Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-03-2009, 19:54
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default 5e versnelling: bye bye, zwaai zwaai

Donderdagochtend heeft de versnellingsbak van mijn Jetta besloten om zijn vijfde versnelling aan de wilgen te hangen. Bij een dotje extra gas, om in te voegen waren het ineens wel erg veel toeren. Weg 5e. Rustig door gejakkerd in de 4e met een bak extra herrie (geratel vanuit de bak). Iemand een suggestie? Hoor veel verhalen over het klinknagels. Dit schijnt namelijk een kwaal van de betreffende bakken te zijn (behorende bij een golf 3, 2.0 8v 115 pk) Of is de vijfde definitief van zijn vertanding afgeholpen?

Weet iemand wat de betreffende bakcode is? En iemand een idee wat zoiets gaat kosten ? (Hij staat namelijk bij de garage, omdat ik door werk en stage geen tijd heb om er eventueel een andere bak onder te bonjouren.) Door drukte is de patient maandag pas aan de beurt, maar het weekend komt net even lekkerder op gang als ik weet hoeveel ribben uit mijn lijf dit gaat kosten.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #2  
Old 21-03-2009, 22:40
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Als je met een te laag oliepeil rijd vreten de tanden van de 5e versnelling elkaar nog weleens op....dat zal het probleem wel zijn.
Ik denk dat een andere gebruikte bak de goedkoopste oplossing is.
Bakcode is CHE.
Wat zoiets kost incl. bak en montage?
Geen idee...bij ons € 300,- - € 350,-.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-03-2009, 09:24
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Zet je onderdeel even op onderdelenzoeker. Krijg je vaak nog garantie ook.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 22-03-2009, 10:27
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Thanx! Bruikbare informatie.

Hij wou de bak eventueel gaan maken, maar daar pas ik voor. De bak omwisselen lijkt me de kortste klap inderdaad. Maar ik had de bakcode niet en heb van bigblocks weinig kaas gegeten. Ik had dus ook geen idee of een dergelijke bak een schaars goed was met de bijbehorende prijzen. Het lijkt gelukkig mee te vallen.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #5  
Old 22-03-2009, 16:47
lager lager is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 785
Default

volgens mij zit er hier op het forum iemand die bakken maakt. in zijn vrije tijd. meestal goedkoper dan een bedrijf tip...
Reply With Quote
  #6  
Old 23-03-2009, 07:04
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Ik heb nog een nagekeken bak liggen.
Revisie is een er ruim begrip,maar er zitten een paar nieuwe lagers in een andere2e versnelling enachter uit en nog wat dingetjes.

Jan
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum