Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-08-2018, 08:30
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default Golf 1 verzameling

__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #2  
Old 04-08-2018, 09:19
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,355
Default

__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Ibiza 6k2 1.6 8v
Reply With Quote
  #3  
Old 04-08-2018, 10:36
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Sow mooie collectie hoor!! Weet ik gelijk weer waar alle GTI's naar toe zijn.
Reply With Quote
  #4  
Old 04-08-2018, 11:09
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Mooi! Dat is een heel kapitaal
Reply With Quote
  #5  
Old 04-08-2018, 20:08
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Ja zitten echt prachtige exemplaren bij zeg! Vooral die GTI uit '77, heerlijk ding!
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #6  
Old 04-08-2018, 20:14
emielvs's Avatar
emielvs emielvs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2017
Posts: 15
Default

Wauw dat is echt prachtig!
__________________
Wie ben ik:Voorstel pagina
Reply With Quote
  #7  
Old 04-08-2018, 21:40
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

een echte verzamelaar inderdaad..
want echt veel verstand heeft hij er niet van..of het komt zo over vanwege de montage van het filmpje..
grappig hoe hij het over de magische grens van 200 heeft..
die haal je namelijk met een standaard GTI niet..een goed exemplaar 190 ,maar echt niet harder..(echte km's ,niet op de klok)...187 was de top volgens Volkswagen..
dat hij voor heel veel geld heeft staan..is buiten kijf..waarschijnlijk het merendeel gekocht toen ze nog enigszins betaalbaar waren..
ben benieuwd ofdat hij ook weet ofdat de kleur Platin op z'n Plus GTI eigenlijk een Porsche kleur was leverbaar tegen geen enkel meerprijs toen..ofdat ze hem wijsgemaakt hebben dat hij de enigste op de wereld heeft..
verders weet hij denk ik ook niet dat er cabrios gebouwd zijn met een 1,8 DX motor en zelfs ook met een 1,6 EG ..ik zou ook niet weten hoe je dat kunt zien of het een Golf GTI blok is of een cabrio GLI motor beiden uit bijvoorbeeld 83..ze zijn namelijk identiek..
de 77er ,ook schitterend..bakken met geld gekost in de resto waarschijnlijk..
gaat hem alleen nooit worden voor een echte liefhebber...(lees investeerder)
waarom niet?..


dat Halfords dak...mensekinders..hoe kom je erbij...zoveel tijd ,moeite ,laswerk etc..en dan laat je dat zitten..man man man..
durven ze dadelijk nog te zeggen..
het is zijn auto..bewuste keuze etc etc het is gewoon mooi..
dat maakt het verschil tussen een exemplaar dat 5 cijfers waard is..of in dit geval..niet..
Reply With Quote
  #8  
Old 04-08-2018, 23:44
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Aan de azijn gezeten vanavond?

Hij zegt ook 200 op de klok, iedereen weet dat de meeste golfjes teveel aangeven op de tellers. 187 echte kms kan dus makkelijk 190/200 op de teller zijn.

En dat zonnedak, tsja hij is niet OEM VW maar het is met mooi weer wel lekker en naast zo origineel mogelijk gaat het ook om rijplezier en comfort als je er regelmatig in rijdt.

Als jij niet door zo'n zonnedak heen kan kijken bij zo'n uniek exemplaar laat je hem toch staan.
Vrij simpel aan te passen lijkt mij. Stuk er weer in lassen, dak opnieuw spuiten, een nieuw hemeltje en je bent klaar.

Autogordels achterin is ook niet origineel voor een 77'er maar ik heb ze er wel in.
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #9  
Old 05-08-2018, 12:24
g-loudertje's Avatar
g-loudertje g-loudertje is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,172
Default

Lekker boeiend dat ze niet helemaal origineel zijn toch? Leuke exemplaren heeft hij staan!
__________________
Daily: Bmw f30 320d
Fun: Porsche Boxster S
Reply With Quote
  #10  
Old 05-08-2018, 15:46
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Dat zonnedak in die 77er is van de ene kant indd jammer, maar van de andere kant zit er zoals ik dat kan beoordelen geen goedkope prul in, volgens mij van een goed merk, Webasto of Britax oid, iig geen Halfords prul wat er waarschijnlijk daarvoor inzat.

Dus de man heeft van dat mankement wat er geheid al inzat toen die hem kocht het beste ervan gemaakt.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #11  
Old 05-08-2018, 21:00
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

ja inderdaad ..ziet er uit als een Webasto of een Hollandia Vermeulen..
en waarschijnlijk de auto gekocht as is..
maar het blijft een serieuze waarde vermindering voor zo'n auto..daar zal de prijs ook wel naar geweest zijn..
en tsja..als je zoiets niet zelf kunt (ik wel dus)een dakplaat vernieuwen ...en je moet dit gaan uitbesteden..dan laat je het maar zitten..
Reply With Quote
  #12  
Old 14-08-2018, 18:24
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
ja inderdaad ..ziet er uit als een Webasto of een Hollandia Vermeulen..
en waarschijnlijk de auto gekocht as is..
maar het blijft een serieuze waarde vermindering voor zo'n auto..daar zal de prijs ook wel naar geweest zijn..
en tsja..als je zoiets niet zelf kunt (ik wel dus)een dakplaat vernieuwen ...en je moet dit gaan uitbesteden..dan laat je het maar zitten..


Man loop toch niet altijd te zeiken, zo makkelijk om de spullen van een ander af te zeiken vanachter je pc. Neem een hobby of geef je vrouw een eiselijke beurt. Die man heeft gewoon een dikke verzameling, klaar!
Reply With Quote
  #13  
Old 14-08-2018, 20:09
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default



Niets aan toe te voegen.
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #14  
Old 14-08-2018, 20:35
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Quote:
Originally Posted by Erik_vw


Niets aan toe te voegen.


Ik krijg daar zo de schijt van hé, jammer dit en dat is niet goed. Joh als je het allemaal zo goed weet, zorg dan eerst eens dat je het zelf allemaal zo voor elkaar hebt als deze man............. dan kun je meepraten! Daar staat voor een kapitaal aan auto's binnen!

Het is die man zijn trots en heeft heel zijn leven hier hard voor moeten werken ga dat dan niet af lopen zeiken, dat is zo makkelijk van achter je pc!
Reply With Quote
  #15  
Old 14-08-2018, 20:42
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

denk aan je bloeddruk kerel..denk aan je bloeddruk..
Reply With Quote
  #16  
Old 14-08-2018, 21:34
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
denk aan je bloeddruk kerel..denk aan je bloeddruk..


Ben maar niet bang, maar door mensen zoals jij die altijd maar lopen te zeiken en zeuren, krijg je vervelende discussies op het internet. Ik vraag me dan ook vaak af, zou zo iemand vaak op school gepest zijn vroeger en nu op het internet schuilend achter een pc zijn revanche neemt? Jij mag het zeggen Heinz.

Wat ik dan nog wel ff kan en wil vermelden, ik ken de heer in kwestie van dit filmpje persoonlijk zeer goed. Als ik dan jou stukje lees over, hij heeft er geen verstand van want blah blah blah blah, dan moet ik heel hard lachen...... mijn bloeddruk hmmmm ik denk dan meer, wat een stuurman die Heinz, die staat altijd op wal en mag nooit eens varen.

Heinz als jij jezelf kunt vermaken door anderen te bekritiseren en je afgunst te tonen, tja ben je in mijn ogen gewoon zielig.

Last edited by einzer : 14-08-2018 at 21:37.
Reply With Quote
  #17  
Old 15-08-2018, 10:48
Peter-gti16v's Avatar
Peter-gti16v Peter-gti16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 351
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
dat Halfords dak...mensekinders..hoe kom je erbij...zoveel tijd ,moeite ,laswerk etc..en dan laat je dat zitten..man man man..
durven ze dadelijk nog te zeggen..
het is zijn auto..bewuste keuze etc etc het is gewoon mooi..
dat maakt het verschil tussen een exemplaar dat 5 cijfers waard is..of in dit geval..niet..


Ik meen me te herinneren dat in die tijd door de Volkswagendealer een glazen klapdak als Autoplus accessoire werd aangeboden voor degene die een schuifdak af fabriek te duur vond.

Misschien stond dit glazen dak wel als item op de rekening bij aflevering bij de auto en is de auto daarmee wel NL-dealer-origineel ...

Leuke interieur details aan de 77er GTI: de ruitjesbekleding, de bolvormige hoofdsteunen en natuurlijk het Spucknapf stuurtje ...
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003
Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986

Last edited by Peter-gti16v : 15-08-2018 at 10:56.
Reply With Quote
  #18  
Old 15-08-2018, 15:06
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

het zit je wel hoog hee..
lees nog eens terug ..ik schrijf ook ´of het komt zo over vanwege de montage van het filmpje´..
verder kan ik ook de gedachtengang niet volgen dat hij het over een cabrio motor heeft..immers zijn die gewoon geleverd met een 1,8 DX motor ..dus als iemand de DX in zijn GTI kapot gereden had en die vervangen had door een DX uit een cabrio ..hoe gaat hij dat ,of jij en ik dat zien..motornummer dan misschien zou het niet weten
leg jij mij eens uit wat jij denkt dat hij er mee bedoelt dan..
ik snap het wel ,hij bedoelt een later cabrioblok of een Golf 2 digifant ofzo..
over die 77er..lees eens goed..vind ik ook een schitterend ding hoor..niks meer niks minder..enkel dat zonnedak vind ik niks
aangezien jij de beste man kent..zal hij er waarschijnlijk ook niet blij mee zijn..maar het zij zo..je zet er niet zo snel de zaag erin nu hij gerestaureerd is..

ik wil ook even duidelijk maken dat ik ook niks maar dan ook helemaal niks geen afgunst heb jegens meneer..helemaal niet ook..
hij moet lekker zelf weten waar hij zijn centen insteekt..en eerlijk is eerlijk..er staat een kapitaal..
maar mij doet dat niks meer..heb zoveel van die Golfjes 1 gehad ,dat ik op het laatst er geen meer kon zien..
ik kan voor een appel en een ei een compleet gerestaureerde kas van een 83er GTI overnemen met alles erbij..gestrand project vanwege ziekte..maar nee alsjeblieft niet
goed is goed..
ben 10 jaar geleden in het merk met de blauw-witte rotor gestapt in de 6 pitters en dat zal niet snel meer veranderen..


oja..ik vroeger gepest op school...hahaha ,dat kan niet..want ik was er nooit..zat altijd in de loods van mijn vader..te rotzooien aan brommers en autos
Reply With Quote
  #19  
Old 15-08-2018, 16:47
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
op school...hahaha ,dat kan niet..want ik was er nooit..
Hm, dat verklaart dan waarom je zo beroerd Nederlands schrijft.
Reply With Quote
  #20  
Old 15-08-2018, 19:43
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
..enkel dat zonnedak vind ik niks aangezien jij de beste man kent..zal hij er waarschijnlijk ook niet blij mee zijn..

De logica hiervan ontgaat me compleet.

Waar het om gaat Heinz, is dat dit een leuk filmpje is van een aardige kerel met een enorm leuke verzameling Golfjes en dat jij vervolgens begint te mierenn**ken over feitjes die niet zouden kloppen en wat jij er allemaal wel niet mooi aan vindt.
Er is werkelijk geen 1 positieve noot te vinden in je bericht. En waarom? Ik heb echt geen idee maar het stuit mij en duidelijk ook anderen tegen de borst.
Waarom zou je als liefhebber van golfjes 1 in godsnaam nou zo negatief gaan reageren op een leuk filmpje van een mede liefhebber met een prachtige verzameling?
Afgunst is ook het enige wat bij mij overbleef.
En als dat niet zo is, zoals je zelf beweert, mag je mij uitleggen waarom je dan zo'n negatieve reactie geeft.

Je laatste betoog maakt het allemaal niet veel beter in ieder geval.
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum