Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 22-06-2010, 07:22
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hoi ..

nou supper dat gelukt is ..

en idd paste maar net maar is genoeg en scheelt hoop werk ..
succes //gr gooigolf
Reply With Quote
  #22  
Old 19-09-2018, 20:07
joost_joost joost_joost is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2016
Posts: 95
Default

Ik heb hetzelfde probleem. Heb al een nieuwe pedaalbox dus kan ik ook zien waar de bouten zitten. Maar die boven in kom ik niet bij. De verwarmings slang zit er voor. Iemand een tip hoe je er bij komt? Zit zelf te denken om morgen bij de action een ringsleutel te halen en die een stuk af te zagen. Hopelijk gaat het dan lukken.
Reply With Quote
  #23  
Old 20-09-2018, 19:35
joost_joost joost_joost is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2016
Posts: 95
Default

De bovenste moer is ook los. Met een ring/ratel vanaf de linker zijde over de verwarmings pijp heen is het gelukt. Nu krijg ik de unit er echter nog niet uit. Zie nog niet helemaal zitten hoe deze er uit te krijgen zonder de stuur kolom er uit te bouwen. Toch lees ik hier dat het moet kunnen. Ook zit volgens mij de pen die uit de remservo komt in de weg. Moet ik de servo uitbouwen?

Ik heb dus alle bouten van de pedaalbox los. De steun van de stuurkolom is los, maar ik krijg hem er verder niet uitgedraaid. Het gaspedaal heb ik verwijderd om meer beweging vrijheid te krijgen. De multi stekker onder het dashboard is los om nog meer ruimte te maken. Wie help mij op weg hoe ik nu verder moet gaan?
Reply With Quote
  #24  
Old 26-09-2018, 20:47
joost_joost joost_joost is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2016
Posts: 95
Default

Het is gelukt. Bijgaand een foto van het gescheurde exemplaar.




Voor de volgende die dit moet gaan doen, hierbij een uitleg:

Haal het onderste deel van het dashboard onder het stuur weg.
Haal het linker lucht rooster uit het dashboard. Hierdoor komt de verwarmingsbuis wat losser te zitten.
Maak de koppelingskabel, gaskabel en de verbinding van de rem los.
Haal de drie bouten los van de plaat waarmee de stuurkolom aan het schutbord vast zit.
Maak de bout los waarmee de stuurkolom aan deze plaat vast zit. Let op hiermee zit ook een kunststof busje vast.

Onder aan de stuuras zit een koppeling. Haal de bout er uit. Zet een grote schroevendraaier op de koppeling en sla en met een hamer op. De koppeling komt dan los.

Nu kan de eerder losgemaakte plaat er naar onderen uit getrokken worden.
Maak nu de bouten van de pedaalbox los en haal die er uit. Je moet hem van de draadeinden trekken en dan de bovenzijde naar je toe trekken. Het gaat allemaal net er uit.

Plaats de nieuwe pedaalbox.
Plaats de plaat van de stuurkolom weer achter de stuurkolom maar zet deze nog niet vast.

Draai het stuur nu zo dat de sleuf in de stuurstang overeenkomt met de positie van het boutgat in de koppeling.
Trek de stuuras naar je toe en steek de koppeling er op. Dit gaat niet gemakkelijk. Controleer of de positie van de sleuf goed is.
Monteer de bout weer en zet deze vast met een nieuwe zelfborgende moer. Het aanhaalmoment is 30 Nm.
Monteer nu alle bouten weer en bouw alles weer in.

Om makkelijk te werken kun je het beste voor je begint de vloerbedekking verwijderen.

Na montage bleek bij mij de remlichten te blijven branden. Het drukstaafje van de schakelaar is echter in lengte in te stellen. Even met wat kracht aantrekken en op de goede lengte zetten.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum