Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 07-06-2017, 21:57
Clean_golf_3's Avatar
Clean_golf_3 Clean_golf_3 is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 690
Default

Wit of zilver
__________________
my daily :
Mk7 golf tsi R line (daily)
Mk3 golf gti 16v ABF (weekend)
Reply With Quote
  #22  
Old 08-06-2017, 10:42
Typ89 Typ89 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2017
Posts: 27
Default

Mooi project! Je bent niet bang om aan te pakken met je eerste auto.
Persoonlijk zou ik zilver kiezen. Zwart vind ik meer voor de winterbanden.
Reply With Quote
  #23  
Old 08-06-2017, 11:42
gijs474's Avatar
gijs474 gijs474 is offline
Volksforum aandeelhouder Mk1 R32 BFH
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 185
Default

Je kunt gewoon de standaard golf 1 remleidingen gebruiken bij g60 remklauwen. Adapters van epytec.
Controleer de remleidingen alleen wel op droogtescheurtjes enz. zodat je niet 2x werk hebt.

Qua kleur van de wielen zou ik persoonlijk voor zilver gaan, staat lekker fris en OEM, als je daar voor gaat natuurlijk.
Reply With Quote
  #24  
Old 09-06-2017, 10:43
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by gijs474
Je kunt gewoon de standaard golf 1 remleidingen gebruiken bij g60 remklauwen. Adapters van epytec.
Controleer de remleidingen alleen wel op droogtescheurtjes enz. zodat je niet 2x werk hebt.

Qua kleur van de wielen zou ik persoonlijk voor zilver gaan, staat lekker fris en OEM, als je daar voor gaat natuurlijk.


Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ga waarschijnlijk toch voor zilver. Ik verwacht dat dat wel awesome zal staan. Goeie tip van die leidingen. Ik zit eraan te denken gelijk alles te veranderen in gevlochten leidingen van rvs. Op ebay zie ik nogal verschil in prijzen. Heeft iemand van jullie een goede leverancier hiervoor voor een nette prijs? Ik hoopte op <100 euro.
Reply With Quote
  #25  
Old 09-06-2017, 20:55
R-oy R-oy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 313
Default

Ik had destijds een setje van kamracing.co.uk van HEL. 80 pound ongv..

Even de juiste type zoeken:

https://www.kamracing.co.uk/car-tun...-17/brakes.html

69 pond trouwens!
Reply With Quote
  #26  
Old 12-06-2017, 22:30
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by R-oy
Ik had destijds een setje van kamracing.co.uk van HEL. 80 pound ongv..

Even de juiste type zoeken:

https://www.kamracing.co.uk/car-tun...-17/brakes.html

69 pond trouwens!


Bedankt! Zal ze binnenkort even bestellen.

Even een update:
Voor zover mogelijk de ASD bak even een beetje schoongemaakt. Ding leek echt een oliebadje te hebben gehad bij de vorige eigenaar. Bij draaien en schakelen toen ik hem kocht leek er verder geen speling op te zitten en niks raars te horen, dus ik verwacht weinig problemen.



Even 100mm assen aangeschaft, maar ondanks dat ze qua rubbers/homokineten in prima staat waren begon de coating wat af te bladeren. Alle troep er wat afgehaald en opnieuw laagje primer/topcoat/blanke lak over. Tzt gaat t toch wel weer wat roesten, maar dan gaat het er straks iig netjes in.



De stalen 16 inch opel velgen even snel geschuurd en in de primer gezet. Niet mn meest nette werk, maar ik moest en zou afgelopen zaterdag die dingen in de primer hebben. Inmiddels weet ik niet meer zo goed waarom de haast was :P De kleur die er op gaat komen is 'steel wheel' van Motip. Zilver zoals ik op mn ats cupvelgen heb gedaan leken me nogal out of place en zwart is zoals hierboven genoemd toch wel standaard voor winterbanden. Dus hopelijk is dit een nette compromis straks. We gaan het zien.
Plaatje bij het praatje:





Volgende vraag: Ik ben me aan het orienteren op de koeling. De radiator/intercooler setup. Even gekeken vanmiddag en het lijkt er op dat ze de ruimte voor de radiator speciaal vrij hebben gehouden voor de intercooler. Goed bezig VW. Welk type radiator is het beste voor mijn 20vt plannen? Mijn ingeving is groter = beter, dus grootste van een turbodiesel uit een mk2, maar ik lees ook verhalen van mensen die zeggen dat te veel extra volume alleen maar meer problemen opleverd omdat de waterpomp op t blok het slecht rond kan pompen. Iemand hier ideeen over? Kun je nog redelijk simpel een intercooler om de radiator plaatsen qua pijpen als je zon grote radiator plaatst? Graag meningen!

Ook nog 1cm spoorverbreders op de kop getikt via facebook voor de achterwielen. Van andere mensen hoorde ik dat dit mooier staat met zulke wielen.

Last edited by Lucasmolen : 12-06-2017 at 22:43.
Reply With Quote
  #27  
Old 13-06-2017, 13:17
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Seat Ibiza II Cupra kun je de radiateur van pakken. Die past mooi qua breedte en hoogte.
Reply With Quote
  #28  
Old 13-06-2017, 16:11
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Seat Ibiza II Cupra kun je de radiateur van pakken. Die past mooi qua breedte en hoogte.


Zal dat ook verder bekijken. Aan welke kant van de motor komen de koelslangen uit het blok? Uit bak of distributiezijde?
Reply With Quote
  #29  
Old 13-06-2017, 20:36
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Mijn ombouw is ondertussen klaar, maar heb nog geen projecttopic gemaakt

Maar ik heb het volgende gebruikt:

UNIVERSAL intercooler 550mmx136mmx65mm, 2.25 (57mm) inlet/uitlet

De totale breedte van deze intercooler is 695mm.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-o...e=mijnberichten




Met een Seat Ibiza Cupra radiateur voor de 2.0 16V ABF, komt mooi uit dan:






Intercooler past er ook prima achter (wel de steunen van de slotplaat iets moeten masseren)



Last edited by Gertjan : 13-06-2017 at 20:41.
Reply With Quote
  #30  
Old 13-06-2017, 20:52
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Mijn ombouw is ondertussen klaar, maar heb nog geen projecttopic gemaakt

Maar ik heb het volgende gebruikt:

UNIVERSAL intercooler 550mmx136mmx65mm, 2.25 (57mm) inlet/uitlet

De totale breedte van deze intercooler is 695mm.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-o...e=mijnberichten


Met een Seat Ibiza Cupra radiateur voor de 2.0 16V ABF, komt mooi uit dan:

Intercooler past er ook prima achter (wel de steunen van de slotplaat iets moeten masseren)


Tof dat je even foto's meepost. Dan kan ik ook precies zien hoe dat valt. Radiateur lijkt zoals Nielsdub ook al zei perfect. Die intercooler lijkt ook een mooi formaat te hebben. Hoe kom je uit met de accupositie? Kun je de piping er nog langs krijgen of heb je die moeten verplaatsen/draaien? Hoe zit de intercooler daar vast? Ik kan t op de foto niet helemaal duidelijk zien. Welke slangen heb je voor de koeling gebruikt en waar heb je je intercooler piping geregeld? Ik ben heel benieuwd hoe je dit als duidelijke ervaringsdeskundige hebt gedaan. Bedankt voor de nuttige info.
Reply With Quote
  #31  
Old 13-06-2017, 21:34
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Ik heb ook een radiateur van een ibiza 2.0 16v. Past perfect en aansluitingen komen mooi uit!
__________________
MK1 --> 20VT
Reply With Quote
  #32  
Old 14-06-2017, 07:46
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Onder heb ik kvs slang van een ABF. Helaas is dat een aftermarket ding die nogal wat dikker is t.o.v. origineel. Dit zit hier en daar wel wat krap bij het oliefilter en motorsteun, maar het gaat. De bovenste slang heb ik geen idee van, ik had nog iets liggen wat er mooi op paste. Spal heb ik ook, past perfect t.o.v. de radiateurhoogte en je kan de positie naar wens bepalen. Ik heb overigens de aanluitingen van de IC aan de bovenkant zitten. IC zit met draadeinden bevestigd aan de onderbalk en aan de slotplaat. Accu heb ik in de cabine, maar zou er nog wel naast passen bij mij. In mijn topic staan wel 1 of 2 foto's van de motor.
Reply With Quote
  #33  
Old 14-06-2017, 10:54
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Voor wat de radiateur aansluitingen betreft heb ik bijna alle originele Golf 4 slangen gebruikt, sowieso de onderste past eigenlijk prima.
De bovenste is zoals op de foto te zien uit 2 delen, waarbij ik gebruik heb gemaakt van Golf 4 en Golf 1 slangen, en dan gewoon de boel op maat gesneden. Ik heb in de loop der jaren een hele kist vol slangen verzameld dus ik kom wat dat betreft er toch wel uit

Intercooler:





Uiteindelijk intercooler iets moeten laten zakken omdat de windhaak erop viel

Slangen:
Ik heb de originele Golf 4 slangen gebruikt en een universele 2,25" (57mm) kit die ik ooit eens gekocht heb.






Dit is de bocht van intercooler naar gasklephuis, originele slang door de helft met een stukje PVC wat ik toevallig had liggen en daar een 57mm 90 graden bocht overheen, fits like a glove
Dit ga ik binnenkort wel veranderen maar de boel moest ff snel in elkaar met de spullen die ik had liggen voor de RDW keuring.

Van turbo naar intercooler ook veel gebruik gemaakt van het originele spul en wat universeel spul:






Zoals je ziet past het prima met de accu
Alleen is het een beetje krap bij de inlaat en intercooler buizen. Maar het past net
Ook dit ga ik binnenkort wat netter maken. Maar ik kon op deze manier gewoon het originele stuk pijp voor de diverter valve gebruiken.
Reply With Quote
  #34  
Old 14-06-2017, 17:24
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Voor wat de radiateur aansluitingen betreft heb ik bijna alle originele Golf 4 slangen gebruikt, sowieso de onderste past eigenlijk prima.
De bovenste is zoals op de foto te zien uit 2 delen, waarbij ik gebruik heb gemaakt van Golf 4 en Golf 1 slangen, en dan gewoon de boel op maat gesneden. Ik heb in de loop der jaren een hele kist vol slangen verzameld dus ik kom wat dat betreft er toch wel uit

Intercooler:

Uiteindelijk intercooler iets moeten laten zakken omdat de windhaak erop viel

Slangen:
Ik heb de originele Golf 4 slangen gebruikt en een universele 2,25" (57mm) kit die ik ooit eens gekocht heb.

Dit is de bocht van intercooler naar gasklephuis, originele slang door de helft met een stukje PVC wat ik toevallig had liggen en daar een 57mm 90 graden bocht overheen, fits like a glove
Dit ga ik binnenkort wel veranderen maar de boel moest ff snel in elkaar met de spullen die ik had liggen voor de RDW keuring.

Van turbo naar intercooler ook veel gebruik gemaakt van het originele spul en wat universeel spul:

Zoals je ziet past het prima met de accu
Alleen is het een beetje krap bij de inlaat en intercooler buizen. Maar het past net
Ook dit ga ik binnenkort wat netter maken. Maar ik kon op deze manier gewoon het originele stuk pijp voor de diverter valve gebruiken.


Bedankt voor je informatie! Dan kan ik weer verder met verzamelen. Ik heb de motor als los ding gekocht en de pijpen mbt een diverter valve zitten er helemaal niet bij. Ik zal nog even nalezen hoe dit allemaal werkt, maar als ik het goed heb doet dat hetzelfde als een blow of valve toch? Kan ik daar gewoon een aftermarket bov in zetten? Die moet weer teruggeleid worden naar de inlaat voor de turbo maar na de LMM toch? Mag dit in nederland weer de atmosfeer in? Hoe werkt dit in combinatie met de ECU? Misschien stomme vragen, maar er zijn toch nog een aantal delen die missen in mijn onderdelenvoorraad en kennis.

Last edited by Lucasmolen : 14-06-2017 at 17:36.
Reply With Quote
  #35  
Old 14-06-2017, 19:51
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Over het algemeen werkt een blow off valve niet goed bij de 20vt, omdat de ecu rekening houdt met de lucht die weer terug de inlaat ingaat. (of iets in die richting)
Blow off valve mag gewoon in Nederland.
Een originele diverter valve kan je nog gewoon bij de dealer kopen, kost niet zoveel. Aftermarket zijn ze er ook maar originele werken ook prima.
Reply With Quote
  #36  
Old 15-06-2017, 20:23
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Over het algemeen werkt een blow off valve niet goed bij de 20vt, omdat de ecu rekening houdt met de lucht die weer terug de inlaat ingaat. (of iets in die richting)
Blow off valve mag gewoon in Nederland.
Een originele diverter valve kan je nog gewoon bij de dealer kopen, kost niet zoveel. Aftermarket zijn ze er ook maar originele werken ook prima.


Top, dan ga ik daar even achteraan. Bedankt.

Vandaag velgen even afgemaakt. Kleur is wat lichter dan ik hoopte.





Mooi naast de ATS Cupvelgen die ik verkoop. Als jullie er nog iemand voor weten, de eerste die 300 bied mag ze meenemen. Daaronder gaan ze niet weg.

De assen zitten best netjes in de verf nu al zeg ik het zelf. Weer mooie zakjes omheen gedaan en apart gelegd.



Spoorverbreders voor de achteras zijn er nu ook. Kan t er straks allemaal mooi onder. Enige wat ik nog nodig heb zijn de epytec G60 adapters en van die ronde zwarte naafkapjes. Banden heb ik dikke korting op dus als de ATSjes verkocht zijn wordt bovenstaande daar van gekocht.



Langzaam maar zeker wordt het steeds completer.
Reply With Quote
  #37  
Old 15-06-2017, 21:28
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Maar .. worden de velgen strax nog gecentreerd, met die spoorverbreders ?
Reply With Quote
  #38  
Old 15-06-2017, 22:23
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Maar .. worden de velgen strax nog gecentreerd, met die spoorverbreders ?

Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik daar nu voor het eerst aan denk. Zo uit mijn hoofd is de naaf dieper dan 1cm dus zou hij daar nog op gecentreerd kunnen worden. Maar ik weet het niet zeker. Heeft iemand anders hier misschien antwoord op?
Reply With Quote
  #39  
Old 15-06-2017, 23:46
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Waar je ook heel goed op moet letten. Ik zie dat er een afschuining op de spacer gedraaid is, zodat je niet in de weg met de radius van de de naaf komt..

Maar bijvoorbeeld bij mijn Scirocco is die radius dusdanig groot, dat een normale kunststoffen centreerring niet past. Ik heb toen moeten "frikandellen" om het werkend te krijgen.

Als de spacer in de weg komt met de radius, dan krijg je je wielen niet vast, dat is gevaarlijk. Dus kijk er goed naar!
Reply With Quote
  #40  
Old 16-06-2017, 08:38
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Waar je ook heel goed op moet letten. Ik zie dat er een afschuining op de spacer gedraaid is, zodat je niet in de weg met de radius van de de naaf komt..

Maar bijvoorbeeld bij mijn Scirocco is die radius dusdanig groot, dat een normale kunststoffen centreerring niet past. Ik heb toen moeten "frikandellen" om het werkend te krijgen.

Als de spacer in de weg komt met de radius, dan krijg je je wielen niet vast, dat is gevaarlijk. Dus kijk er goed naar!


Door gebrek aan ervaring heb ik een paar uren nodig gehad om te begrijpen wat je bedoeld. Maar als ik het goed begrijp is er geen 90 graden hoek tussen de naaf en het vlakke deel waar je wiel tegenaan valt. Omdat daar een radius in zit kan het zijn dat de spacer niet tegen 'het vlakke deel' komt (sorry, terminologie moet nog komen ) waardoor hij er zeg maar net boven zweeft en je wielen eigenlijk alleen vasthangen tegen dat schuine deel wat gevaarlijk is. Begrijp ik het zo goed? Mocht het zo zijn dat dit het geval is, kan ik dan ook het schuine stuk op de draaibank gewoon groter maken zodat het weer past? Of denk ik dan te makkelijk over dingen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je met frikandellen bedoeld :P
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum