Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-08-2009, 18:49
sanderz's Avatar
sanderz sanderz is offline
Married to PC
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,234
Send a message via MSN to sanderz
Default 2 probleempjes met 35i

ik heb 2 problemen met de passat

1 het lampje van de knipperlichten in het dash blijft branden, knippers doen het verder wel

2 toerenteller werkt niet

kan iemand me vertellen wat ik eraan kan doen??

grtz sander
__________________
Passat 35i 1989
Reply With Quote
  #2  
Old 30-08-2009, 23:18
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Heb je een dash met 2 pijltjes of 1 lampje voor de knipperlichten?
Als de auto origineel een teller had zonder toerenteller (met 1 lampje voor de knipperlichten) en hier is een teller ingegaan van een GT, Corrado oid, met toerenteller (met 2 pijltjes voor de knipperlichten) dan blijft 1 van de pijltjes constant branden. Toerenteller werkt dan ook niet omdat deze bij een 35i niet "plug&play" werkt zoals bij een golfje. De benodigde bekabeling ligt er dus niet bij passats die zonder toerenteller zijn geleverd, zoals bij golfjes 2 wel het geval is.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #3  
Old 31-08-2009, 10:17
sanderz's Avatar
sanderz sanderz is offline
Married to PC
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,234
Send a message via MSN to sanderz
Default

Quote:
Originally Posted by Matheo
Heb je een dash met 2 pijltjes of 1 lampje voor de knipperlichten?
Als de auto origineel een teller had zonder toerenteller (met 1 lampje voor de knipperlichten) en hier is een teller ingegaan van een GT, Corrado oid, met toerenteller (met 2 pijltjes voor de knipperlichten) dan blijft 1 van de pijltjes constant branden. Toerenteller werkt dan ook niet omdat deze bij een 35i niet "plug&play" werkt zoals bij een golfje. De benodigde bekabeling ligt er dus niet bij passats die zonder toerenteller zijn geleverd, zoals bij golfjes 2 wel het geval is.



ik heb gewoon 1 lampje voor me knippers, zie foto

__________________
Passat 35i 1989
Reply With Quote
  #4  
Old 31-08-2009, 17:26
Moses's Avatar
Moses Moses is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 109
Default

Ik had geen toerenteller in mijn 35i van 1991. Klokkenspel van een B4 geplaatst met toerenteller en alles werkt meteen. Probleem is dat als er standaard 2 lampjes voor de knipperlichten aanwezig zijn in het origineel, dat in de vervangende klokkenwinkel ook weer 2 knipperlicht lampjes moeten zijn. De stekker is daar op aangepast (fabrieksaf). Geldt ook voor de toerenteller gek genoeg.

Niet alles is plug'n'play maar daar kom je helaas door schade en schande achter...

Klokkenwinkels met 1 knipperlicht lampje zijn niet uitwisselbaar met de versie met 2 knipperlicht lampjes.

Had hetzelfe probleem een jaar of twee geleden, dus verder gekeken en een B4 klokkenspel gebruikt.
__________________
Moses
Moses' 35i

Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Volkswagen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum