaat lekker zo René!

Kun je verschil in vermogen merken?
A.s. vrijdag nog naar Zandvoort? Ik ben van plan met de mk2 te gaan

Gr. Cees
Reply With Quote
  #430  
Old 11-03-2020, 21:26
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Waren die Vibra steunen nieuw? Als dat zo is hebben ze ff wat inwerktijd nodig van 500km ofzo daarna worden ze stiller.

Het verschil dat dit soort steunen maken is inderdaad immens, en dat terwijl het op papier 'maar' motorsteunen zijn. Ze lijken zoveel meer te doen als alleen dat😂 beste upgrade die ik tot nu toe gedaan heb.

Dat jankend geluid is normaal, heb ik ook.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #431  
Old 11-03-2020, 22:12
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by racecees
Gaat lekker zo René!

Kun je verschil in vermogen merken?
A.s. vrijdag nog naar Zandvoort? Ik ben van plan met de mk2 te gaan

Gr. Cees


Heb er nog niet mee gereden....wacht nog op 2 slangenklemmen, die worden morgen geleverd. Maar.....qua vermogen kan ik er dan nog niets over zeggen, omdat ik nog altijd in deellast moet blijven rijden ivm de hybrid turbo. In vollast gaat de lambda in open loop, dus grote kans dat ie dan te arm gaat lopen.

Nee, ga niet naar Zandvoort. Lijkt me wel een heel mooi circuit om te rijden... helemaal met de nieuwe kombocht!

Veel plezier
Reply With Quote
  #432  
Old 11-03-2020, 22:14
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
Waren die Vibra steunen nieuw? Als dat zo is hebben ze ff wat inwerktijd nodig van 500km ofzo daarna worden ze stiller.

Het verschil dat dit soort steunen maken is inderdaad immens, en dat terwijl het op papier 'maar' motorsteunen zijn. Ze lijken zoveel meer te doen als alleen dat😂 beste upgrade die ik tot nu toe gedaan heb.

Dat jankend geluid is normaal, heb ik ook.


Ja nieuw idd...zijn ooit wel gemonteerd geweest, maar er is nooit mee gereden. 500km ja? Okee...ben benieuwd. Maar mocht het zo blijven zoals nu, vind ik het ook prima hoor...ding is verder ook niet echt gebouwd voor comfort ofzo...haha
Reply With Quote
  #433  
Old 22-03-2020, 10:39
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Inmiddels een paar honderd km verder en het lijkt inderdaad alsof de steunen wat soepeler worden

Het 3e klusje voor deze maand was de Bosch 044 verplaatsen naar onder de auto in een surgetank. Het gezoem begon inmiddels echt wel storend te worden. Dus.....tankje besteld op Ali en weer even knutselen




So far, so good......totdat ik de auto starten. De las bleek lek te zijn, dus hij begon benzine te druppen. Ik heb de tip gekregen om het gaatje dicht te tikken met een doorslag met het materiaal wat er omheen zat...en dat werkte perfect! Had ondertussen ook een iets dikker rubber gekocht...die erbij zat voelde aardig dun en week aan. Heb daarna het tankje met de compressor op 0.5bar gezet en in een emmer water gegooid....geen bubbels, dus hij was dicht!







Daarna alles weer gemonteerd onder de auto met nieuwe slangenklemmen...op naar de volgende klus!
Reply With Quote
  #434  
Old 22-03-2020, 11:21
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Mooie oplossing zo En dat zal behoorlijk schelen met lawaai
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #435  
Old 22-03-2020, 12:11
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Netjes gedaan idd!
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #436  
Old 19-04-2020, 03:27
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Op de To-Do lijst stond voor de maand april het een druktest op het IC-tracject en het koelsysteem nalopen ivm wat temperatuurproblemen. Stationair werd hij eigenlijk al meteen na de motorombouw te warm....niet dramatisch, maar het metertje stond wel redelijk naar rechts te wijzen zeg maar... De koelfans sprongen wel elke keer netjes aan, maar gingen weer uit terwijl de temperatuur nog best hoog was.

Rijdend was er niets aan de hand...ook een stukje boenderen trok hij prima, maar op het circuit kwam hij ook koeling tekort....vandaar toen uiteindelijk ook de kachelplof.

Dus: Waterpomp eruit en controleren op beschadigingen oid en vervangen voor eentje met metalen schoepen. Bij het eruit trekken van de waterpomp, was meteen de oorzaak van de koelingsproblemen te zien. In een kachelradiateur zitten zgn "turbulators" die zorgen voor een betere warmte-overdracht. Dit zijn kunststof wokkels die in de pijpen van de kachel zitten. Schijnbaar is er een keer eentje los gekomen en die is blijven hangen in de waterpomp....de pomp had hierdoor een slechte opbrengst en daardoor lage flow in het koelsysteem.

De nieuwe waterpomp zit er nu in en ik heb ook meteen de distributieriem met spanrol en spandemper vervangen, aangezien het toch alles los lag.

De eerste kilometers zijn gemaakt en qua temperatuur lijkt het goed te gaan. Stationair laten de koelfans nu netjes de temperatuur tussen de 90 en 95 graden schommelen. Nice!

Pasta in de waterpomp



Pomp met kunststof waaier vs. pomp met metalen schoepenrad

Reply With Quote
  #437  
Old 19-04-2020, 06:02
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Poeh, die zit inderdaad goed vol. Dat zal de doorstroming behoorlijk verhinderd hebben ja.. toch wel mooi vind ik zelf als je zulk soort dingen vervangt dat je ook echt een duidelijke oorzaak vind. Anders blijf je zoeken
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #438  
Old 19-04-2020, 07:04
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Klopt...ik deed ook stiekem een klein vreugdedansje toen ik die waterpomp eruit trok en al dat plastic zag 😁
Reply With Quote
  #439  
Old 19-04-2020, 08:58
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Phoe idd lijkt wel spirelli!
Mooi dat je het gevonden hebt !
Reply With Quote
  #440  
Old 19-04-2020, 09:15
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Gelukkig heb je het gevonden, scheelt weer een hoop zorgen!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum