Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-05-2013, 19:36
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default VWII op VWI zadels

Wie van de MKII boys weet het volgende:

VWII klauwen kun je die combineren met VWI zadels? Bij polootjes t/m 1994 is dit mogelijk, maar daar is de zadel sowieso anders dan de golf 2.

En gaat voor de MKII ook het volgende op: VWII betekend altijd geventileerde schijven? Origineel heeft de wagen namelijk massieve schijven en de klauwen waren de persoon in kwestie verkocht als origineel. Aangezien de oude klauwen er niet meer zijn kan ik dit niet checken.

Bvd
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-05-2013, 20:59
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Uh. Remklauwen kan je zo wisselen. Vw1 heeft massieve schijven van 239x10 met dikke 19? Mm blokken.
Vw2 klauwen kennen wat dikker hebben. Dus 239x12 met 19mm blokken of 239x20 -dus gventileerd- met dunnere 14/15mm blokken.
Beide types zijn uitwissbaar. G60/ late gti past niet op deze fusee's.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 20-05-2013, 07:47
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Thanx voor je berichtje. Bruikbaar antwoord, maar om het echt helemaal helder te hebben: Onder klauw versta jij wel echt alleen de remtang en niet het zadel hè? Bij polootjes zijn de zadels van een VWI klauwe en een VWII klauw wel degelijk anders, maar levert het geen problemen op wanneer je deze uitwisselt. Ik ga er een beetje vanuit dat dit ook geldt voor golfjes 2. Maar om dat allemaal af te laten hangen van die aanname vind ik wat link.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #4  
Old 20-05-2013, 09:41
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by polopower
Thanx voor je berichtje. Bruikbaar antwoord, maar om het echt helemaal helder te hebben: Onder klauw versta jij wel echt alleen de remtang en niet het zadel hè? Bij polootjes zijn de zadels van een VWI klauwe en een VWII klauw wel degelijk anders, maar levert het geen problemen op wanneer je deze uitwisselt. Ik ga er een beetje vanuit dat dit ook geldt voor golfjes 2. Maar om dat allemaal af te laten hangen van die aanname vind ik wat link.

Alleen remklauwen, zadels kun je niet uitwisselen zitten vast aan de fusee.
Met de zoekfunktie was je er ook achter gekomen, dat is de manier om geventileerde schijven te monteren
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #5  
Old 20-05-2013, 10:09
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Klauw:



Fusee:

__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #6  
Old 20-05-2013, 10:22
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Zou het kunnen dat hij misschien deze 2 delen als remtang en zadel ziet.
Dit is ook een VWII klauw namelijk





__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #7  
Old 20-05-2013, 20:49
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Dat laatse ja.. Zo ben ik het bij de polootjes gewend en ook de golf 1 maakt geloof ik gebruik van deze constructie. Ik had namelijk niet gezien dat het zadel bij een golf 2 dus deel uitmaakt van het fusee an sich. Het is de persoon in kwestie niet te doen om geventileerde schijven te monteren geloof ik. Toch zal ik het even aan kaarten en anders dus idd dikke blokken er tussen om de nog goede schijven te kunnen gebruiken. Bedankt mensen, ik snap het helemaal nu.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum