Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 01-09-2013, 09:53
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Kan je anders een filmpje maken van het slechte draaien?


HA HA HA IK,,,,,een filmpje?
Nee maken gaat wel maar die krijg ik nooit op de computer
De laatste opname die ik met mijn camera heb gemaakt waren nog van dinosaurussen
Stationair loopt ie wel (nog iet wat langzaam)
Het is enkel met optrekken dat ie eerst in houd en bijna afslaat dan geef je meer gas en dan gaat ie er van door als een gek
Denk ook niet dat dat makkelijk op film te zetten is
Ik hou mijn hart vast wat donderdag moet ik voor APK en had gedacht het wel al opgelost te hebben
Daar gewoon de brug op rijden moet al met een gangetje want anders slaat hij af (te weinig kracht)
Reply With Quote
  #22  
Old 01-09-2013, 11:06
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

als je het stationair toerental nou iets opdraait?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #23  
Old 01-09-2013, 12:41
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Help me dan nog eens welk schroefje dat is?
Na het niet willen starten na het gepruts van de laatste keer durf ik eigenlijk niet zomaar weer ergens aan te draaien
Reply With Quote
  #24  
Old 01-09-2013, 13:59
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

links aan de zijkant. Lampje erbij dan zie je een plastic buisje, daarin zit een platte schroef.
motor wel goed warm. gaat om A


zet 'm voor het gemak eens op 1000 rpm.




daarna aan schroefje 1 voorzichtig (minder dan een milimeter) links of rechtsom draaien. daarmee 'kan' je 'm strak laten lopen. Wanneer die strak loopt. zet je de lampen aan. en draai je het stationair toerental iets omlaag tot ie moeilijk doet.(900, als die dat leuk vindt)

Co, hoor merk je wel als dat verre van goed is. die kan je ook verdraaien tot ie lekker loopt, herhaal desnoods de vorige stappen opnieuw.

(ontsteking; onderdrukslang los, op 5 graden voor bdp)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 01-09-2013 at 14:21.
Reply With Quote
  #25  
Old 01-09-2013, 17:16
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Okee, ga ik doen
ik heb geen toeren teller maar Ik laat hem dan wel zo langzaam mogenlijk lopen zonder dat het blok schud zeg maar, nu ligt hij te schudden omdat hij veel te langzaam loopt

Dus als ik het goed begrijp stel je hem af met meer of minder brandstof?
Zuurstof is irrelevant?

Wat bedoel je met "strak laten lopen" met schroef 1?
Wat moet ik me daar bij voorstellen?

En CO moet je dus verdraaien als alles gedaan is begrijp ik?

TOEVOEGING:
Die schroef om "strakker te laten lopen is dat een holle messing schroef?
Zo ja dan kan ik hier niet aan draaien
Vaster gaat niet en losser dan moet ik kracht zetten en dan schiet hij los en de tor slaat af
Daarna heb ik hem weer wat losjes aan gedraait en weer gestart, dat stukje wat ik hem vaster kan draaien maakt geen verschil, is idd minder dan een mm maar ik merk er niets aan

Last edited by T3 fan : 01-09-2013 at 18:32.
Reply With Quote
  #26  
Old 01-09-2013, 17:21
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

(ontsteking; onderdrukslang los, op 5 graden voor bdp)

eehhh,,, ik heb een analoge strobo en kan geen graden instellen, het ding flitst en dat is het.
Is het niet genoeg met de vacuumslang van de vervroeger afgedopt en met warme motor het kerfje op Z zetten?
Ik had begrepen dat dat bij een 1.3 voldoende was.
Of begrijp ik het verkeerd?
Reply With Quote
  #27  
Old 01-09-2013, 18:38
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Ben weer een poosje aan het prutsen geweest en heb én het statianair (schroefje in dat buisje) en de ontsteking aardig verdraait
Zelfs zo ver dat ik met allebij weer terug moest maar het is al wel een eind weg,,,maar nog niet helemaal
Hij meurt ook niet meer naar benzine
alleen draait hij stationair wel wat hard maar dat geloof ik wel,,,als ie maar wel wat zuiniger gaat lopen
wat zou ik dan nu nog kunnen doen?,,,met CO ofzo?
Reply With Quote
  #28  
Old 03-09-2013, 19:38
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Vandaag de nieuwe slangetjes gemonteerd op de carburateur en met remmenreiniger in de rondte gespoten en bleef gewoon het zelfde lopen,
Ik mag aannemen dat er dan geen lek is?
Na het verstellen van de stationairschroef waardoor ik ook de ontsteking weer opnieuw moest afstellen is het wel stukken beter maar nog niet weg
Ook doet de choke het niet meer nu, als ik s'ochtends startte dan liep hij altijd (ook met warm weer) altijd even iets harder, ik denk dat dit door de automatische choke kwam?
Nu start ik en loopt hij direct gewoon stationair (heel even beroerd en dan steeds beter)
Doe ik mijn kontact aan één keer vol gas en daarna starten loopt ie wel wat harder maar zogauw ik het gas aan heb geraakt is het weer weg
klopt dit?

Iemand een idee?
Reply With Quote
  #29  
Old 08-09-2013, 11:03
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Vrijdag de auto opgehaald van de APK en moest 250 aftikken voor een paar bandjes ruitenwissers en een nieuwe (2e hands) carb
Omdat de garage weet van mijn situatie heeft ie me gematst en heeft een andere carburateur op de sloop gehaald
De oude bleek de cylinder waar de/een naald aan zit?,,,uitgesleten te zijn vandaar dat hij niet aftestellen zou zijn, als de cylinder dicht zat liep de brandstof er gewoon langs en als je dan gas geeft komt er een hele dot benzine door waardoor hij dan (even) verzuipt en dat is dat inhouden geweest schijnbaar
Hij heeft de onderdelen laten zien en idd was er een bus/buis/schacht die dus niet recht was maar conisch afliep
Hij rijdt weer als een trein zonder pruttelen of inhouden
Alleen lijkt hij minder fel als eerst maar dat vind ik niet erg
Misschien dat hij nu ook wat zuiniger gaat lopen,,dat zou wel zo prettig zijn

PROBLEEM OPGELOST
Reply With Quote
  #30  
Old 15-09-2013, 21:50
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Hoe kan ik de golf het beste aansteken?
Ik heb na een week probleemloos met een andere carb rondgereden en iedere keer had ik een grote glimlach en nu kan ik wel gillen
Het inhouden en bijna afslaan tijdens het optrekken is weer helemaal terug en erger dan dat het was
Iedere keer als ik geschakelt heb dan wil ie niet trekken hij houd in maar slaat niet af maar het lijkt alsof ik in een te hoge versnelling zit
Dan met vol gas geven gaat ie hortelent en stotent toch heel langzaam steeds harder rijden en op een bepaald moment schiet hij vooruit en lijkt het alsof er niets aan de hand is
Vanuit stilstand optrekken moet met veel toeren anders slaat ie wel af

De vacuum vervroeger op de ontsteking is goed
Hij trekt volgens de test met remmenreiniger geen valse lucht
Ontsteking is goed en staat goed afgesteld
vorige week is er een andere carb opgegaan en was het even weg maar nu weer terug en erger dan eerst

Ik weet het niet meer

Het is een 1.3 uit "88 met motorcode MH
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum