Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-07-2012, 01:42
W. Groenhout W. Groenhout is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 2
Default Golf mk 2 GTI 8v houd in en valt af en toe uit

Goedeavond mensen,

Ik ben in het bezit van een Golf mk 2 GTI 1.8 8v (kat) uit 1989 met motorcode PF. Twee weken terug heb ik mijn originele vw uitlaatspruitstuk vernieuwd door een rvs spaghetti uitlaatspruitstuk omdat deze lek is en nogal lawaai maakte.

Alles er netjes opgezet met nieuwe pakkingen, nieuwe bout (er miste namelijk 1) en alles was weer luchtdicht. Hierbij heb ik een aantal slangetjes los gehad (ook vernieuwd), de inlaatspruitstuk gedemonteerd en een aantal stekkers losgekoppeld en alles weer terug op zijn plaats gezet.

De GTI reed erg mooi, zuinig, rustig en stationair geleidelijk rond de 900 toeren. (lawaaierig door lekke uitlaat)

En nou komt het, het volgende probleem, namelijk,

Auto rijd erg onrustig, stotteren en inhouden.

Motor start wel maar blijft niet direct draaien en valt uit. Af en toe ook onder het rijden zelf, dus met warme motor.

Is niet meer zuinig.

Onder het rijden is het alsof de motor te weinig benzine krijgt en dan opeens is alles weer normaal en dan kun je ook weer gas geven (net alsof de turbo er dan weer inkomt. En anders houd het op bij 3500/4000 toeren.

Ik heb werk gehad in het vernieuwen van uitlaten dus dat is verders vertrouwd, ik brand mijn vingers niet aan het afstellen van de motor enz.

Mijn vraag aan jullie is : Wat heb ik verkeerd gedaan, heb ik bij het verwijderen van de oude uitlaat toch iets een beetje los getrokken door ruimte gebrek of iets dergelijks????

Hij is bij een autogarage geweest met het zelfde verhaal, maar hun kunnen mij zo niet 1,2,3 zeggen wat er nou mis is.

En dit allemaal na het vernieuwen van een spruitstuk??? Ik snap er niks van en hoop dat iemand mij een aantal tips kan geven.

Bij voorbaat dank,

Willem
Reply With Quote
  #2  
Old 07-07-2012, 15:30
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

lambda sensor gesloopt? of het draadje?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 07-07-2012, 16:14
arthur arthur is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
Default

Controleer even de massa kabeltjes die aan de kop zitten aan de kant van het inlaat spruitstuk. (de bruine draadjes). heb al vaker gezien dat deze makkelijk storingen veroorzaken als deze niet goed en schoon gemonteerd zijn. Gezien je omschrijving dat het ineens is gekomen, verwacht ik dat er toch ergens een draadjes, slecht contact maakt of geen contact maakt.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-07-2012, 21:38
W. Groenhout W. Groenhout is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 2
Default

Goedeavond heren,

Bedankt voor jullie reacties, ik ga het checken. het kan inderdaad heel goed dat de lambda sonde een opdonder gehad heeft.

Willem
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum