Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 01-02-2014, 13:44
Spike Spike is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 354
Default

Zoals eerder ook gezegd, neem je tijd! Je zal niet de eerste handige jongen zijn die te snel weer teveel wil gaan doen en hier zelf de dupe van word
__________________
Barn find: Scirocco GT '78
Reply With Quote
  #42  
Old 01-02-2014, 19:13
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Heren, sorry dat ik jullie zo in de steek moest laten... heb deze week weer eens een ratel in mijn handen gehad (startmotor haperde), voelde vertrouwd, VW bloed begon gelijk weer te stromen ;-)
Ik plan om komende maand weer te gaan opstarten. Zal nog niet volle sterkte zijn, want heb het nog wel druk.



ik hoor graag van je

groet herman

ps had je in November gemaild en verleden week een x

alvast bedankt
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF
Reply With Quote
  #43  
Old 28-01-2018, 20:31
Pasadena Pasadena is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2018
Posts: 1
Default

Mijn Golf 2 met PN motor en 2ee had ook de bekende problemen van onregelmatig stationair draaien en afslaan bij plotseling snel in toeren terugvallen. Heb hem naar Igor gebracht en in een korte tijd was alles van de carburateur gecontroleerd, schoongemaakt en correct afgesteld. Motor draait nu weer prachtig rond en zakt ook niet meer zover terug in toeren. Ben blij dat ik dit heb laten doen want de auto is het waard! Igor bedankt.
Reply With Quote
  #44  
Old 28-01-2018, 21:21
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Quote:
Originally Posted by Pasadena
Mijn Golf 2 met PN motor en 2ee had ook de bekende problemen van onregelmatig stationair draaien en afslaan bij plotseling snel in toeren terugvallen. Heb hem naar Igor gebracht en in een korte tijd was alles van de carburateur gecontroleerd, schoongemaakt en correct afgesteld. Motor draait nu weer prachtig rond en zakt ook niet meer zover terug in toeren. Ben blij dat ik dit heb laten doen want de auto is het waard! Igor bedankt.


Richard, mooi te horen dat het bevalt, de Pasadena was nog mooi af te stellen en reed daarna idd weer mooi. Succes ermee!
Reply With Quote
  #45  
Old 10-02-2018, 20:28
duudt duudt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 131
Default

Ik heb sinds afgelopen weekend een golf 2 pasadena met de 1.6 pn motor en pierburg 2e-e carburateur.
Dat ik de auto kocht liep deze tussen de 800 en 2000 toeren stationair en miste behoorlijk wat vermogen, zelfs m'n golf 1 met 1.1 motor was vlotter..
Inmiddels heb ik de pierburg vervangen voor een andere pierburg 2e-e, ontsteking afgesteld en complete uitlaat vervangen en de motor loopt weer netjes stationair en heeft aardig z'n vermogen weer terug.
Nu heb ik 1 eigenaardigheid, vanaf 3/4 tot volgas merk ik totaal geen extra power, sterker nog met iets minder gas trekt de motor beter door.
De tweede trap werkt wel, vacuumdoosje heb ik namelijk vervangen en gecontroleerd met een hand vacuumpompje.
Nu heb ik een innovate lambda meter met wideband lambdasonde tot mijn beschikking en vanmiddag even een rijdende meting gedaan, vanaf meer als 3/4 gas begint het mengsel te rijk te worden.
Alles onder de 3/4 gas zit prima in de waardes.
Kan het zo zijn dat bijvoorbeeld de sproeier van de tweede trap te groot is?
Of is hier een andere verklaring voor?

Mvg Dennis
Reply With Quote
  #46  
Old 10-02-2018, 20:58
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Dennis, weet je zeker dat de ontsteking goed staat? zijn alle slangen nog goed (echt goed checken, ik had er vorige week één waar een verstopte scheur in zat). Is de 2EE afgesteld? er kan eigenlijk van alles zijn. Vaccuum lek ergens, verstopte kanalen, etc.
Reply With Quote
  #47  
Old 10-02-2018, 21:33
duudt duudt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 131
Default

Bedankt voor je reactie!
Alle vacuum slangen zijn vervangen en voordat deze carburateur erop is gegaan heb ik 'm eerst schoongemaakt en waar mogelijk doorgespoeld met remmenreiniger en droog geblazen met perslucht.
De ontsteking stond in eerste instantie veel te vroeg, de motor draaide hierdoor ook 1100 toeren stationair en pingelde licht bij belasting in een hogere versnelling.
Hierna de ontsteking met stroboscooplamp afgesteld met het vacuumslangetje los.
Ik heb gecontroleerd met draaiende motor op vacuum lekkage door bij de carb. en voetpakking wat remmenreiniger te spuiten, geen lekkage waarneembaar.
Daarbij meestal met een vacuumlekkage gaan motoren juist armer lopen door de extra lucht die aangezogen kan worden.
(Tenminste dit is mijn ervaring met oudere auto's en minder conplexe carburateurs).

Het lijkt tijdens het rijden echt alsof het mengsel pas te rijk wordt zodra de tweede trap open gaat, vanaf ongeveer half gas gaat het mengsel al van een strakke 14.7 naar 13.3 tot aan 3/4 gas.
Zodra ik voorbij de 3/4 gas ga loopt het mengsel richting de 11.6.

Met de gewone co meter heb ik ook nog even gemeten, co staat stationair op 0,22.

Wel valt mij op dat het co niet tot nauwelijks verandert wanneer je aan de stelschroef draait.
Nu heb ik nog niet echt een goede handleiding gevonden hoe deze af te stellen, behalve dat de carterontluchtingslang los moet van het luchtfilter en de motor goed op temperatuur moet zijn.

Mvg Dennis
Reply With Quote
  #48  
Old 10-02-2018, 21:48
duudt duudt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 131
Default

Wat ik me net zit te bedenken, zijn deze carburateurs ook op de 1.8 vw/audi of 2.0 (audi) motoren geleverd?
De historie van de carburateur die er nu op zit ken ik niet, degene van wie ik 'm heb overgenomen had 'm bij zijn vw autocross onderdelen liggen..
Als deze carburateur van een grotere motor af komt zou het kunnen verklaren dat het mengsel rijker wordt als dat de PN motor verwerken kan..

Mvg Dennis
Reply With Quote
  #49  
Old 10-02-2018, 21:57
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Dennis, lees even de VW code af van de carb, iets in de trend van 026 129 015 X o.i.d. dan kan ik zo zien waar de carb voor is en of er verkeerde sproeiers voor je 1.6 in zitten.
De ontsteking had je moeten afstellen met vacuum aangesloten op 18 graden (merkteken), dat kan schelen.
Dat er niet veel gebeurt als je aan de stelschroef draait, klopt, want de ECU regelt alles zolang je in het bereik zit (je moet hem (laten) afstellen).
Reply With Quote
  #50  
Old 10-02-2018, 22:11
duudt duudt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 131
Default

Ontsteking zal ik maandag even opnieuw afstellen zodra ik de stroboscooplamp er weer bij heb.
Ik weet niet waar je woont, maar als ik er niet uit kom en het niet aan de andere kant van het land is kom ik graag eens bij je langs om 'm af te laten stellen.

De carburateur die er oorspronkelijk op heeft gezeten is helaas incompleet op het moment, maar ik kan uiteraard alle componenten van de carburateur die er nu op zit overzetten en eens kijken of ie daar wel voluit op wil gaan.

Op de labeltjes van alle 3 de carburateurs staat 051129015A

Last edited by duudt : 10-02-2018 at 22:23.
Reply With Quote
  #51  
Old 11-02-2018, 08:52
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Je hebt een PM
Reply With Quote
  #52  
Old 11-04-2018, 18:30
hmwessels's Avatar
hmwessels hmwessels is offline
Volksforum Aandeelhouder - VWnatic
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 71
Default

Dragon je inbox is vol..
__________________
---VAGwerk---

-Caddy MK1 (project)
-Jetta mk2 (daily)
-Jetta MK2 GTD (scrapped)
-Audi coupe Quattro (sold)
-Passat 3BG (sold)
Reply With Quote
  #53  
Old 11-04-2018, 22:42
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Gebeurt vaak, probeer het nog eens...
Reply With Quote
  #54  
Old 15-04-2018, 19:52
hmwessels's Avatar
hmwessels hmwessels is offline
Volksforum Aandeelhouder - VWnatic
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 71
Default

Gedaan
__________________
---VAGwerk---

-Caddy MK1 (project)
-Jetta mk2 (daily)
-Jetta MK2 GTD (scrapped)
-Audi coupe Quattro (sold)
-Passat 3BG (sold)
Reply With Quote
  #55  
Old 26-09-2020, 07:11
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 344
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Gebeurt vaak, probeer het nog eens...


Hoi DragonGr Dragon, reviseer je nog steeds pierburg Carbs? Ik heb namelijk net een golf 2 met 1.6 PN gekocht maar deze trekt totaal niet, stationair loopt hij wel aardig en schommelt niet maar vermogen mist hij enorm.

Dank voor je reactie alvast
Reply With Quote
  #56  
Old 26-09-2020, 13:33
MTyn's Avatar
MTyn MTyn is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 128
Default

Vast wel. Heb je hem al PM gestuurd?

Mijn 1.6 PN gaat nog steeds stotterloos als een kogel.. sinds DragonGr Dragon hem gereviseerd heeft.
Een jaar of 8-9 en 50K KM terug ofzo.
Reply With Quote
  #57  
Old 27-09-2020, 07:15
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 344
Default

Quote:
Originally Posted by MTyn
Vast wel. Heb je hem al PM gestuurd?

Mijn 1.6 PN gaat nog steeds stotterloos als een kogel.. sinds DragonGr Dragon hem gereviseerd heeft.
Een jaar of 8-9 en 50K KM terug ofzo.


Ja wel een PM gestuurd, nog geen reactie. Gister even de carb los gehaald en voetrubber eens ingesmeerd met vloeibare pakking. Daardoor trekt hij wel iets beter op. Nog steeds houdt het niet over, maar is niet heel gek als je net uit een passat komt met 250 pk :P
Nieuw voet rubber is al wel besteld hoor, maar via auto doc dus zal nog wel even op zich laten wachten.

Maar dat klinkt wel echt heel erg hoopvol dat hij het na 8/9 jaar nog steeds goed doet!
__________________
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic
Golf 2 Syncro Atlas grijs (project)
Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily
Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped
Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed
Reply With Quote
  #58  
Old 27-09-2020, 07:18
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Quote:
Originally Posted by MTyn
Vast wel. Heb je hem al PM gestuurd?

Mijn 1.6 PN gaat nog steeds stotterloos als een kogel.. sinds DragonGr Dragon hem gereviseerd heeft.
Een jaar of 8-9 en 50K KM terug ofzo.


MTyn, leuk wat van je te horen en zeker dit nieuws dat hij nog steeds zo fijn rijdt! Mail of app nog eens hoe het verder gaat!
Reply With Quote
  #59  
Old 27-09-2020, 07:18
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Quote:
Originally Posted by Carel Ha
Ja wel een PM gestuurd, nog geen reactie. Gister even de carb los gehaald en voetrubber eens ingesmeerd met vloeibare pakking. Daardoor trekt hij wel iets beter op. Nog steeds houdt het niet over, maar is niet heel gek als je net uit een passat komt met 250 pk :P
Nieuw voet rubber is al wel besteld hoor, maar via auto doc dus zal nog wel even op zich laten wachten.

Maar dat klinkt wel echt heel erg hoopvol dat hij het na 8/9 jaar nog steeds goed doet!


PM in de maak...
Reply With Quote
  #60  
Old 10-10-2020, 20:34
PaulV PaulV is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2019
Posts: 55
Default

ik ben bezig een 1600 PN met 2EE pierburg als standalone proberen te laten draaien. het ding hang namelijk aan een keverversnelligsbak. Uit de 2ee komen 2 zwarte draden die samen komen in 1 schuifstekkertje. Waar moeten die op aangesloten worden? Moeten die in contact staan met de ECU? Ik vermoed nml dat daar plus vanuit het contactslot moet komen.
__________________
build not bought
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum