Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wielen en banden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-03-2006, 09:31
martijnvanderh's Avatar
martijnvanderh martijnvanderh is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,425
Default zwart spuiten van velg

Hallo!

Ben aan het twijfelen of ik mijn Ronal R15 velgen helemaal zwart zal spuiten of alleen het hart. Maar dat komt later nog wel aan bod!

Mijn vraag gaat over het spuiten van velgen.
Ik heb heel de velg nu gespoten. Er zat op sommige delen van de velg nog verf (spaken waren gepolijst en 'inkepingen' van de velg waren gespoten)
Voordat ik de velgen spoot (spuitbus) heb ik ze eerst geschuurd.

Nu is daar het probleem ontstaan. Ik heb de oude verf niet helemaal weggeschuurt, maar wel helemaal strak geschuurd. Ze voelde na het schuren heel glad aan, spuiten dus maar!

Na het spuiten + drogen zag je alleen heel duidelijk nog de overgang tussen alu en oude verf. Je zag echt zo'n randje.

Hoe moet ik dit nu opnieuw doen? Moet ik het nogmaals licht schuren en dan spuitplamuur + opnieuw spuiten? Zorgt spuitplamuur ervoor dat deze overgangen tussen kaal aluminium en de oude verf niet meer zichtbaar zijn?
Reply With Quote
  #2  
Old 23-03-2006, 10:37
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,327
Send a message via MSN to Benji
Default

Afbijt, alsnog schuren en in de spuitplamuur inderdaad. Dan weer opschuren, in de primer. Dan kan je al zien of het strak is of niet. Zoniet, nog een keer in de spuitplamuur, vlak schuren en weer in de primer. Wanneer het dan strak is, licht opschuren en dan zwart spuiten.

Doe niet een te dikke laag spuitplamuur op de velg, dit kan lelijk worden op den duur. Het beste is zoveel mogelijk oude lak weg te schuren
__________________
T4 1.9TD(i)
Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #3  
Old 23-03-2006, 10:48
martijnvanderh's Avatar
martijnvanderh martijnvanderh is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,425
Default

Quote:
Originally Posted by Benji
Afbijt, alsnog schuren en in de spuitplamuur inderdaad. Dan weer opschuren, in de primer. Dan kan je al zien of het strak is of niet. Zoniet, nog een keer in de spuitplamuur, vlak schuren en weer in de primer. Wanneer het dan strak is, licht opschuren en dan zwart spuiten.

Doe niet een te dikke laag spuitplamuur op de velg, dit kan lelijk worden op den duur. Het beste is zoveel mogelijk oude lak weg te schuren



Bedankt voor de goede tips!
Reply With Quote
  #4  
Old 23-03-2006, 11:48
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,327
Send a message via MSN to Benji
Default

Geen dank, lukt het niet meld het dan ff
__________________
T4 1.9TD(i)
Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum