Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 4 (411-412) & Thing (kubel, vw 181)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts




..
Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 11-08-2005, 08:00
412 le's Avatar
412 le 412 le is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 75
Default

[QUOTE=




Ben je een beetje expert op het Typ 4 gebied? Ik heb een paar dingen gehoord over de 411 waarvan ik me afvraag of het klopt. Hier zijn de stellingen, true or false?

1. De 411 Variant is geintroduceerd in augustus 1969 (modeljaar 1970)

2. De eerste Varianten hadden vissekomkoplampen

3. De Automaat uitvoering had in eerste instantie een carburateur motor en de handgeschakelde versie een injectie.


Ik ben niet echt een expert, daarom ben ik juist lid geworden. Alleen ben ik er nu wel achter dat dit soort mensen (412 clubleden)liever met ganzenveer geschreven brieven corresponderen dan via e-mail. Ze willen het alemaal zoveel mogelijk orgineel houden, ik begin ook maar niet over verlagen als ik ooit op een meeting zo'n knakker tegenkom :p

Wel heb ik van de vorige eigenaar een stapel clubbladen gekregen waar ik wel alles kan vinden over deze auto's.
(inclusief uitnodigingen voor knutseldagen enzo )

Er zijn een paar sites in de lucht maar die worden zelden geupdate.

effe googelen en je vind wel wat.
Reply With Quote
  #22  
Old 11-08-2005, 08:11
412 le's Avatar
412 le 412 le is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 75
Default

Quote:
Originally Posted by Don
Een HELE foute auto. DRIVES GREAT.

Ik ben wel uit 1 ding uit. Je kan beter net iets meer uitgeven voor een goeie/redelijk harde dan er eentje kopen waar een restauratie aan nodig is.

Ik heb net een resto achter de rug, en ik kan u mededelen dat dit geen pretje is.
Erg moeilijke auto om aan te werken. Veel dubbel plaatwerk wat tegen elkaar zit.
Waar je normaal een tweetal weken over doet bij een kever, doe je nu het 3 dubbele over.
Het zou ook wel een klein deel eraan kunnen liggen omdat dit de 1e type 4 is die ik gerestaureerd heb.
Ik weet nu waardat ik op dien te letten.

Maarre Telly, je bent nu 30 en lid van de type 4 club. Over 10 jaar kun je er zeker van zijn dat je nog altijd lid kan zijn met deze auto


Dat geloof ik graag (dit gaat dus over mijn bakkie mensen)

ik heb al wat Juupkes (noem je die zo?) voor je ingeslagen voor al het zover is.

Succes nog effe met lassen.
Reply With Quote
  #23  
Old 11-08-2005, 11:57
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Quote:
Originally Posted by 412 le

Ik ben niet echt een expert, daarom ben ik juist lid geworden. Alleen ben ik er nu wel achter dat dit soort mensen (412 clubleden)liever met ganzenveer geschreven brieven corresponderen dan via e-mail. Ze willen het alemaal zoveel mogelijk orgineel houden, ik begin ook maar niet over verlagen als ik ooit op een meeting zo'n knakker tegenkom :p


Je weet misschien inmiddels hoe ik over origineel denk (zie ook http://www.keversite.nl/forum/viewt...t=6681&start=45), maar ben ook lid geworden. Ze zijn gelukkig daar wel wat relaxter over origineel dan bij de lvwcn hoor! Ook rijdt een aantal (prominente) leden met andere velgen en/of verlaagd.
Daarnaast denk dat als welke vw-liefhebber dan ook, de keus heeft tussen een restauratie object dat of nooit meer de weg op komt of alleen als niet-origineel, de keus snel gemaakt is.

Je kunt ook lastig over 100% origineel blijven praten als je voor steeds meer niet meer verkrijgbare onderdelen een alternatieve oplossing moet verzinnen. En in dat laatste zijn een aantal daar heel goed in heb ik gemerkt en dat kan ik wel waarderen.

@molenari: alleen vraag 2 denk ik wel te weten: alleen de eerste 411 modellen (eind '68, modeljaar '69) hadden de zgn. vissekom koplampen; dat had niets te maken met al dan niet Variant uitvoering.
De andere 2 vragen zouden wellicht in het 'Die Grosse VW Modellen' boek kunnen staan (goed boek over alleen de type 3 en 4). als ik het vind, post ik het wel.

Greets,
Walter

Last edited by Beetspeed : 11-08-2005 at 12:26.
Reply With Quote
  #24  
Old 11-08-2005, 22:24
molenari's Avatar
molenari molenari is offline
T2 Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 429
Send a message via MSN to molenari
Default

Quote:
Originally Posted by Beetspeed
Je weet misschien inmiddels hoe ik over origineel denk (zie ook http://www.keversite.nl/forum/viewt...t=6681&start=45), maar ben ook lid geworden. Ze zijn gelukkig daar wel wat relaxter over origineel dan bij de lvwcn hoor! Ook rijdt een aantal (prominente) leden met andere velgen en/of verlaagd.


Tja, ik ben ook geen voorstander van verlagen en ombouw acties. Als het een zo-zo auto is: OK. Of als het geheel weer makkelijk naar origineel om te bouwen is: vooruit. Maar als een mooie originele wagen die de decennia overleeft heeft doordat een oud mannetje er jaren er goed op heeft gepast (of een liefhebbende overheidsdienst) dan vind ik het toch wat zonde dat iemand zich aan zo'n ding vergrijpt en er zonodig van alles heavy aan moet verbastelen.

Maar goed, ik begrijp ook wel: ieder zijn ding. En alles origineel is ook maar saai. Hoewel ik moet zeggen dat er wel heel erg weinig echt originele VW's rondrijden. het meeste is toch wel eens opgeknapt, opgelapt, andere stoelen in gebouwd, etc. Daarom juist vind ik origineel zo interessant en vind ik het jammer als een wagen die nog in nieuwstaat verkeert omgebasteld wordt.

Dus: ieder zijn ding, maar ik zal het 'geen drempelvrees' principe wel blijven uitdragen hier :biggrin:
__________________
Currently starring in my fleet:
T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x).

'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum