Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 08-06-2010, 21:06
Mad_Uwe's Avatar
Mad_Uwe Mad_Uwe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 266
Default

Een HDI is een prima diesel En mensen die over de kwaliteit van Citroen praten moeten eens objectief naar VW gaan proberen te kijken want dat is ook niet meer wat het geweest is

Ik zocht een grote automaat en "mijn" VW dealer monteurs adviseerden me om geen VAG automaat te kopen en al helemaal niet een multitronic Audi Bij het aanschafen van een V70 D5 automaat is de laatste VAG meuk de deur uit gegaan

Veel plezier met de Berlingo
__________________
Prius3
Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized
Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269
Boxster S 987 48dkm
Ducati 916, 748SP, 999S
Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91
Reply With Quote
  #22  
Old 08-06-2010, 21:27
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Tsja...mitglied idd...Hoop niet dat de voorbezitter er veel gebruik van heeft moeten maken...hahaha!!

En idd op de foto ziet het er uit of de achterkant vele malen hoger staat dan de voorkant. Maar dat stukje gras waar de auto geparkeerd staat is allesbehalve vlak. Op een vlak stuk is de afstand wel gelijk tussen voor en achter. Moet ook wel wat ruimte over blijven voor de banden (205/45/16 tov 175/65/14 orgineel)

Cabrio staat nu even op een laag pitje. Hernia is nog teveel aanwezig om te gaan sleutelen....en das balen!!!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #23  
Old 13-06-2010, 15:41
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

ik moet altijd hard lachen als ik in een berlingo rij en vooral bij het sturen. gooi het stuur om en 2 seconde later reageert het:P

ik hoop van harte dat je een goeie aankoop hebt gedaan en dat hij je probleemloos van a naar b brengt maar erg jammer dat je van VW bent afgestapt. citroen zou de laatste auto zijn die ik zou kopen. als je onderdelen nodig hebt moet het uit BE of FR komen en dat kost vaak een paar dagen. VAG delen word je mee doodgegooid

ik moet eerlijk zeggen dat het niets voor mij is en dat ik vind dat deze post niet geheel op een volks(wagen)forum past. maarja jij moet erin rijden veel plezier ermee!

Quote:
Originally Posted by Mad_Uwe
Een HDI is een prima diesel En mensen die over de kwaliteit van Citroen praten moeten eens objectief naar VW gaan proberen te kijken want dat is ook niet meer wat het geweest is

Ik zocht een grote automaat en "mijn" VW dealer monteurs adviseerden me om geen VAG automaat te kopen en al helemaal niet een multitronic Audi Bij het aanschafen van een V70 D5 automaat is de laatste VAG meuk de deur uit gegaan

Veel plezier met de Berlingo
we weten allemaal dat de VW automaten niet zijn wat ze moeten zijn. als je zo tegen VAG bent, waarom is je status dan VW enthousiast?
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW

Last edited by GoAzBox : 13-06-2010 at 16:16.
Reply With Quote
  #24  
Old 14-06-2010, 08:17
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Tsja, ik weet dat het niet echt op het forum past, maar wilde jullie niet onthouden wat ik nu dagelijks rij. Enne, heb nog steeds een VW staan hoor! Dus ben er niet helemaal afgestapt. Denk gewoon dat elk merk zijn voor en nadelen heeft.
En wat onderdelen betreft, ik woon in Duitsland en daar zijn van elk merk legio onderdelen te vinden. En moet eerlijk zeggen dat de Berlingo directer stuurt dan mijn Golf....hoewel de wegligging van de Golf weer veel strakker is, ondanks de verlaging en 16'' velgen.
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #25  
Old 19-06-2010, 14:13
Mad_Uwe's Avatar
Mad_Uwe Mad_Uwe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 266
Default

Quote:
Originally Posted by GoAzBox
We weten allemaal dat de VW automaten niet zijn wat ze moeten zijn. als je zo tegen VAG bent, waarom is je status dan VW enthousiast?


Ach ik ben wel eens enthousiaster geweest maar "tegen VAG" is wel wat zwaar hoor. Qua modellen spreekt het me nog steeds aan en VAG heeft mooie en technisch hoogstaande motoren in het programma Alleen als men het heeft over "de o zo goede VAG kwaliteit" en een ander merk afzeikt dan moet ik wel eens (hard) lachen Een aantal VAG monteurs die ik ken zijn na de onverwoestbare 90pk 1.8 en 1.9TDI overgestapt naar andere merken nou dan weet je het wel Ik hoop echt dat ze weer eens een verbeterslag maken
__________________
Prius3
Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized
Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269
Boxster S 987 48dkm
Ducati 916, 748SP, 999S
Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91
Reply With Quote
  #26  
Old 19-06-2010, 20:29
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Proficiat met je aankoop!
Helaas ben ik ook van mening wrm juist deze?!
Kheb er zelf al vaak mee moeten rijden en de grootste ergrenis vind ik het omgevingsgeluid en de baan ligging.
Maarja, ieder zijn ding, hopelijk beleef je er veel plezier aan!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #27  
Old 21-06-2010, 03:55
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Eigenlijk heel simpel. Ik heb sinds een paar maanden een hernia en heb een auto nodig waarbij ik makkelijker in en uit kan stappen en wat meer rechtop kan zitten. Dat is de hoofdreden geweest om voor een Berlingo te gaan kijken. Tweede reden is de goede ervaring met het merk en de fantastische motor! Derde reden is dat er heel wat kosten aan de Golf zaten te komen waar ik geen zin meer in had. Helemaal omdat de auto aan alle kanten begon te roesten.

En ach, als je vanuit een Golf III AAZ TD komt is alles stil hoor! Dat was ook het enige echte nadeel aan die auto, de ongelooflijke herrie op de snelweg.
Auto staat overigens alweer te koop op internet zag ik. En als je dat dan ziet vind ik het nog steeds jammer dat ie weg is/moest.

Hoe dan ook, ik hoop met deze minimaal net zoveel schik te hebben als met de Golf.
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #28  
Old 21-06-2010, 10:36
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

We hebben 2 van die dingen op het werk. De ene verbruikte na 20000 al olie. Op het werk worden ze dan ook goed gebruikt zeg maar. De ander zit nu op 50000 die doet het prima en verbruikt geen olie.

Ik vind het echter geen fijne auto's. Alles voelt wat slapjes en ondegelijk aan zeker vergeleken met de Caddy die we hebben. Die voelt beter aan qua sturen en schakelen. Nadeel is dat dat een SDI is die niet vooruit te branden is maar toch vind ik die meer als een auto voelen.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #29  
Old 21-06-2010, 11:30
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Had idd ook voor een Caddy gekeken maar vind ze in verhouding voor wat je krijgt gewoonweg te duur. Een SDI is al niks en als ik dan de ramen moet slingeren en alle deuren met de hand op slot moet doen....tsja....laat maar dan. Hoewel de Caddy idd minder rammelt, lekkerder schakelt en misschien degelijker aanvoelt, rijdt een Berlingo lekkerder en vooral sneller en stiller. En ik had gewoon een beperkt budget. Vergeet overigens het roestprobleem bij een caddy ook niet! Mijn collega heeft er 1 gekocht met 138.000km uit 2000 en die roest werkelijk overal. En dat kom je bij een Berlingo van 2000 niet tegen.
Naar mijn idee heb ik er gewoon een goede koop aan gedaan en ben er nog steeds erg content mee!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #30  
Old 21-06-2010, 12:04
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

inclusief paus?
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #31  
Old 21-06-2010, 18:00
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Ziet er netjes uit op de foto!
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum