Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 12-11-2011, 15:28
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Ik heb ook met gele Koni' s en 60/40 gereden. Goed comfortabel. En de voorste kon je nog verstellen in hardheid ook.
Later heb ik hier toen nog andere veren opgezet en andere bovenste veerschotels om lager te kunnen. Maar dat kan ik je niet aanraden.

Tegenwoordig heb je voor 200 euro een leuk schroefsetje. Ben ik zelf zeer over te spreken. Voor een lowbudget is dat een meer flexibel oplossing.
Reply With Quote
  #22  
Old 12-11-2011, 22:28
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 709
Default

Quote:
Originally Posted by M1974
Ik heb ook met gele Koni' s en 60/40 gereden. Goed comfortabel. En de voorste kon je nog verstellen in hardheid ook.
Later heb ik hier toen nog andere veren opgezet en andere bovenste veerschotels om lager te kunnen. Maar dat kan ik je niet aanraden.

Tegenwoordig heb je voor 200 euro een leuk schroefsetje. Ben ik zelf zeer over te spreken. Voor een lowbudget is dat een meer flexibel oplossing.


ik heb nu ook een lowbudget schroefset, maar die vind ik juist te stug ...
alles trilt, doet de auto geen eer aan naar mijn gevoel.

zit een bepaalde sentimentele waarde aan voor m'n ouders ( is van m'n opa geweest) dus moet gewoon ook lekker goed blijven rijden
__________________
Golf II '85
It's not an old car, it's a classic!

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #23  
Old 13-12-2011, 13:48
mk1pocketrocket mk1pocketrocket is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 80
Default

Quote:
Originally Posted by Michaelknight
oke geen probleem


Ik heb een golf 1 gti die wil ik gaan verlagen maar gewoon minimaal zodat ik overal nog gewoon kan rijden zonder men gti lip eraf te rijden of uit moet kijken voor verkeer drempels.
wat is dan beetje redelijk zit te twijfelen tussen weitec vaste set of schroefset.
hoeveel moet je hem dan verlagen wat is een beetje acceptabel zowel de looks als het comfort/ rijgedrag.
Reply With Quote
  #24  
Old 13-12-2011, 16:48
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 709
Default

60 - 40 dan, helaas haal ik zondag pas de set op dus ik kan je nog niet aan foto's helpen.

Op de vorige pagina is de bovenste rode golf ook zo verlaagd, dit geeft je wel een idee.
__________________
Golf II '85
It's not an old car, it's a classic!

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #25  
Old 13-12-2011, 19:55
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default




Deze is 60/40 verlaagd. Dit zijn wel 13" wieltjes, maar het gaat natuurlijk om de diameter van de band. het betreft 175-60-13 bandjes. Hiermee kan je uitrekenen met welke maat 15" dat overeen komt.
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat!
Reply With Quote
  #26  
Old 22-12-2011, 15:31
Basil Basil is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 143
Default

eindelijk, alle problemen (met de belgische keuring) zouden opgelost moeten zijn

de koni dempers zijn gebleven maar de koni blauwe veren zijn ingeruild voor KW's

de koni veren waren niet geschikt voor de vooras; ze mochten slechts 660kg dragen terwijl een GTI 710kg voorschrijft
"spijtig genoeg" hebben ze dat pas op de technische keuring gezien en ik kon dus gaan zagen bij mijn erkend installateur die op zijn beurt weer bij koni kan gaan zagen ... eind goed al goed (keuring moet nog gebeuren)

het ene probleem opgelost en een ander doet zich voor, meer in eigen topic daarover
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum