Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 13-12-2015, 21:42
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

ik denkt dat het zomaar is met de koelvloeistof sensor te maken kan hebben. ik heb net het stekkertje los getrokken en hij starten meten ook mijn tellers gingen weer om hoog,
alleen ik moest even aan de kant omdat ik gebeld werd en de motor liep een tijde warm.
toen die warm was ging mijn kilometer teller en toeren teller niet meer om hoog maar ik denk zeker dat het iets met deze sensor te maken kan hebben.
Reply With Quote
  #22  
Old 13-12-2015, 22:13
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

vreemde zaak. dan laat hem maar eens afkoelen en meet hem morgenochtend eens door. je moet meten tussen connectorpin 1 en 3 op de ohmstand, met de multimeter.
Als je hebt gemeten kun je in dit topic de buitentemperatuur schrijven tijdens de meting en de weerstand die je gemeten hebt. dan kan ik je vertellen of de sensor gaar is
Reply With Quote
  #23  
Old 13-12-2015, 22:21
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

dat van de motorloop kan er mee te maken hebben dat ie nu wel meteen start. Maar dat met die tellers zit hem toch ergens anders vermoed ik.
Reply With Quote
  #24  
Old 15-12-2015, 18:18
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Nog wijzer geworden? :P
Reply With Quote
  #25  
Old 15-12-2015, 18:21
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

ik heb van daag een multi meter, ik ga zo is even meten
Reply With Quote
  #26  
Old 15-12-2015, 18:40
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

ik heb net gemeten, ik meten op de 1 en de 3 van mijn tempsensor 3,857 k ohm het is nu buiten denk rond de 8 graden
Reply With Quote
  #27  
Old 15-12-2015, 18:41
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

ik heb em net ook nog even geprobeerd te starten met lossen sensor, ook dit lukte niet met sensor er op sarten hij ook niet.
Reply With Quote
  #28  
Old 15-12-2015, 20:06
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Oke... Dan denk ik toch dat je hallsensor gaar is. dat zou goed overeen komen met je tellerbak kermis etc. Wel raar dat je dit zou hebben nadat de tank leeg gereden is, maar toeval zit in een kleine hoek soms. De hallsensor zou die moeten aangeven tijdens het uitlezen. (Wel met lopende motor uitlezen dan, de hallsensor geeft hij namelijk standaard als fout door als de motor niet aan staat)

wellicht dat je iets hebt aan dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=CkPwC_kdLmU
Reply With Quote
  #29  
Old 15-12-2015, 20:28
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

btw, je kvs sensorwaardes zijn juist. die zal niet de boosdoener zijn.
Check ook even je bobine en bobinekabel gelijk. Rotor en verdeler kun je ook nog eens gangbaar proberen te maken mocht je ze verdenken
Reply With Quote
  #30  
Old 15-12-2015, 21:42
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

hoe kan ik deze punten checken, van elektra heb ik nog niet zo veel kaas gegeten ben zelf namelijk loodgieter. maar wil zeker het een en ander proberen.
Reply With Quote
  #31  
Old 15-12-2015, 22:28
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Als je dat filmpje bekijkt kun je zien hoe je de hallsensor doormeet.
Bobine + kabel kun je ook doormeten. De waardes hiervan zou ik niet durven noemen uit m'n hoofd.
Reply With Quote
  #32  
Old 17-12-2015, 19:26
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

ik heb net ff me stekker van me hallsensor door gemeten, met me contact dicht had ik op de op een puntje geen stroom, met de met het contact open allen stroom met me meter op de plus, niet zo als in het filmpje de een op de plus en de ander op de min ik heb dit trouwens wel met een volt meter gedaan zoon lampje heb ik niet. maar ik kom er echt maar niet uit wat het is. ga hem waarschijnlijk van de week maar is weg brengen..... of weet iemand hier nog wat het zou kunnen zijn, ik kreg hem net zo aan de praat maar niet lekker, hij haperde ook bij vol gas geven in ze vrij en viel ook stationar uit. het lijkt echt op iets met elektra, niet ontsteken of zo. bij het stationar lopen ging mijn toeren teller ook niks meer om hoog.
Reply With Quote
  #33  
Old 19-12-2015, 15:40
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

ik heb net gekken, hij krijgt wel een volk van mijn bobine dus dit zou denk niet met mijn hall sensor te maken hebben? zou het dan toch zijn dat het aan me injector licht? maar dan vind ik het verhaal met me tellers die in eens niet meer werken wel heel raar
Reply With Quote
  #34  
Old 19-12-2015, 15:59
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Het is inderdaad een raar verhaal en je moet vaak bij de bron zoeken: dus misschien toch zeker wel te maken met je lege tank verhaal. Ik zou hem eens laten uitlezen ergens
Reply With Quote
  #35  
Old 21-12-2015, 21:19
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

net langs geweest bij een kennis, deze heeft geprobeerd hem uit te lezen. geen fout code gevoeden wel blijken mijn rotor en verdeler erg versleten tezijn. maar dan het probleem nog met mijn tellers. weet iemand wat hier van het probleem zou kunnen zijn zo ver te zien zijn mijn zekeringen heel.
Reply With Quote
  #36  
Old 29-12-2015, 12:03
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

heey, ik heb de rotor en verdelerklap vandaag vervangen maar hij doet het nog niet, als ik bij het starten vol gas geeft slaat hij een tel aan en daarna val hij weer uit en heft het gas geven ook geen effect meer. soms gaat mijn toeren teller hier bij ook wel om hoog e soms niet. ik denk dat er iets in mijn elektra kapot is, iemand een idee wat het het kan zijn?
Reply With Quote
  #37  
Old 29-12-2015, 12:09
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

zou het kunnen dat het electrisch gedeelte contactslot kapot is.
Reply With Quote
  #38  
Old 29-12-2015, 14:43
rickGT rickGT is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,419
Send a message via MSN to rickGT
Default

dan wil hij niet starten en moet je op de sleutel duwen ala hij in je contact zit

wij hebben ook een golf 3.5 cabrio 2.0 met het zelfde probleem, rot lopen als hij koud is(geen probleem met de teller). wat ik gedaan heb ik een brandstofleiding cleaner gekocht bij een auto materialen zaak en die in een halve tank brandstof gedaan. rondje gereden en ik was van het probleem af. mss een idee?
__________________
"voor al je full wax detail beurten, pb voor info"
Reply With Quote
  #39  
Old 29-12-2015, 16:23
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Wat Rick zegt kan, verstopping in de injectie.

Maar denk toch dat het aan de hallsensor ligt. Je hebt wel de stekker gemeten,maar misschien zit het hem in de sensor zelf.. Probeer eens te achterhalen of je bougies wel meevonken constant. Als dit niet zo is, ga er dan maar vanuit dat je hallsensor overleden is.

Ik zou ook je benzinedruk meten, als deze niet goed meer is: brandstofpomp. Dat zou het meest voor de hand liggend zijn dan. Demonteren is zo gedaan en die zijn niet duur vanuit Duitsland
Reply With Quote
  #40  
Old 30-12-2015, 10:12
leonspek leonspek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 31
Default

ik zit ook wel aan een kapot relais de denken, heb het idee dat bij het starten wel overal strom op staat maar als ik me sleutel weer naar terugdraai nar contact aan dat die dan wat mist.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum