Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-01-2006, 14:36
bcty01's Avatar
bcty01 bcty01 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 88
Default exploded view diesel Bosch brandstofpomp

Kan iemand mij helpen aan een tekening exploded view van een Bosch dieselpomp toegepast in een 1.5 of 1.6 dieselmotor van een golf 1 (1.6 ook in golf 2) ?

Klep blijft hangen, en voordat ik de klep uitbouw wil ik graag ff zien wat me te wachten staat....vraagbaak en haynes zeggen van de pomp afblijven en that's it Bij Etka zie ik alleen de pomp zelf, de site van bosch wil me een compleet computerpakket verkopen, terwijl ik maar 1 plaatje zou willen zien

bedrijfje in dieseltechniek zegt dat ik de klep wel zelf kan uitbouwen, maar bij inbouwen lijkt me een tekening hoe het zit wel handig...

Dank.
Ben
Reply With Quote
  #2  
Old 04-01-2006, 14:59
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 347
Send a message via MSN to Roundup
Default

Quote:
Originally Posted by bcty01
Kan iemand mij helpen aan een tekening exploded view van een Bosch dieselpomp toegepast in een 1.5 of 1.6 dieselmotor van een golf 1 (1.6 ook in golf 2) ?

Klep blijft hangen, en voordat ik de klep uitbouw wil ik graag ff zien wat me te wachten staat....vraagbaak en haynes zeggen van de pomp afblijven en that's it Bij Etka zie ik alleen de pomp zelf, de site van bosch wil me een compleet computerpakket verkopen, terwijl ik maar 1 plaatje zou willen zien

bedrijfje in dieseltechniek zegt dat ik de klep wel zelf kan uitbouwen, maar bij inbouwen lijkt me een tekening hoe het zit wel handig...

Dank.
Ben


Bedoel je dan de anti dieselklep? Die je brandstof afsluit? Want die is wel makkelijk te vervangen, alleen zien dat je een nieuwe dichting hebt.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-01-2006, 15:18
bcty01's Avatar
bcty01 bcty01 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 88
Default

Klopt, die klep is het. Heb het probleem van m'n niet startende dieseltje in een ander draadje hier besproken en heel wat geleerd !

Maar ik heb zojuits ff op het caddy-forum gekeken, en daar kwam ik al een algemene "exploded view" tegen. de faq heeft het erover om via een browse-button te uploaden, maar die zie ik niet.... Als ik het goed doe, staatie nu hieronder [IMG]c:\ben\dieselpomp.jpg[/IMG]

Als ik de tekening bekijk, moet 't een fluit van een (euro)cent zijn. Hmmm, moet idd wel aan dat nieuwe pakkinkje denken....

ik zie in de preview het plaatje niet ?!?!? kpost echt te weinig plaatjes......
Reply With Quote
  #4  
Old 04-01-2006, 15:21
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 347
Send a message via MSN to Roundup
Default

Je draait het contact er gewoon uit. Je pakt het nieuwe contact, je vervangt ook de afdichting, en je draait het nieuwe contact erin. En het is gemaakt
Reply With Quote
  #5  
Old 04-01-2006, 15:31
bcty01's Avatar
bcty01 bcty01 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 88
Default

Yeah, right !

Ik had allereerst geen passende sleutel (24).... En dan dat gedoe in een koude niet verwarmde garage......
Maar ja goede voornemens hè....

Nog een idee waar ik die browse-button kan vinden, om plaatje te uploaden ??? Wacht, linkje werkt altijd:
http://www.vwcaddyforum.nl/forum/in...d=527;star t=0
Reply With Quote
  #6  
Old 04-01-2006, 15:42
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 347
Send a message via MSN to Roundup
Default

Zonder het juiste materiaal, is elk werkje een klote job

Heb het ook eens voorgehad toen ik de eerste keer mijn dieselpomp moest afstellen, niks om de poulie te blokkeren en niets om de nokkenas te blokkeren. Als je dan alles alleen moet doen, niet om met te lachen. Dan verspringt er altijd wel iets

Is wel een pomp van een turbo diesel (laaddruk afh regeling er boven op).


Reply With Quote
  #7  
Old 04-01-2006, 15:46
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 347
Send a message via MSN to Roundup
Default


Reply With Quote
  #8  
Old 04-01-2006, 16:03
bcty01's Avatar
bcty01 bcty01 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 88
Default

Hmmmm, die laatste geeft een heel goed beeld !

Tnx !

Nieuw klepje of ééntje van de sloop ? Als het nauwelijks verschil maakt, dan maar een nieuwe.....
Reply With Quote
  #9  
Old 06-01-2006, 16:52
bcty01's Avatar
bcty01 bcty01 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 88
Default




zo dan ?!?!?
yeah, gelukt.....
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum