Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #461  
Old 27-01-2014, 16:57
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
En iedereen heeft ook daadwerkelijk papieren van de donor auto of een aankoop bewijs van het motorblok moeten laten zien?


Zeker niet ik heb alleen wat mail verkeer tussen mij en de verkoper op Marktplaats
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #462  
Old 27-01-2014, 17:05
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Zeker niet ik heb alleen wat mail verkeer tussen mij en de verkoper op Marktplaats


Dat probleem heb ik ook
Dit jaar wil ik de motor eigenlijk ook op kenteken hebben maar geen idee of dit zo gaat lukken.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #463  
Old 27-01-2014, 17:09
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ik laat het je wel weten weet alleen niet wat er gebeurd als je daar bent geweest en ze dus weten dat het niet gaat lukken om dat je de juiste papieren niet heb
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #464  
Old 27-01-2014, 17:26
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Dat probleem heb ik ook
Dit jaar wil ik de motor eigenlijk ook op kenteken hebben maar geen idee of dit zo gaat lukken.


Ik heb zo net een mail gestuurd naar RDW om te kijken wat ze zeggen
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #465  
Old 27-01-2014, 17:29
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Ik kan me wel voorstellen als je daar komt met een motor zoals een R32 of fsi/tfsi enz.. dat ze zeggen van we willen weten waar die motor weg komt omdat deze modellen veel gestolen worden e.d maar die 16v van mij koop je ook op elke hoek van de straat om het zo maar ff te zeggen..
Maar ik weet dus ook niet hoe moeilijk ze zijn en dat schijnt per station ook nogal te wisselen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #466  
Old 27-01-2014, 17:32
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Die ABA van mij koste ook geen drol maar ja als ze moeilijk gaan doen is dit toch vervelend.
Plus je moet wel erg je best doen om ABA nog te kunnen lezen
op het onderblok
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #467  
Old 27-01-2014, 17:42
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Mij wilde ze een paar jaar geleden ook wegsturen omdat ik geen bon van het donor blok kon aantonen.. Blok betrof een particuliere aankoop daarnaast was het nummer door een revisie bedrijf overgeslagen.

Beetje in discussie gegaan hoe dit op te lossen en uiteindelijk kon ik door.

Als je een donor hebt gebruikt en die je later heb weggedaan dan zou ik het vrijwaringsbewijs goed bewaren.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #468  
Old 27-01-2014, 17:44
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Discussiëren kan ik wel
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #469  
Old 29-01-2014, 16:28
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Nou dit kreeg is als antwoord wat ik allemaal mee moest nemen als ik de auto naar de keuring zou brengen.
Denk toch dat ik nog even een belletje doe want geen woord over bonnen en papieren donor auto.

-------------------------------------------------------------------------

"Hartelijk dank voor uw e-mail.
Als u één van de volgende wijzigingen aan de motor van een gekentekend voertuig aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig keuren. Het gaat om de wijziging van:

- de motorcode of het motortype;
- het aantal cilinders;
- de cilinderinhoud;
- de brandstofsoort. Hieronder valt ook wijziging naar elektrische aandrijving (De RDW hoeft een LPG-installatie die is ingebouwd door een RDW-erkend bedrijf niet te keuren).
- het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen.
- het vermogen van overige voertuigen, als dit meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde.
Deze verplichting om het voertuig te keuren, is vermeld in hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen (zie www.wetten.overheid.nl).
Eisen waarop de RDW toetst
Het voertuig wordt getoetst aan de eisen zoals die golden bij de eerste toelating van het voertuig. Als uw voertuig een datum eerste toelating van voor 1 juli 1999 dan toetst de RDW de zogenoemde permanente eisen. Deze kunt u nalezen in hoofdstuk 5 van de Regeling Voertuigen. (zie www.wetten.overheid.nl
Heeft uw motorvoertuig een datum eerste toelating van na 31 juni 1999, dan toetst de RDW de toelatingseisen en de permanente eisen, zoals vermeld in bijlage IV van de Regeling voertuigen.
Keuringslocaties
U kunt terecht bij één van de keuringsstations van de RDW.
Voor het maken van een afspraak zie keuringsafspraak maken.
In sommige gevallen zijn er diverse testen noodzakelijk, zoals remtesten, geluidstesten en weggedrag testen. Deze aanvullende testen moeten dan plaatsvinden op het RDW testcentrum te Lelystad.
Kosten van de keuring
Voor een keuring op één van de keuringsstations van de RDW is het tarief maximaal € 80,00.
Moet de keuring op het RDW testcentrum te Lelystad uitgevoerd worden, dan zijn de kosten afhankelijk van de uit te voeren werkzaamheden. U kunt voorafgaande aan de keuring een opgave van de totale kosten opvragen, via onze Klantenservice.
Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder.
U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). U kunt ons ook bellen vanuit het buitenland.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW"
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #470  
Old 30-01-2014, 11:26
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Ik zou geen belletje doen en gewoon afspraak maken en gaan. Je wordt er toch niet veel wijzer van die ambtenaren.

Jij zit volgens mij in met de herkomst van je blok? Doe dan het volgende:

Open word en maak een mooi koopcontract (onderlinge overeenkomst) over de koop van het blok en vermeld daar de nummers. Hoeveel je ervoor hebt betaald, vermeld de datum van de koop. Zet er twee blokken op voor handtekeningen, 1 voor de verkoper en 1 voor de koper. Mag allemaal verzonnen zijn behalve de nummers dan

Even printen en jij zet de handtekening en iemand die je hiervoor strikt (vriendin / vrouw).

Niemand die je wat maakt daar.

P.s. volgens mij gaat het RDW er alleen om dat er geen "gestolen" zaken gekeurd worden en daarmee ze meewerken aan "witwassen". Vandaar de soms kritische vragen tijdens de keuring.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 30-01-2014 at 11:30.
Reply With Quote
  #471  
Old 30-01-2014, 13:48
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default

Ik had van alles bij me maar de keurmeester stond er op een kopie vh oude kentekenbewijs vd duitse auto waar het blok uit kwam te zien.
Tweede keer was ik binnen 2 minuten goedgekeurd.
__________________
Quote:
Originally Posted by Jeremy Clarkson
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you.
Reply With Quote
  #472  
Old 22-12-2014, 16:56
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Ik hoor zojuist op Facebook verhalen over dat de regels wéér veranderd zijn, dat je nu bij 20% vermogenstoename naar Lelystad moet?

Zou wel mooi kut zijn want ik heb een 16v 9A met 100kw klaarliggen om mijn Jetta 1.9td met 55kw weer naar benzine om te keuren.
Al zou ik natuurlijk wel even een 1.8 66kw blokje erin kunnen hangen, omkeuren en dan de 16v er in.
Reply With Quote
  #473  
Old 22-12-2014, 17:10
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Graag de bron erbij.....anders gaan we ons straks druk maken om dingen die niet bestaan...
Reply With Quote
  #474  
Old 22-12-2014, 17:16
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Ik hoor zojuist op Facebook verhalen over dat de regels wéér veranderd zijn, dat je nu bij 20% vermogenstoename naar Lelystad moet?

Zou wel mooi kut zijn want ik heb een 16v 9A met 100kw klaarliggen om mijn Jetta 1.9td met 55kw weer naar benzine om te keuren.
Al zou ik natuurlijk wel even een 1.8 66kw blokje erin kunnen hangen, omkeuren en dan de 16v er in.



Vanmorgen met een maatje mee geweest naar RDW Waddinxveen voor het omkeuren van 1.3 50pk naar 2.0 16v 150pk en werden doorverwezen naar Lelystad.
Voorheen was het boven de 40% en tegenwoordig 20% vermogens toename.
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #475  
Old 22-12-2014, 17:24
RoyvD RoyvD is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 47
Default

Op de site van het RDW staat weinig nieuws en lijkt mij er bij voertuigen van VOOR 1998 weinig verandert te zijn.
https://www.rdw.nl/sites/igk/Pagina...Portal/IGK/Auto
__________________
VW Kever 1200 Mooi geel, mooi laag en hoop herrie
Reply With Quote
  #476  
Old 22-12-2014, 18:01
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
Vanmorgen met een maatje mee geweest naar RDW Waddinxveen voor het omkeuren van 1.3 50pk naar 2.0 16v 150pk en werden doorverwezen naar Lelystad.
Voorheen was het boven de 40% en tegenwoordig 20% vermogens toename.


Was dit met een auto na 1998?
Reply With Quote
  #477  
Old 22-12-2014, 19:13
dragracer's Avatar
dragracer dragracer is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 779
Default

Aangezien ik zelf ook met een ombouw bezig ben...en vanmorgen hoorde dat Johs door moet naar Lelystad heb ik vandaag een mail naar de RDW gestuurd...en vrij snel ook al antwoord gekregen.

Ik heb de volgende vragen gesteld:

Hallo,

Ik ben al enige tijd met de ombouw van een VW Golf 1 bezig.

Het is een Golf 1 uit 1982, een 1.5 automaat.

De motor is er inmiddels uit en mijn plan is het om er een speciale 1.9 16V motor uit een VW Golf 2 in te bouwen.
Deze 16V motor is inmiddels compleet gereviseerd en klaar om ingebouwd te worden.

Deze Golf 2 heb ik zelf helemaal gesloopt, de body was zo slecht niets meer mee te doen.
Nadat de auto kaal was is de rest naar de sloperij gegaan.

Ik heb vrijwaring en ook de originele papieren van deze auto nog, ook foto's van de hele demontage.

De Golf 1 was eerst 75 pk en zal nu zo rond de 180pk hebben.

Remmen voorzijde zijn van een Audi S2 met adapters passend op de Golf 1 Fusee, de remmen achterzijde komen van de Golf 2 16V.
Ook delen als uitlaat en zo zullen nieuw eronder komen.
Alle delen die ik gebruik zijn of origineel VW of door gerenomeerde firma's geproduceerd.

Als ik de auto in het voorjaar klaar heb wil ik deze natuurlijk graag goedgekeurd hebben, mijn vraag is:
Volstaat een bezoek aan de RDW in Almelo ? Of moet ik naar Lelystad en zoja, wat is de procedure en wat zijn de kosten hiervan ?

Groeten ,



Het antwoord dat ik kreeg:

22-12-2014

Geachte heer ....,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto.
Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht moet het kentekenregister en soms de kentekencard worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring aanbieden bij één van de keuringsstations van de RDW.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

In gebruik genomen voor 1 juli 1999:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien van de geluidsproductie.

Maximum aslasten
De last onder de assen van personenauto's mag niet meer bedragen dan de voor het betrokken voertuig in het kentekenregister of op het kentekenbewijs vermelde toegestane maximum aslasten.
De totale massa of de som van de aslasten van personenauto's mag niet meer bedragen dan de voor het betrokken voertuig in het kentekenregister of op het kentekenbewijs vermelde toegestane maximummassa.
De Dienst Wegverkeer voert mogelijk een weggedrag test uit:
a. indien de technisch toegestane maximummassa voertuig en/of de technisch toegestane maximumlast onder de as of assen van het oorspronkelijke voertuig wordt verhoogd;
b. indien het zwaartepunt van het voertuig dusdanig hoger komt te liggen dat dit een nadelig effect kan hebben op het weggedrag. indien de aslastverdeling dusdanig wijzigt ten opzichte van het oorspronkelijke voertuig dat dit een nadelig effect kan hebben op het weggedrag.

Herkomst motor:
In alle gevallen moet u bij de keuring de herkomst van de motor aantonen. Hierbij is het noodzakelijk dat u de herkomst en het kentekennummer of voertuigidentificatienummer van het donorvoertuig overlegt tijdens de keuring.
RDW-keuringsstation
De 1e opname van een motorwijziging vindt altijd plaats op een RDW-keuringsstation en daarna kunt u een vervolgbeoordeling krijgen in ons testcentrum in Lelystad(TCL). Dit is ter beoordeling van de keurmeester. Daarna wordt u door TCL benaderd voor het maken van een beproevingsafspraak.

Kosten keuringsstation
De kosten kunnen variëren van € 27,00 tot € 82,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Het is mogelijk dat er ook aanvullende testen in rekening worden gebracht.

Kosten Testcentrum Lelystad

Weggedragtest
Een weggedragtest driewielig motorrijtuig bedraagt: € 306,50.

Het uurtarief is bepalend voor de hoogte van de keuringkosten. Extra benodigde metingen en/of keuringstijd kunnen leiden tot hogere keuringskosten.

Online afspraak maken
Voor het laten uitvoeren van de keuring dient u een afspraak te maken bij één van de keuringsstations van de RDW.
U kunt deze afspraak maken online: http://www.rdw.nl/Particulier/Pagin...bij-de-RDW.aspx.

Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). U kunt ons ook bellen vanuit het buitenland.

Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW




Dit is dus de huidige stand van zaken
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl

My Project :
http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT
Reply With Quote
  #478  
Old 22-12-2014, 21:01
VW Johs's Avatar
VW Johs VW Johs is offline
Triple Action Donor
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 912
Default

Quote:
Originally Posted by René
Was dit met een auto na 1998?



Golf 2 uit 84 1.3 40kw naar 2.0 16v 110kw Volgens de beste man zou het chassis niet berekend zijn voor 190% vermogen toename en zou dit het weggedrag beïnvloeden . Vandaar door gestuurd naar Lelystad voor een weggedragtest
Reply With Quote
  #479  
Old 03-01-2015, 18:55
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Dus geen vuiltje aan de lucht behalve Waddinxveen, wat ik van meerdere kant al gehoord heb. Zal wel een halve tamme keurmeester rondlopen.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #480  
Old 03-01-2015, 19:47
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Kunnen we hier niet een lijstje maken van alle RDW keuringsstations en welke 'veilig' zijn.

RDW Almelo
RDW Amsterdam
RDW Arnhem
RDW Den Bosch
RDW Elsloo
RDW Groningen
RDW Heerenveen
RDW Nieuwegein
RDW Rijen
RDW Roosendaal
RDW Schiedam
RDW Veldhoven
RDW Venlo
RDW Waddinxveen
RDW Zwolle


Volgens mij is m'n lijstje compleet zo :P Laten we deze up to date houden zodat iedereen kan zien waar hij/zij het beste heen kan gaan voor een keuring.

Roosendaal heeft van mij 3 duimpjes, deze is in mijn ogen safe. Heb er al vaak laten omkeuren en nooit problemen gehad. Vrienden van mij ook, altijd top daar.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum