Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-08-2014, 15:50
Miketje Miketje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 70
Default 1.4 tsi problemen

Helaas moet ik ook eraan geloven van de bekende problemen uit een 1.4 tsi 160pk.

Mijn scirocco schokt/trilt bij stationair en houd in bij het begin. Ik krijg een melding : Stop engine oil pressure !
Maar als ik uitlees dan komt er geen foutcode uit. Ook heb ik meetwaardeblok 15 en 16 uitgelezen voor cilinderoverslag maar geen bijzonderheden.

vervangen:
bougies
bobines

-diverter valve gecheckt op scheuren
-alle vacuum slangen gecontroleerd.
-carterontluchting gecontroleerd, hier zit wel wat olie in.

wie kan mij eventueel nog helpen?
Reply With Quote
  #2  
Old 08-08-2014, 07:31
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Als ie de melding voor oil pressure geeft, zou ik eerst eens de oliedruk (late) meten.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #3  
Old 08-08-2014, 08:41
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Inhouden en schokken is los van je oliedrukklacht denk ik. Wat is bouwjaar en kilometerstand? DSG of handbak?

Melding oliedruk bij koude of warme motor? Beginnen met vervangen olie en filter. Blijft de melding dan carterpan demonteren en oliezeef controleren.

Dat je niks uit kan meten betreffende inhouden/niet rond lopen kan te maken hebben met het feit dat het net niet erg genoeg is voor de motor om te registreren.

Vaak zie je door flinke vervuiling in de cilinderkop (inlaatkanalen/kleppen etc) dat de boel dichtslipt waardoor je klachten krijgt. Komt ook wel eens voor dat de injectoren/verstuivers een slecht beeld hebben of doorpissen.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #4  
Old 08-08-2014, 09:29
onemirrorman onemirrorman is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 251
Default

Collega heeft recent met dezelfde klachten een nieuwe motor gekregen, op garantie.
70k km en dealer onderhouden.
__________________
** Stock and slammed **
** Ferdinand's freund **
Reply With Quote
  #5  
Old 08-08-2014, 09:34
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Geloof mij maar, je krijgt echt niet zomaar een nieuwe motor als je klachten hebt. Daar gaat een heel traject aan vooraf. Een fabrieksnieuwe motor kost meestal rond de 10K. Er wordt in ieder geval gekeken of de auto volgens fabrieksvoorschrift is onderhouden, let wel, dit hoeft dus niet persee bij de dealer gebeurd te zijn, als je regulier onderhoud maar kan aantonen.

Kun je het verhaal wat uitgebreider vertellen/toelichten, bouwjaar, staat onderhoud, km stand? Door dit soort reacties krijg ik dus klanten over de vloer met zo een verhaal: 'ik heb klachten en wil een nieuwe motor, staat ook op internet' en mensen zijn nog nooit hier in de tent geweest.

Mag ik wel raden: Ik denk dat de motor van je collega beschadigd is geraakt door te lage oliedruk en daarvoor er een nieuwe stripmotor is ingezet. Waarschijnlijk heeft zijn auto ook een beste geschiedenis erop zitten.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #6  
Old 12-08-2014, 18:37
Lars90 Lars90 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 130
Send a message via MSN to Lars90
Default

Even een tip voor de low oil pressure, ik heb dit zelf namelijk ook gehad bij mijn (Jetta) 1.4 160pk, ik heb toen de olie vervangen, de filter, en de oliedruk sensor. Koste me 55 euros voor de onderdelen en een uurtje werk, hierna heeft de motor probleemloos gelopen. Foutcode had ik overigens ook niet.

De zeef is wel een bekend probleem, maar deze was bij mij prima in orde (100.000km). Je zou na de olie wissel en filter wissel de boel wat eerder weer kunnen verfrissen voor de zekerheid, aangezien het verwijderen van de carter gewoon vervelend werk is.

Sensor vervangen is wel een priegelwerk, zit op je cilinderkop, als je voor de auto staat, rechts bovenin. Luchtfilterbak los halen, en de leidingen die daar tegen je motor aanzitten even loshalen waar deze tegen het blok aangeschroefd zijn. Vandaar uit even kloten en je hebt m zo zitten (hand vast monteren).

Ik ben er vrij zeker van dat je dan in ieder geval van het low oil pressure probleem af bent, in tegenstelling tot de horrorverhalen op het net van oliepomp vervangen etc. Ik kon destijds niets zinnigs op het net vinden met een kant en klare oplossing, dus ben ik hier toen mee gekomen, en het werkte prima. De sensor is echt een lullig ding, en ik kan me goed voorstellen dat ze kapot gaan.

Voor de rest laat ik het aan Black Devil over, die lijkt me een stuk meer van je andere probleem af te weten. Succes!
__________________
Golf 5 GTI
Reply With Quote
  #7  
Old 13-08-2014, 17:54
Miketje Miketje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 70
Default

Bouwjaar is 2009 kilometerstand 100000 en handbak.

De oliepressure melding is niet meer gekomen. Maar ik ga de olie toch vervangen.

Ik lees veel over kleppen die vervuild zijn of zoals jij hieronder aangeeft dat de verstuivers niet goed werken. Kan ik dit via vagcom uitlezen of testen?
Mijn gevoel zegt iets met de brandstof want af en toe krijg ik een flinke klap uit de uitlaat soort van backfire. Terwijl ik rond de 3000 toeren overschakeld.

Mijn vraag is kan je de kleppen ook zelf reinigen?


Quote:
Originally Posted by Black Devil
Inhouden en schokken is los van je oliedrukklacht denk ik. Wat is bouwjaar en kilometerstand? DSG of handbak?

Melding oliedruk bij koude of warme motor? Beginnen met vervangen olie en filter. Blijft de melding dan carterpan demonteren en oliezeef controleren.

Dat je niks uit kan meten betreffende inhouden/niet rond lopen kan te maken hebben met het feit dat het net niet erg genoeg is voor de motor om te registreren.

Vaak zie je door flinke vervuiling in de cilinderkop (inlaatkanalen/kleppen etc) dat de boel dichtslipt waardoor je klachten krijgt. Komt ook wel eens voor dat de injectoren/verstuivers een slecht beeld hebben of doorpissen.
Reply With Quote
  #8  
Old 13-08-2014, 18:00
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Hangt van je handigheid af. Het Inlaatspruitstuk moet hier wel voor los en dat is een aardige klus. Dan zijn er speciale reinigers om de boel los te weken.

Olie en filter zou ik zeker vervangen ja.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #9  
Old 13-08-2014, 18:24
Miketje Miketje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 70
Default

Met welk spul kan daarmee de boel losweken? Heb wel eens iets gehoord van forte maar is nergens te verkrijgen. Bovendien hebben ze ook verschillende soorten.
Reply With Quote
  #10  
Old 14-08-2014, 07:12
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Forte of Petromark levert hier vloeistoffen voor. Over het algemeen kun je dit bij je plaatselijke VW dealer ook verkrijgen. Wip daar even langs zou ik zeggen.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum