Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Auto's te koop aangeboden
User Name
Password
Home Shop FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 31-10-2017, 11:37
KoZegwaard KoZegwaard is offline
Forum Newbee

Default Volkswagen Golf (mk2) C 1986 aut.

Beste forum leden,

helaas is het tijd om afscheid te nemen van mijn Golf 2 C 1986 automaat, Pierburg Carb. Kilometerstand 220700.

Richtprijs: 575 euro

Korte geschiedenis hier:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=126364
En hier:
http://www.volksforum.com/forum/sho...hlight=lemmertz

Ik moet toch eindelijk de illusie loslaten, dat ik een auto als hobby kan hebben. Ik heb te veel andere hobby's waardoor deze Golf uiteindelijk puur een vervoersmiddel is geworden. Dat bevalt ook goed, maar ik ga van de winter meer rijden. Ik heb dan liever iets nieuwers en saaiers voor de deur staan dat qua aandacht alleen om benzine en een wasbeurt vraagt; deze Golf vraagt om meer en dat kan ik niet bieden.

Motorisch zou hij nog vele kilometers mee kunnen gaan, heeft daarnaast ook gewoon APK tot oktober 2018, maar de koets heeft veel roestplekjes en de lak is er van af, vandaar de prijs.

Zit een goedkope schroefset onder, nu iets hoger op de wielen vanwege regelmatig gebruik door vriendin. Staat in Alkmaar. Wordt nog in gereden. Meedraaien met snelweg -of stadsverkeer; geen probleem.

-wordt verkocht op winterset, mooi 'Oud Renault Blauw' (beetje babyblauw; RAL 7040) gepoedercoat en goede lekker smalle (zoals het hoort) winterbanden er onder.
-motorisch goed, start altijd, soms duikt het toerental omlaag bij het stoplicht.
-later ingebouwde afstandsbediende vergrendeling, met alarm op bewegingsmelding, goed werkend!
-2 sleutels er bij, beide met afstandsbediening voor de vergrendeling!
-extra automaatbak er bij. Ben geen kenner maar de huidig gemonteerde bak doet het echt goed nog, laat nooit een steek vallen.
-achter cambermounts 1graad van forumlid gemonteerd, staat stoer bij diepe verlaging!
-beschermkap van automaatbak nieuw (nooit gemonteerd) er bij
-accu nog redelijk nieuw
-redelijk nieuwe uitlaat maar van Chinese kwaliteit
-goedkope goed werkende schroefset met bumpstops achter
-interieur nog redelijk fris maar niet showwinnend
-extra raammechaniek er bij (nooit gemonteerd)
-C uitvoering dus geen luxe, niet eens een waarschuwingslampje tank!
-remmen hebben volgens mij weer wat aandacht nodig, werken wel nog goed
-heb veel erg laag gereden, dus wat schaafwonden (zie foto's)
-motor verbruikt geen olie en tikt prachtig
-antenne en rechterspiegel niet goed meer.
-raamrubbers van voorramen erg droog en oud.
-isolatie van verwarmingskanalen vergaan (schuim uit de roostertjes). Verwarming werkt wel.

Wil zelf een benzine Lupo of Audi A2 gaan rijden, laat me graag adviseren mocht iemand dit lezen die iets moois weet, of info heeft.

Heb veel foto's die ik kan mailen; dit is een eerlijke selectie. Wellicht voeg ik later nog meer toe.

Last edited by KoZegwaard : 20-11-2017 at 20:32.
Reply With Quote
Old 01-11-2017, 10:58
Forum Newbee

Na het doorhakken van de knoop om te verkopen ben ik te gehaast geweest, waarvoor excuses. Even 2 rectificaties:

-Eerst stond er dat de Golf verkocht zou worden op de stalen velgen van op de eerste foto, excuses! Dat was te gehaast geplaatst; de Golf wordt verkocht op mooie winterset, zie boven in het aangepaste verhaal en de 'winterfoto', en hieronder:

-De 'richtprijs' van 575 is eigenlijk een 'vraagprijs' waar zeker over te onderhandelen valt.

Last edited by KoZegwaard : 01-11-2017 at 11:11.
Reply With Quote
Old 01-11-2017, 15:56
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict

Location / Country: Zieuwent

wat is je uiterste prijs? en zijn er echt rotte plekken? en heb je misschien fototje van het interieur? mag in pb
Reply With Quote
Old 02-11-2017, 18:14
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by vwjohnny
zijn er echt rotte plekken? en heb je misschien fototje van het interieur?

In de dorpels, onderkant deuren en zijschermen worden de plekken nu wel pittig, geldt ook voor de onderkant achterkant (schermpje waar uitlaat langs gaat). Bij de laatste keer dat hij op de brug stond (voor APK) kreeg ik wel de melding dat de balken en chassis delen ook aangetast beginnen te raken. Dus nog niet doorgerot, maar het is zeker geen 'harde' auto.
Goede interieur foto komt er aan, hopelijk zondag even tijd.

Reply With Quote
Old 14-11-2017, 17:48
Forum Newbee

Golf is uitgelijnd! Spoort weer lekker nu. Laatste keer was namelijk toen hij nog een stuk lager stond. Nu weer vol vertrouwen door de bocht, ook in regen dankzij de nog uitstekende winterset waarop hij verkocht wordt.

Meteen even wat foto's van de onderkant gemaakt. Natuurlijk vallen de schaven op maar de boel is toch nog niet zo verrot als je misschien zou denken als je de hele ad hebt gelezen

Foto's interieur komen er aan. Heb steeds tijdens daglicht geen tijd...
Reply With Quote
Reply

Posting Rules