Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-04-2012, 12:47
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default Stationair loopt niet helemaal lekker

Hallo,

Mijn andere probleem is dat als ik mijn auto start en laat lopen gaat alles prima maar zodra die een langer tijdje stationair loopt heeft die af en toe dat de wijzer van de toerenteller dan wat op en neer butst op de 1000 toeren en wat eronder. ook heeft hij heel af en toe dat hij als hij warm is en je herstart hem dat die dan rond de 2000 toeren gaat lopen.

waar zou dit aan kunnen liggen? kan dit kwaad?

Oja mijn auto : Golf mk2 1.8 gti 8v

ook heb ik nog de volgende vraag. aan de zijkant van het blok zit een aansluitinkje met een stekkertje erop het snoertje is blauw waarvan zou deze zijn?

Alvast bedankt

Groet,
Nels
Reply With Quote
  #2  
Old 21-04-2012, 13:23
yougottamove yougottamove is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 45
Default

ik heb een mk2 1.3I 1990 en had hetzelfde probleem, nadat iemand mij adviseerde het gasklephuis te reinigen loopt ie weer stationair als een zonnetje. Was bij mij niet erg vuil maar effe ontvetten helpt een boel, misschien dat het ook nij jou werkt.
Reply With Quote
  #3  
Old 21-04-2012, 13:36
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default

Quote:
Originally Posted by yougottamove
ik heb een mk2 1.3I 1990 en had hetzelfde probleem, nadat iemand mij adviseerde het gasklephuis te reinigen loopt ie weer stationair als een zonnetje. Was bij mij niet erg vuil maar effe ontvetten helpt een boel, misschien dat het ook nij jou werkt.


Sorry als ik een domme vraag stel maar hoe maak ik dit schoon? moet ik iets eraf halen of hoe heb jij dat toen gedaan? moeilijk? tijd?
Reply With Quote
  #4  
Old 21-04-2012, 16:19
yougottamove yougottamove is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 45
Default

je moet het gasklephuis er even afhalen, dit is echt een easy karweitje....het zit vast met 4 imbusboutjes. Ik kan je er geen plaatje van laten zien maar google het effe. Nadat je het eraf gehaald hebt spuit je 'm effe in met een ontvetter, remmenreiniger heb ik gebruikt en werkt prima.
Reply With Quote
  #5  
Old 21-04-2012, 19:49
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default

oke dankje wel ga het proberen. hopelijk loopt die van mij derna ook weer als een zonnetje stationair
Reply With Quote
  #6  
Old 23-04-2012, 16:34
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default

heb vandaag het gasklephuis gereinigd en hij loopt nou stationair helemaal goed niet meer dat gebuts op en neer rond de 1000 toeren. hij heeft zostraks nog een keer een heel klein beetje gebutst maar dat was heel weinig en het blijft natuurlijk ook wel een motor van 20 jaar oud. bedankt voor je advies en mooi dat het verholpen is. groet nels
Reply With Quote
  #7  
Old 24-04-2012, 10:50
yougottamove yougottamove is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 45
Default

Quote:
Originally Posted by Nels
heb vandaag het gasklephuis gereinigd en hij loopt nou stationair helemaal goed niet meer dat gebuts op en neer rond de 1000 toeren. hij heeft zostraks nog een keer een heel klein beetje gebutst maar dat was heel weinig en het blijft natuurlijk ook wel een motor van 20 jaar oud. bedankt voor je advies en mooi dat het verholpen is. groet nels


TOPPIE
Reply With Quote
  #8  
Old 24-04-2012, 15:37
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Moet je dan niet opletten met de gaskleppositiesensor?
Kan die niet van de wap raken wanneer je hem schoongemaakt hebt?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum