Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-01-2012, 00:05
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Question Golf 4 1.4 16v schakeld niet meer spontaan.

Hallo een vriend van me belde me op met het volgende:

Als hij de wagen uit heeft staan kan hij alle versnellingen gewoon selecteren, met zijn handbak. (dus in mijn ogen niks mis met de bak) Maar als hij de motor wilt starten gaat de wagen meteen vooruit en valt hij uit, ook als je de koppeling in trapt, of als je de motor uitzet en eerst de pook in de 1 zet en dan start wil de wagen meteen vooruit gaan en dus uitvallen.
Vreemd maar waar dit is spontaan gebeurt na dat hij de wagen gewassen had.

Nu dacht ik aan het volgende, de bak was iets nat aan de kant waar de hydraulische bediening van de koppelingsarm zit aan de voorzijde van de bak. Kan het zijn dat de hydraulische bediening gelekt heeft en nu dus te min olie erin het het systeem zit waardoor die niet meer ontkoppeld?
Of zou er iets anders nog aan de hand kunnen zijn?

Als iemand mij aan de hand van een foto kan laten zien wat ik zou moeten vervangen, dan kan ik dat zoeken op Ebay. Zodat ik die jongen kan helpen.

Ik weet helaas de bak code en motor code niet.
Ik hoop dat er iemand hier dit al eens gehoord of misschien meegemaakt heeft.

Alvast bedankt.
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-01-2012, 05:54
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Meestal zit er een DUW bak onder,en wat je beschrijft is een koppelings probleem.
Probeer het eens te ontluchten,de koppelings cilinder zit links voor aan de bak bij het groene deksel.

Succes.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-01-2012, 09:16
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Ja oké maar als het olie niveau te laag is, dan heeft ontluchten weinig nut of niet dan, het is toch een gesloten circuit normaal niks eruit of erbij.. Of zie ik dat nu verkeerd.
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look.
Reply With Quote
  #4  
Old 26-01-2012, 23:35
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

???
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look.
Reply With Quote
  #5  
Old 26-01-2012, 23:44
golf1bart's Avatar
golf1bart golf1bart is offline
Volksforum Aandeelhouder B.M.F.
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 466
Default

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Ja oké maar als het olie niveau te laag is, dan heeft ontluchten weinig nut of niet dan, het is toch een gesloten circuit normaal niks eruit of erbij.. Of zie ik dat nu verkeerd.



dat zie je niet verkeerd,maar kan wel lek gaan en als hij nat is van de remvloestof dan lijkt mij dat ook het geval.
Als het bij het stilstaan is gebeurt dan lijkt het mij heel sterk dat de koppeling of drukgroep zelf kapot is.
Ik weet niet hoe het bij dat type golf zit maar ik zou toch beginnen om de hulpkoppeling cilinder te controleren/vervangen (bij sommige zit deze verwerkt in het druklager) succes

Gr Bart
Reply With Quote
  #6  
Old 27-01-2012, 08:31
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by golf1bart
dat zie je niet verkeerd,maar kan wel lek gaan en als hij nat is van de remvloestof dan lijkt mij dat ook het geval.
Als het bij het stilstaan is gebeurt dan lijkt het mij heel sterk dat de koppeling of drukgroep zelf kapot is.
Ik weet niet hoe het bij dat type golf zit maar ik zou toch beginnen om de hulpkoppeling cilinder te controleren/vervangen (bij sommige zit deze verwerkt in het druklager) succes

Gr Bart


Achter het groene dekseltje zit een soort armpje welke over een gekartelde as heen gaat. deze wilt wel eens scheuren. kost iets van €15 bij dealer.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 27-01-2012, 10:16
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Het kan aan mij liggen, maar zoals het probleem beschreven wordt wil de auto altijd van z'n plek als je hem start. Zoals ik het lees start je hem eerst in z'n vrij (neem ik aan) dan wil de auto al weg, en ook als je hem in z'n 1 zet.

Of je bedoelt het misschien anders, maar in mijn ogen leek het probleem bij jou omschrijving dat de auto gewoon altijd in z'n versnelling staat en niet ontkoppeld

Qoute: Maar als hij de motor wilt starten gaat de wagen meteen vooruit en valt hij uit, ook als je de koppeling in trapt, of als je de motor uitzet en eerst de pook in de 1 zet en dan start wil de wagen meteen vooruit gaan en dus uitvallen.

Ik dacht dat je hem eerst in z'n vrij startte, en daarna nog eens in z'n 1.
Reply With Quote
  #8  
Old 27-01-2012, 17:26
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Nee probleem is waarschijnlijk opgelost ik heb hem ontlucht en nu doet die het weer, ook even de ontkoppelings-hevel nagekeken achter het groene dekseltje, deze was nog goed. Morgen een nieuwe deksel plaatsen, en dan kunnen we even een stukje test rijden. Hij gaat nu weer in alle versnellingen en ik kon net al een beetje optrekken maar omdat die deksel er niet op zat lekte die dus bak olie dus morgen even echt testen..
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum