Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-10-2004, 08:41
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default Dagje testrijden Golf V

Gisteren moest mij lease astra naar de garage, en eindelijk, na een hoop zeuren, kreeg ik een fatsoenlijke vervangende auto mee....een Golf V

Het was een 1,6 FSi Trendline, met 6-bak. Toen ik in de auto ging zitten, baalde ik meteen dat ik geen lease golf heb. Wat zit dat lekker zeg, t.o.v. de astra.

Moest gisteren naar een klant in Cuijk, dus kon ik de auto meteen ff lekker uitproberen (Den Bosch - Cuijk). Er zaten aardig wat opties op, o.a. 6 bak, climate control, cruise control. Zitpositie t.o.v. het stuur/dashboard vond ik erg prettig, alles is goed te verstellen, dus een goede zitpositie is zo gevonden.

En tijdens de eerrste paar kilometers, meteen het eerste nadeel, wat is deze auto slecht geisoleerd?! De motor, de 1.6, zit niet veel vermogen in, maar is redelijk vlot. Bij een wat "steverige" rijstijl is tie echt rumoerig. Motortje maakt redelijk veel toeren om een beetje vlot vooruit te kunnen komen. Ondanks de 6-bak, is hij helaas goed te horen.

Weggedrag, ook in bochten, is erg prettig! De nieuwe Golf ligt als een blok op de weg, stuurt ook redelijk fijn, al had voor mij er wat meer "feeling" in mogen zitten, je voelt niet echt lekker tijdens pittig bochtenwerk ( ) wat de auto allemaal doet...gelukkig maar dat er ESP opzit.

En ja, ook nog ff in de file gestaan. En dan kom ik nog een nadeeltje tegen. Aangezien er in deze huurauto geen bordje verboden te roken was geplakt, maar ff een peuk opgestoken in de file...en wat zit die asbak op een klote plek! Helemaal weggepropt achter de versnellingspook....da's geen suc6. Nu stond ik in de file, maar als je rookt tijdens het rijden, wordt dat geen pretje.

Gisteren eind van de middag gebeld door de garage, m'n astra was klaar. eeuuh, sorry, ga het vandaag niet op tijd redden om de auto weer op te halen Wilde 's avonds ook nog wel ff sturen met de nieuwe Golf.

Vanmorgen de Golf helaas weer terug moeten bregen, en kreeg ik mijn astra weer mee....wat viel die opeens tegen .

Heb ook al in het nieuwe model astra gereden van een collega (voor diegene die het niet weten, wij kunnen hier alleen kiezen tussen Opel Corsa, Opel Astra 5-drs, of een Astra Station, geen vrije keus van lease auto helaas), maar de nieuwe Golf bevalt mij een stuk beter als de nieuwe Astra.

Maar helaas, het was maar pret voor 1 dagje....maar, de nieuwe Golf, vind het ondanks een paar minpuntjes, een zeer prettige auto. (in een dag tijd ruim 400 km gereden )

Last edited by Christiaan : 14-10-2004 at 18:31.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-10-2004, 09:38
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 671
Send a message via MSN to VWrijder
Default

Quote:
Originally Posted by Christiaan
Weggedrag, ook in bochten, is erg prettig! De nieuwe Golf ligt als een blok op de weg, stuurt ook redelijk fijn, al had voor mij er wat meer "feeling" in mogen zitten, je voelt niet echt lekker tijdens pittig bochtenwerk ( ) wat de auto allemaal doet...gelukkig maar dat er EPS opzit.

Ik heb een keer een 1.9 TDI meegehad die reed inderdaad ook erg lekker, wegligging is uitstekend. Wat je zegt over het gevoel in de bochten herken ik. Hij communiceert niet al te best, maar volgens mij went dat wel. Van mij mogen ze er een voor deur planten
__________________
hoog (bn.)
1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag
Reply With Quote
  #3  
Old 14-10-2004, 11:21
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Quote:
Originally Posted by VWrijder
Van mij mogen ze er een voor deur planten


Bij mij ook! (En dan wel de astra meenemen :p)

Hoe is de TDi eigenlijk qua geluid (in de auto)
Reply With Quote
  #4  
Old 14-10-2004, 11:41
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Quote:
Originally Posted by Christiaan
Weggedrag, ook in bochten, is erg prettig! De nieuwe Golf ligt als een blok op de weg, stuurt ook redelijk fijn, al had voor mij er wat meer "feeling" in mogen zitten, je voelt niet echt lekker tijdens pittig bochtenwerk ( ) wat de auto allemaal doet...gelukkig maar dat er EPS opzit.



Hij rijd inderdaad erg lekker... maar ik denk dat je ESP bedoeld :p
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #5  
Old 14-10-2004, 12:45
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 671
Send a message via MSN to VWrijder
Default

Quote:
Originally Posted by Christiaan
Bij mij ook! (En dan wel de astra meenemen :p)

Hoe is de TDi eigenlijk qua geluid (in de auto)

Ik heb het niet als storend ervaren. Ik wil trouwens ook de 2.0 TDI eens gaan proberen, die lijkt me ook wel leuk.
__________________
hoog (bn.)
1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag
Reply With Quote
  #6  
Old 14-10-2004, 18:31
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Hij rijd inderdaad erg lekker... maar ik denk dat je ESP bedoeld :p


Zo goed dan
Reply With Quote
  #7  
Old 14-10-2004, 18:53
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by VWrijder
Ik heb een keer een 1.9 TDI meegehad die reed inderdaad ook erg lekker, wegligging is uitstekend. Wat je zegt over het gevoel in de bochten herken ik. Hij communiceert niet al te best, maar volgens mij went dat wel. Van mij mogen ze er een voor deur planten


Het stuurhuis kan desgewenst sportiever worden ingesteld met de testkast!
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #8  
Old 14-10-2004, 19:02
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Quote:
Originally Posted by Carlos Santana
Het stuurhuis kan desgewenst sportiever worden ingesteld met de testkast!


Elektromechanische stuurbekrachtiging rules
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum