Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-05-2006, 17:40
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Question voorbumpertje

hoi,

ik ben al een tijdje bezig met mijn voorbumper, het lag een tijdje stil door geen zin..

maar nu ben ik weer volop aan het schuren/plamuren geslagen.
op het moment hangt hij er zo bij:







heb hem ff gauw zwart gespoten om de vorm beter te kunnen beoordelen, de kuilen en bulten zijn zo beter zichtbaar.

nu rest mij de vraag:

moet ik hem wit spuiten?

of is zwart mooier voor het contrast?

en de derde optie: hij moet er nooit onderkomen, ding ziet er niet uit!

dus ik zou zeggen: brand los!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #2  
Old 04-05-2006, 08:11
peerke111 peerke111 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 42
Default

Als hij wit is komt het 'zwarte gat' beter naar voren, maar dan wordt de auto weer zo wit. Zwart is op zich mooi bij wit. Oftewel, nu weet je nog niets... haha, moeilijke keuze
__________________
PEER
Reply With Quote
  #3  
Old 04-05-2006, 22:05
rickGT rickGT is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,419
Send a message via MSN to rickGT
Default

zwart!!
__________________
"voor al je full wax detail beurten, pb voor info"
Reply With Quote
  #4  
Old 05-05-2006, 09:07
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

indd zwart laten veel mooier voor het contrast, alleen zie ik door de donkere foto het gat dat je gemaakt hebt niet....
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #5  
Old 05-05-2006, 13:37
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
indd zwart laten veel mooier voor het contrast, alleen zie ik door de donkere foto het gat dat je gemaakt hebt niet....




zal als ik thuis ben een betere proberen te maken! (als de zon een beetje meewerkt..) en dan moet ie er weer af, om verder te schuren/plamuren..
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #6  
Old 12-05-2006, 16:26
Jola's Avatar
Jola Jola is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 41
Default

ik zou hem persoonlijk wit maken juist. vind anders net of die zo van de fabriek komt en eraan gehangen. alleen je had het geld nog niet om te spuiten haha. Dat zie je hier ook vaak. auto's met leuke bumpertjes die dan nog ongespoten op de auto zitten.. ik wil wel maar ik kan niet noemen we dat.. maar succes iig en benieuwd naar de betere foto!
Reply With Quote
  #7  
Old 12-05-2006, 22:15
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Quote:
Originally Posted by Jola
ik zou hem persoonlijk wit maken juist. vind anders net of die zo van de fabriek komt en eraan gehangen. alleen je had het geld nog niet om te spuiten haha. Dat zie je hier ook vaak. auto's met leuke bumpertjes die dan nog ongespoten op de auto zitten.. ik wil wel maar ik kan niet noemen we dat.. maar succes iig en benieuwd naar de betere foto!



waar staat dat? dat ik geen geld voor het spuiten heb? dat doe ik zoiezo zelf.. de bumper is nog lang niet spuitklaar..

enne als je ergens mee bezig bent wil je wel ff weten of het de moeite is, dus gek vind ik het niet dat ik de bumper om te passen ff op de polo gehangen heb..

dus het ik wil wel maar ik kan niet verhaal gaat niet op in dit geval!





overigens, dit staat allemaal al in de eerdere posts... had je zo kunnen lezen...
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #8  
Old 12-05-2006, 22:17
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

ff goed lezen lexo.. hij bedoelt het niet zoals jij het leest namelijk...

ik zou ook voor wit kiezen
Reply With Quote
  #9  
Old 12-05-2006, 22:23
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

nee absoluut niet zwart...mooi in de kleur mee spuiten zo lijkt het alsof er iets zwarts aan je voorkant hangt
Reply With Quote
  #10  
Old 14-05-2006, 13:06
Jola's Avatar
Jola Jola is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 41
Default

@ rene: ik ben een zij

@ Lexo: Jij neemt het iets te persoonlijk op geloof ik. ik heb het over andere auto's hier in de buurt die met een af-fabriek bumper rijden en hem gemonteerd hebben zonder te spuiten. Dan gaat het verhaal op van ik wil wel maar ik kan niet.

En als jij je bumper zwart wil laten zou ik hem iig glans laten spuiten anders lijkt het op het idee van ik wil wel maar kan niet. Persoonlijk zou ik voor wit kiezen. Dan is het in een geheel met je auto.

En ik snap ook wel dat je hem er zo even op gehangen hebt. ben niet achterlijk. Lees voortaan eens goed voordat je me gaat lopen afzeiken. Jij vraagt om een mening...
Reply With Quote
  #11  
Old 14-05-2006, 20:44
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

alleen je had het geld nog niet om te spuiten haha. Dat zie je hier ook vaak.

beetje rare opmerking in mijn ogen...


maar goed, ik denk ook dat wit het beste is!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||

Last edited by Lexo : 14-05-2006 at 20:48.
Reply With Quote
  #12  
Old 14-05-2006, 21:36
Jola's Avatar
Jola Jola is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 41
Default

ja die zin is misschien beetje verkeerd geformuleerd. met dat zie je hier ook vaak bedoel ik dat ik dat vaak zie ik de buurt hier. dan doel ik op bepaalde auto's in Eerbeek. en met alleen je hebt het geld er niet voor bedoel ik dus de drivers van die auto's in het algemeen. niet jij. snap je het nu?

ga er ook verder geen energie meer aan verspillen heb al genoeg uitgelegd. we maken er geen drama van.

En wat betreft de kleur van je bumper is toch een persoonlijke smaak denk ik. als jij het mooier vind om het zwart te laten waarom zou je hem dan wit spuiten? Iedereen heeft een eigen smaak. en gelukkig maar, zo krijg je ook exclusieve auto's ertussen
Reply With Quote
  #13  
Old 14-05-2006, 22:13
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Quote:
Originally Posted by Jola
ja die zin is misschien beetje verkeerd geformuleerd. met dat zie je hier ook vaak bedoel ik dat ik dat vaak zie ik de buurt hier. dan doel ik op bepaalde auto's in Eerbeek. en met alleen je hebt het geld er niet voor bedoel ik dus de drivers van die auto's in het algemeen. niet jij. snap je het nu?

ga er ook verder geen energie meer aan verspillen heb al genoeg uitgelegd. we maken er geen drama van.

En wat betreft de kleur van je bumper is toch een persoonlijke smaak denk ik. als jij het mooier vind om het zwart te laten waarom zou je hem dan wit spuiten? Iedereen heeft een eigen smaak. en gelukkig maar, zo krijg je ook exclusieve auto's ertussen



snap je nu ook wel, met wat meer uitleg, het schoot me toen misschien in het verkeerde keelgat.

no hard feelings van mijn kant!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #14  
Old 14-05-2006, 22:56
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by Jola
@ rene: ik ben een zij


hoe moet ik dat weten....ben hier ook niet elke dag
Reply With Quote
  #15  
Old 15-05-2006, 15:46
Jola's Avatar
Jola Jola is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 41
Default

Quote:
no hard feelings van mijn kant!


neej van mijne ook niet hoor

Quote:
hoe moet ik dat weten....ben hier ook niet elke dag


haha maakt niet uit hoor
Reply With Quote
  #16  
Old 16-05-2006, 07:24
Denner's Avatar
Denner Denner is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 296
Send a message via MSN to Denner
Default

Wat je ook kunt doen is mooi glans zwart en dan een wit randje inmaken .
__________________
Groeten Denner!
Reply With Quote
  #17  
Old 16-05-2006, 09:23
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

waar moet dat randje komen dan? op de plaats van het originele randje? die heb ik er juist uitgewerkt he.

kan iemand iets shoppen misschen?
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #18  
Old 05-06-2006, 22:28
wolfswagen wolfswagen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 36
Default

kom net kijken maar... zou ook voor wit gaan.... als je al voor two tone gaat trek dan die lijn door van bumper naar bumper... en als je dan zwart besluit maak het dan metalic met een zilver korrel... kunnen de velgen gelijk in dezelfde kleur... maar ja... das maar een idee....
Reply With Quote
  #19  
Old 05-06-2006, 23:40
maartenunplukt's Avatar
maartenunplukt maartenunplukt is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,250
Default

het is wel vet, maar dan moet er achter ook wel een minstens zo dikke bumper onder komen.

Mijn gevoel zegt wit spuiten, maar of het daadwerkelijk ook wat wordt... miss een idee voor een fotosoepje?
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people
Reply With Quote
  #20  
Old 06-06-2006, 09:23
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Quote:
Originally Posted by maartenunplukt
het is wel vet, maar dan moet er achter ook wel een minstens zo dikke bumper onder komen.

Mijn gevoel zegt wit spuiten, maar of het daadwerkelijk ook wat wordt... miss een idee voor een fotosoepje?



das zoiezo de planning ja!


bumper projectje ligt even stil nu in verband met een motorswap, aau naar 3f. blok ligt er al in, al mee gereden nu is de bak overleden...
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum