Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Onderstel; ophanging, vering, remmen, stabilisatoren, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-11-2014, 17:38
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Mooi spul die remmerij. Ben je niet bang dat zulke mega remmen geen overkill is op een MK1? Met name op de achterzijde.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-11-2014, 17:56
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Heb ze ook voor de mini de 18z en 4 pots achter. Enige dat mijn wenkbrauwen deed fronsen, waren de gele klauwen en met name de gele zuigers en stofhoezen. Bewust meegesproken en gebakken?
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #3  
Old 26-11-2014, 18:56
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 406
Default

Bedankt iedereen! Ben ook benieuwd! Het is inderdaad iets te veel van het goede, maar laat hem afstellen op de remmenbank bij the autosport company op de bank, gaat helemaal goed komen.
De rubbers en zuigers had ik wel afgeplakt voor het stralen, ik moet ze rondom nog los maken en schoon maken!
Komt goed mannen!
Reply With Quote
  #4  
Old 26-11-2014, 19:57
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Naja, ik kan me nog een topic herinneren op Driving Fun van iemand die ondanks remdrukbegrenzing tóch teveel remkracht had op de achterzijde. Ik kan me voorstellen dat jij dit probleem ook gaat krijgen, met name door de keuze van de remblokken achter. Misschien was het beter om aan de achterzijde een originele blok te plaatsen ipv een DS2500, zodat je remblok aan voorzijde agressiever is dan die aan de achterzijde.

Maar dat is mijn gevoel erbij iig.....we zullen het zien
Reply With Quote
  #5  
Old 26-11-2014, 20:10
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Overkill kwa remmen doet hier 90% van de project bouwers.

Sommige hebben grotere remmen dan mijn 11ton fennek voertuig op me werk.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #6  
Old 26-11-2014, 23:02
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Quote:
Originally Posted by René
Naja, ik kan me nog een topic herinneren op Driving Fun van iemand die ondanks remdrukbegrenzing tóch teveel remkracht had op de achterzijde. Ik kan me voorstellen dat jij dit probleem ook gaat krijgen, met name door de keuze van de remblokken achter. Misschien was het beter om aan de achterzijde een originele blok te plaatsen ipv een DS2500, zodat je remblok aan voorzijde agressiever is dan die aan de achterzijde.

Maar dat is mijn gevoel erbij iig.....we zullen het zien


Ditzelfde las ik inderdaad ook op het ClubGTI forum, die had achter daarna een blok geplaatst met een hogere temperatuursbestendigheid maar met een frictiecoefficient als een standaardblok. Maargoed het kan hier ivm met de 4wd (o.a. gewicht achter) weer net even anders zijn en je weet het toch pas als je er mee rijd
Reply With Quote
  #7  
Old 27-11-2014, 15:00
Deckedm Deckedm is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 844
Default

Quote:
Originally Posted by KennyH
Overkill kwa remmen doet hier 90% van de project bouwers.

Sommige hebben grotere remmen dan mijn 11ton fennek voertuig op me werk.



Snelle auto is remmerij prio nummero uno.... je had s een rondje in de VRT moeten doen met standaard remmerij...
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever
Reply With Quote
  #8  
Old 27-11-2014, 16:20
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 835
Default

Quote:
Originally Posted by Deckedm
Snelle auto is remmerij prio nummero uno.... je had s een rondje in de VRT moeten doen met standaard remmerij...


Zo lang je topsnelheid of je gewicht niet toe neemt, zie ik de noodzaak eigenlijk niet. Remmen bij 100 km/h is voor een 170 pk VR6 of een 500 pk VRT namelijk gelijk.
Reply With Quote
  #9  
Old 27-11-2014, 16:34
Deckedm Deckedm is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 844
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Zo lang je topsnelheid of je gewicht niet toe neemt, zie ik de noodzaak eigenlijk niet. Remmen bij 100 km/h is voor een 170 pk VR6 of een 500 pk VRT namelijk gelijk.




Acceleratie vergeet je zeker.... in de tijd dat een VR6 op 120 zit , rijdt ik 200... is nogal een verschil hoor.
Binnendoor weggetje hoef ik hem niet open te gooien , gaat gewoon te raar...

Standaard remmerij en blokje vegen was gewoon levensgevaarlijk....maarja als je alleen maar langzaam spul gewend bent dan maak je bovenstaande opmerkingen dus
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever
Reply With Quote
  #10  
Old 27-11-2014, 16:41
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 835
Default

Acceleratie heeft niks met remmen te maken. Dat doe je namelijk nooit tegelijk.
Reply With Quote
  #11  
Old 27-11-2014, 16:44
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

het probleem zit hem, mijns inziens, met name in het feit, dat je vaker vanaf hogere snelheden gaat moeten remmen, simpelweg omdat je ze sneller, en daarom vaker gaat bereiken.

Vanaf hogere snelheid afremmen betekent meer energie in de remmen verbraden... en dan heb je grote remmen nodig om fading te voorkomen, ook al zouden kleinere voldoende zijn als het om remkracht gaat



Als refferentie pak ik maar een Opel Corsa A met 220 PK ... Wij hebben zware remschijven er op moeten zetten, en uiteindelijk zware blokken... omdat GreenStuff gewoon na 2 weken op was, en na enkele flinke remmingen overduidelijk ging faden. Nu wordt er met RedStuff gereden.

Last edited by SciroccomTDI : 27-11-2014 at 16:53.
Reply With Quote
  #12  
Old 27-11-2014, 16:54
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Naar mijn idee is het plaatsen van mega-remmensets ook vaker een tikkie show, aangezien je vaak ook gewoon een goed remblokje kan nemen. Helemaal voor op de openbare weg. Tuurlijk wordt de remmerij van zo`n snel beest meer gebruikt dan wanneer je je altijd netjes aan de snelheid en regels houdt, maar ik dénk dat je met bijvoorbeeld een Golf 3 VR6T die niet wordt gebruikt op het circuit, maar puur stampen op de openbare weg gerust bijvoorbeeld Ferodo DS2500 kan plaatsen op de originele remmen. Desnoods icm een setje Goodridge remslangen

Maargoed..ik heb er geen ervaring mee, dus misschien heb ik het wel mis....
Reply With Quote
  #13  
Old 27-11-2014, 16:59
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

en doe daar ook maar remvloeistof met een hoger kookpunt bij

ik weet het ook niet allemaal zeker. Te weinig geexperimenteerd, wat dat betreft...
Reply With Quote
  #14  
Old 27-11-2014, 17:08
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Dat kan inderdaad ook geen kwaad. Mega klauwen en schijven monteren zou voor mij in ieder geval een laatste optie zijn. Liever zo klein mogelijk en zo licht mogelijk.
Reply With Quote
  #15  
Old 27-11-2014, 17:23
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Hoe is t met je 20v project Rene.. Praten we dan wel weer eens over remmen ( had je ook niet een 312 ombouw op de golf)

Ik heb op al mijn wagens altijd remmenombouw gedaan, waarom? Omdat standaard gewoon niet voldoet. Een 1 of 2 zuigertje ook met een ds2500 met een 288 schijfje werkt niet voor mij. Had op de Audi een brembo 993 big red, maar achteraf was me dat nog te weinig. Als je vaak in de ankers gaat en je op hoge snelheid snel en goed stil staat is dat niet alleen fijn, maar ook een must.

Net zoals Paulus meld, als je snel optrekt kom je ook sneller in de hevig remmen situatie dan dat je langzaam optrekt. Als je een rondje ring pakt merk je al snel fading bij je kleine remmen. Daarnaast..

T staat ook nog mooi.
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels

Last edited by Richard : 27-11-2014 at 18:06.
Reply With Quote
  #16  
Old 27-11-2014, 17:30
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Dan heb ik toch een vraag;
Ik heb voor mijn project 1.6 GTI naar 1.8 G60 de VWII klauwen vervangen voor G60 klauwen. Had dit dan niet gehoeven?

Deze winter ben ik van plan om de trommels te vervangen voor schijven alleen hiervan weet ik dat het puur voor het bouw plezier is..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #17  
Old 27-11-2014, 17:54
Deckedm Deckedm is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 844
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Acceleratie heeft niks met remmen te maken. Dat doe je namelijk nooit tegelijk.



Knap onderbouwde opmerking...

Vraag dan gelijk ook even alle autofabrikanten waarom ze op de snellere modellen dikkere remmerij zetten.
Maarja als je een 150 pk G40 " iets echts snels" vindt... tja

Je kunt remblokken van goud in de standaard VR6 klauw proppen,maar met een vermogen van +-450 pk en een zware rechtervoet, duurt het niet lang voordat je met kokende remmen in de bomen ligt.

Ik wil 100% kunnen vertrouwen op dat mijn remmen daadwerkelijk ook werken, heb nu remklauwen die normaal iets moeten remmen van 2355 kilo...nu 1100 kilo... misschien overkill... maar better safe then sorry...

@ Yuli, heeft alles te maken met je rijstijl..
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever

Last edited by Deckedm : 27-11-2014 at 17:58.
Reply With Quote
  #18  
Old 27-11-2014, 18:00
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Hoe is t met je 20v project Rene.. Praten we dan wel weer eens over remmen ( had je ook niet een 312 ombouw op de golf)


De 20VT Golf is nog niet klaar, maar dat wist je wel Ik heb inderdaad een 312mm Audi TT set gehad, die pasklaar gemaakt was voor de Lupo, maar ook die set was erg zwaar in gewicht.

Daarom heb ik die remmenset verkocht en heb ik voor de Golf een set G60 remmen gekocht (280mm). Hiervoor ga ik een set remblokken kopen die beter zijn dan origineel. Ik ga beginnen met EBC yellowstuff..en mocht dat niet voldoende zijn, ga ik betere blokken kopen.

Misschien ligt het ook wel aan de remtechniek van mensen dat de oorzaak is van het blijven faden van de blokken. Hard en kort remmen is de truc....zodat je ze kort maximaal belast en daarna dus weer op het gas kan waarna ze de kans krijgen om af te koelen.

Maargoed...ik neem aan dat de meeste dat wel weten?

Nogmaals, ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan het me niet voorstellen dat men met zulke remmensets en goede blokken last blijft houden van fading.

En inderdaad...het lijkt wel altijd mooi zo`n gevulde velg. Maar dat is niet de hoofdreden om een upgrade te doen hoop ik
Reply With Quote
  #19  
Old 27-11-2014, 18:01
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,444
Default

kan me inderdaad wel vinden bij wat bovenstaande mensen
ik heb weinig ervaring.. maar op de 16vG60 hier ben ik van van compleet standaard G60
want dat remt gewoon niet afdoende..

naar een deftig setje brembo schijven gegaan met ferrodo ds2500 blokken icm goede remvloeistof
maar vind het in sommige situaties nog steeds niet voldoende.
achter heb ik er een begrenzer tussen zitten en alles nog orgineel dat valt me alles mee.
maar aan de voorzijde gaat er toch een deftig porsche klauwtje komen oid
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline

Last edited by vdWal. : 27-11-2014 at 18:04.
Reply With Quote
  #20  
Old 27-11-2014, 18:10
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Quote:
Originally Posted by Deckedm
Knap onderbouwde opmerking...

Vraag dan gelijk ook even alle autofabrikanten waarom ze op de snellere modellen dikkere remmerij zetten.
Maarja als je een 150 pk G40 " iets echts snels" vindt... tja

Je kunt remblokken van goud in de standaard VR6 klauw proppen,maar met een vermogen van +-450 pk en een zware rechtervoet, duurt het niet lang voordat je met kokende remmen in de bomen ligt.

Ik wil 100% kunnen vertrouwen op dat mijn remmen daadwerkelijk ook werken, heb nu remklauwen die normaal iets moeten remmen van 2355 kilo...nu 1100 kilo... misschien overkill... maar better safe then sorry...

@ Yuli, heeft alles te maken met je rijstijl..

Ik begrijp jou argumentatie wel,maar het wil niet zeggen dat een remklauw die gebouwd is voor een auto van 2200 plus kilo's per definitie in een auto van 1100 kg hetzelfde presteren,het kan zomaar zijn dat dit niet werkt omdat het voertuig hier dan weer te licht voor is
Afgezien van het feit dat het onafgeveerde gewicht behoorlijk omhoog gaat met die dikke 30pots klauwen met 15 inch schijven ,dit benadeelt dus ook het bochten gedrag
Als je een goede set 4 pots met een 300 a 320mm schijf hebt komt ie ook heel goed tot stilstand
Ik ben aan het kijken voor schijven van Freno uit Engeland deze zijn uit carbon gemaakt maar met een andere legering waardoor je niet het gezeik krijgt dat ze eerst goed heet moeten zijn om goed te kunnen presteren

http://frenocarbon.com

Last edited by Richard : 27-11-2014 at 18:14.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum