Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-08-2017, 02:27
BBS BBS is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 30
Default Kantelend motorblok

Heb dus last van het optrekken vanvoor een bonk geluid vanvoor. Nu heb ik gemerkt dat dit de motorsteun is. Ik neem aan dat dit de voorste is? Maar hoe demonteer ik dat? Alle tips zijn welkom
Reply With Quote
  #2  
Old 26-08-2017, 17:02
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,155
Default

Om uit te vinden welke motorsteun de boosdoener is, gewoon even je kap open en je motorblok wat heen en weer/ op en neer bewegen bij de steunen, als ze bewegen weet je welke het is.

Voorste steun vervangen is vrij simpel, zit een bout aan de bovenkant (vast aan de 'arm' naar het blok) en één aan de onderkant. Deze maak je los. Even een krik met een stuk hout onder de carterpan en blok een beetje omhoog krikken, pas wel op dat je hem niet te ver omhoog duwt en áls je het blok niet ver genoeg omhoog krijgt even de achterste motorsteun losmaken aan de bovenkant.

Het voorste rubber kun je dan zo uit de voorste subframebalk halen en de nieuwe hier in omgekeerde volgorde weer monteren. Is erg goed te doen!
Reply With Quote
  #3  
Old 28-08-2017, 23:17
BBS BBS is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 30
Default

Bedankt voor het helpen. Nu heb ik is aa mijn motorblok liggen schudden maar krijg er geen beweging in. Kan je dit ook nog op een andere manier testen?
Reply With Quote
  #4  
Old 29-08-2017, 02:16
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default

Auto uit, handrem eraf, in de derde versnelling, motorkap open en de auto heen en weer duwen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum