Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-11-2014, 21:36
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default Zwarte GTI gekocht van 9-3-1978

Hallo allemaal,

de laatste jaren heb ik niet meer op het Volksforum gezeten, heb weinig met mn hobby gedaan. Af en toe wat rondrijden in een Golfje en that's it. Binnenkort gaat dat veranderen, ik heb een restauratie objectje gekocht.
Het kriebelde al jaren enorm:
een ur-GTI hebben, en zelf een Golf restaureren. Nou ja zelf, zo veel mogelijk zelf doen! Maar ik kan (lang) niet alles, dus ben mijn opties in kaart aan het brengen.
Hier wat foto's, ik zit niet vaak op t forum dus ben niet altijd even snel met reageren:












De GTI is compleet en origineel, ik ben pas 3e eigenaar en alle belangrijke dragende delen zijn roestvrij of in het verleden al eens vernieuwd.
Schadevrij, eerlijk, en voor n '78er best wel goed. Die gaten in de motorkap zijn echt erg he! nou ja, misschien ooit een koeling probleempje geweest.
Heb er in ieder geval al het nodige reserve plaatwerk bijgeregeld.
Nu nog een achterpaneeltje, wat reparatieplaatwerk (tankdop, A-stijlen links + rechts, dorpels, hoekpunten links + rechts achter) en dan zien we wel verder.

groeten Dennis
Reply With Quote
  #2  
Old 11-11-2014, 21:40
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Gaaf
Reply With Quote
  #3  
Old 11-11-2014, 21:40
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Succes. En goed je terug te zien. Blijft toch kriebelen hè.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-11-2014, 21:41
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Mooi project, dapper ook Ik volg!
Reply With Quote
  #5  
Old 11-11-2014, 21:42
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Ah, nu zie ik het ook...welkom terug!
Reply With Quote
  #6  
Old 11-11-2014, 22:20
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

Die straalt originaliteit! Is het een nederlandse gti?
__________________
'10 Skoda Yeti
'12 Skoda Citigo
Reply With Quote
  #7  
Old 11-11-2014, 22:35
mk1diesel's Avatar
mk1diesel mk1diesel is offline
No personal life
 
Join Date: May 2007
Posts: 2,388
Default

Mooi projectje

Heb je de andere gti nog?
__________________
VW Golf 6 GTD 2013
VW Golf 1 Diesel 1983
VW Golf 1 Benzine 1977

http://www.classicmk1.nl
Reply With Quote
  #8  
Old 11-11-2014, 22:50
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Leuk, leuk, leuk, ik heb precies de zelfde auto als jij maar dan van 10/77, op kenteken gezet in jan 1978. Zo te zien is alles onder de motorkap origineel, behalve je motorkapslotplaat maar die kan er na een ongeval door een andere zijn vervangen. Jou auto zie je niet veel en zeker niet in de kleur zwart. Als je vragen hebt help ik je graag! Ik ben ook begonnen met het idee dat ik niet alles zelf zou kunnen maar heb uiteindelijk elk boutje en moertje 10 keer in mijn handen gehad en is alles als nieuw geworden. Ik ben geen lasser, spuiter en een motor reviseren kan ik ook (nog) niet maar voor de rest heb ik alles zelf gedaan. Als de gti waar ik nu mee bezig ben af is(staat al weer meer als een jaar stil), is de zwarte aan de buurt maar ik ben al halverwege met de benodigde onderdelen. Het zou kunnen dat ik er volgend jaar aan begin maar het kan ook nog wel 5 jaar duren ofzo.

Last edited by turbojo2 : 11-11-2014 at 22:55.
Reply With Quote
  #9  
Old 12-11-2014, 07:16
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

inderdaad leuk..kom je nooit meer tegen zoiets..
motorisch is het allemaal wel te behappen..maar ik hoop dat je een goede plaatwerker kent/bent..
dat zal wel duidelijk worden als je hem stript...gelukkig zitten er nagenoeg alle onderdelen bij..
veel succes!
Reply With Quote
  #10  
Old 12-11-2014, 08:14
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

Gaaf, ding ziet er best nog wel oke uit, of niet?
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"
Reply With Quote
  #11  
Old 12-11-2014, 18:54
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Hij is inderdaad nog best oke ja! en belangrijke delen nog knetterhard Sjiek Turbojo2, dat jij ook n zwarte hebt. Wanneer de mijne precies is geproduceerd weet ik nog niet, die vraag heb ik via history@volkswagen.de gesteld. nog even afwachten!

ja idd, zwart zie je heel weinig. Ik wilde eigenlijk liever n witte (liefst rood, maar heb al een rode) en geen zilver of zwart. Maar ach, je hebt t niet voor t kiezen, het is een zeldzame kleur en toch heel erg mooi met die rode bies in de grillen en zilveren striping!

Het is een Duitse GTI, en om op de vraag van mk1diesel terug te komen: ja de rode GTI heb ik ook nog. Die gaat ook niet weg! De GX daarentegen wel, die is dus te koop..
Reply With Quote
  #12  
Old 12-11-2014, 19:10
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,259
Default

Gaaf ding, succes met de wederopbouw
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #13  
Old 12-11-2014, 20:38
jasonnl's Avatar
jasonnl jasonnl is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 841
Default

Leuk project succes ermee!
__________________
Golf MKI '76er Project.

MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol
EX
MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie
MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI
Polo '00 6n2 GTI
Mercedes SEC500 '87
Honda Civic '94
Reply With Quote
  #14  
Old 12-11-2014, 21:39
ReinoutMK1's Avatar
ReinoutMK1 ReinoutMK1 is offline
Volksforum aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 85
Default

Leuke basis. Mooi project. Benieuwd naar het verslag, succes!
__________________
ReinoutMK1
2000 Bora 2.8 V6 4motion (daily ride)
1983 Golf 1 GTI W65 1.8 (tour- en vakantiewagentje)
Mijn Marktplaats advertenties
Reply With Quote
  #15  
Old 12-11-2014, 21:56
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Als je de bouwdatum van je gti wild weten kun je dat eenvoudig nakijken op de Duitse golf 1 side: Golf 1 IG kies dan links op de homepage "wetenswaardigheden" en dan "analyse your VIN" Hier kun je je chassis nr invullen zo kom je je productiemaand te weten. Jammer dat het een Duitser is met datum eerste toelating van na 1 jan 1978 want dan kun je geen oud kenteken meer krijgen met de combinatie 00-YB-00. Het wordt dan een kenteken met een nieuwe combinatie zoals op een nieuwe auto. Heb ik ook op mijn Gli cabrio van 1979 die ik uit Duitsland heb gehaald maar ja het is niet anders.
Reply With Quote
  #16  
Old 12-11-2014, 23:10
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Als je de bouwdatum van je gti wild weten kun je dat eenvoudig nakijken op de Duitse golf 1 side: Golf 1 IG kies dan links op de homepage "wetenswaardigheden" en dan "analyse your VIN" Hier kun je je chassis nr invullen zo kom je je productiemaand te weten. Jammer dat het een Duitser is met datum eerste toelating van na 1 jan 1978 want dan kun je geen oud kenteken meer krijgen met de combinatie 00-YB-00. Het wordt dan een kenteken met een nieuwe combinatie zoals op een nieuwe auto. Heb ik ook op mijn Gli cabrio van 1979 die ik uit Duitsland heb gehaald maar ja het is niet anders.


Ja klopt is echt enorm jammer! Daar baal ik ook echt van.
Goeie tip omtrent de site, ga ik even nakijken. Ik ben al jaren lid van de Duitse club, maar ik wil graag de precieze datum van productie weten. En natuurlijk nog veel meer!
Reply With Quote
  #17  
Old 13-11-2014, 20:43
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Op je motorkapslotplaat heb je 2 plaatjes gepopnageld. Op de grote aluminium staat je chasisnr. Op de kleine staat een week (van 1-53) en dagnr (van 1-5) en het lopende productienr van die dag. Als je mij kunt vertellen welke nr's daar staan kan ik je vertellen of kun je zelf zien op welke dag je golf is gemaakt en ook de hoeveelste het is geweest op die productiedag. Vaak zijn die 2 plaatsen bij een spuitbeurt of na een schade niet meer teruggemonteerd op de auto maar bij jou zie ik ze wel zitten.
Reply With Quote
  #18  
Old 14-11-2014, 11:50
MK1speed MK1speed is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 36
Default

Ik heb een vraagje zijn die aluminium plaatjes nog ergens te koop of kun je die ergens laten maken ? Want ik heb zelf wel het kleine plaatje op m'n golf zitten maar het grote plaatje met type 17 niet ??
Reply With Quote
  #19  
Old 14-11-2014, 14:45
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Op je motorkapslotplaat heb je 2 plaatjes gepopnageld. Op de grote aluminium staat je chasisnr. Op de kleine staat een week (van 1-53) en dagnr (van 1-5) en het lopende productienr van die dag. Als je mij kunt vertellen welke nr's daar staan kan ik je vertellen of kun je zelf zien op welke dag je golf is gemaakt en ook de hoeveelste het is geweest op die productiedag. Vaak zijn die 2 plaatsen bij een spuitbeurt of na een schade niet meer teruggemonteerd op de auto maar bij jou zie ik ze wel zitten.


Goeie tip ik kijk het na! Morgen rijd ik wel even langs. ik was me er niet van bewust dat deze details op het tweede alu plaatje erbij staan. Had tot nu toe alleen '83er Golfjes en daar is het weer anders, vandaar.

ik laat je zsm wat weten!
Reply With Quote
  #20  
Old 14-11-2014, 17:30
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by MK1speed
Ik heb een vraagje zijn die aluminium plaatjes nog ergens te koop of kun je die ergens laten maken ? Want ik heb zelf wel het kleine plaatje op m'n golf zitten maar het grote plaatje met type 17 niet ??


Die plaatjes kun je nergens krijgen en zijn ook nooit verkrijgbaar geweest. Ze werden aan de lopende band tijdens de fabrikage geponst en gemonteerd. Het kleine plaatje vind ik eigenlijk nog belangrijker als de grote waar het chassisnr instaat. Hierop kun je precies zien wanneer je auto is gemaakt en ook nog inschatten of hij in de morgen of in de middag van de band is gekomen. Mijne heeft lopende nr 0120 dus de 120ste golf die die dag is geproduceerd. Denk vroeg in de morgen in het eerst uur van die dag. Een andere golf die ik heb heeft lopendenr 1081 die zal dan wel heel wat later op de dag gereed zijn gekomen. Hoe laat kan ik moeilijk inschatten omdat ik niet weet hoeveel golfjes er per dag geproduceerd werden. Ook weet ik niet of het lopende nr alleen over het aantal golfjes gaat of ook over kevers, scirocco's, busjes etc.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum