Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 11-04-2011, 20:44
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Even opgezocht en ik zie net dat ik lid b van dat artikel heb aangevochten en gewonnen doordat er alleen een visuele controle was gedaan en geen meting verricht !

Dus even net als ik had gedaan, langs de lokale rdw, die geven je het nummer van de technische dienst. Als je die belt kunnen ze je alles vertellen en evt. mailen over hoe het precies geconstateerd moet worden. De rdw maakt de regels immers, niet de politie, die handhaaft ze Met een zegen van de rdw heeft de politie geen poot om op te staan !
Reply With Quote
  #42  
Old 12-04-2011, 19:16
#willem #willem is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 80
Default

Maar de regels worden niet bepaald door de rdw toch? Heb vanmiddag gebeld met rdw en die verwijzen mij door naar de site van de overheid....
Reply With Quote
  #43  
Old 12-04-2011, 22:36
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Voertuigregelement word bepaald door de RDW dan heb je denk ik een medewerker aan de lijn gehad die er niet veel trek in had.

Bel anders eens met lelystad, 0320 288 585, daar zullen ze je exact kunnen vertellen over het hoe en wat mbt. het meten of de banden wel/niet zullen aanlopen.
Reply With Quote
  #44  
Old 12-04-2011, 23:40
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by T.C.Z.L
Volgens mij worden ze getraind om bovenstaande zin te zeggen.
Hoor ze dat bijna allemaal zeggen


En rijden kunnen ze allemaal voor de kloten niet.

Al zou je denken dat ze niet anders doen. Fietsend of achter boeven aan rennend krijg je zo'n pens niet die de meeste agenten hebben.

Ook keihard op getraind zeker.

Van de week zie ik nog zo'n "getrainde" agent zijn auto midden op 'n druk kruispunt bij rood licht en met tegenmoet komend verkeer op de andere rijbaan zien gooien, terwijl ie een auto afsnijdt die op de baan links naast hem rijdt.

Ik denk dat er weet ik wat aan de hand is, maar terwijl die mongool daar op dat kruispunt heel de boel staat op te houden, zie ik opeens twee eendjes (!!!!!!) het kruispunt oversteken! Zover ik weet is het verboden te remmen of uit te wijken voor dieren, die geen schade aan jou of andere inzittenden, of automobilisten kunnen opleveren, als dit een gevaarlijke situatie creëert voor jezelf of andere weggebruikers. Vond die manouvre toch wel een "klein beetje" gevaarlijk voor een getrainde agent. (mensen hier uit de buurt kennen het kruispunt wel: Urmonderbaan, bij de ATU voor.)

En zo zie ik elke week wel een paar van die opgeleide crash-test-dummies als ongeleide projectielen door het verkeer heenschieten. Rijbewijs afpakken en op 'n Segway zetten dat tuig, of beter nog, op de loopband bij de sportschool. Komen ze een beetje terug in vorm, en zijn ze geen gevaar voor anderen. Kans dat ze boeven vangen is daarmee net zo groot als met het "werk" dat ze nu doen.

Zo, mijn wekelijkse ambtenaren-gal is weer gespuuwd.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #45  
Old 13-04-2011, 10:48
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
En rijden kunnen ze allemaal voor de kloten niet.

Al zou je denken dat ze niet anders doen. Fietsend of achter boeven aan rennend krijg je zo'n pens niet die de meeste agenten hebben.

Ook keihard op getraind zeker.

Van de week zie ik nog zo'n "getrainde" agent zijn auto midden op 'n druk kruispunt bij rood licht en met tegenmoet komend verkeer op de andere rijbaan zien gooien, terwijl ie een auto afsnijdt die op de baan links naast hem rijdt.

Ik denk dat er weet ik wat aan de hand is, maar terwijl die mongool daar op dat kruispunt heel de boel staat op te houden, zie ik opeens twee eendjes (!!!!!!) het kruispunt oversteken! Zover ik weet is het verboden te remmen of uit te wijken voor dieren, die geen schade aan jou of andere inzittenden, of automobilisten kunnen opleveren, als dit een gevaarlijke situatie creëert voor jezelf of andere weggebruikers. Vond die manouvre toch wel een "klein beetje" gevaarlijk voor een getrainde agent. (mensen hier uit de buurt kennen het kruispunt wel: Urmonderbaan, bij de ATU voor.)

En zo zie ik elke week wel een paar van die opgeleide crash-test-dummies als ongeleide projectielen door het verkeer heenschieten. Rijbewijs afpakken en op 'n Segway zetten dat tuig, of beter nog, op de loopband bij de sportschool. Komen ze een beetje terug in vorm, en zijn ze geen gevaar voor anderen. Kans dat ze boeven vangen is daarmee net zo groot als met het "werk" dat ze nu doen.

Zo, mijn wekelijkse ambtenaren-gal is weer gespuuwd.


Sowieso een rot kruispunt daar, de helft van de mensen die daar moet afslaan o.i.d. doet het op het kutste moment.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #46  
Old 13-04-2011, 14:30
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Sowieso een rot kruispunt daar, de helft van de mensen die daar moet afslaan o.i.d. doet het op het kutste moment.


Ja, en tel daar om 5 uur 's middags, als dat hele kruispunt overladen vol is, een zig-zaggende agent bij op die levensgevaarlijk door het verkeer schiet... voor twee fucking eendjes!!!

Kun je getraind zijn wat je wilt, als je eenmaal achterlijk bent, blijf je dat ook wel.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #47  
Old 13-04-2011, 17:48
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by Rick_Leusden.
Ja, een beetje respect tegen eendjes mag wel he! Beetje kansloos om ze dood te rijden terwijl je ze ook kan laten leven of niet? Als het er toch al vast staat maken die paar seconden ook geen donder uit!


Liever eendjes doodrijden dan je eigen leven en dat van anderen in gevaar brengen door uit te wijken. Dat kan weer een ongeluk veroorzaken, of een schrikreactie van een ander die daardoor weer een ongeluk veroorzaakt.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #48  
Old 13-04-2011, 18:24
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Ieder z'n hobby!

On-Topic:
Is er al wat meer bekend over deze zaak?
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #49  
Old 13-04-2011, 21:19
#willem #willem is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 80
Default

Ik zit te wachten op de wit roze enveloppe...... Zodra die binnen is kan ik actie ondernemen.
Reply With Quote
  #50  
Old 13-04-2011, 23:53
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Rick_Leusden
Ja, een beetje respect tegen eendjes mag wel he! Beetje kansloos om ze dood te rijden terwijl je ze ook kan laten leven of niet? Als het er toch al vast staat maken die paar seconden ook geen donder uit!


Daar zijn juist wetten voor om de mensen boven die eendjes te plaatsen als het gaat om voor wie je moet kiezen als je die keuze moet maken.

En vreemd, maar de wetgevende macht zegt dat je in zo'n geval voor de, inderdaad, mens moet kiezen. De uitvoerende macht hoort dit dan ook zo uit te voeren, zodat die trias politica werkt zoals ie hoort te werken. Namelijk de scheiding van de machten. Heb je dan politie-agenten die denken dat ze hun eigen wetten mogen gaan maken, ga je een beetje de verkeerde kant op.

Dat geldt voor het uitdelen van bonnen bij zaken die met het blote (al dan niet speciaal getrainde) oog "gemeten" worden, met het onnodig hardrijden, tegen de verplichte rijrichting in rijden, door rood vliegen, etc. en dus ook bij het creëren van een gevaarlijke verkeerssituatie door het remmen voor dieren die geen schade aan jou of andere mensen kunnen opleveren.

Liep daar nou 'n zooi koeien over de weg, lag dat anders, en mocht je best remmen. Maar had ik voorop gereden, en had ik op de rem getrapt voor familie Dagobert, en er was me iemand achterop geklapt, had de schuld helemaal bij mij gelegen. Dat is namelijk wat de wetgevende macht bepaald heeft. En speciale rijvaardigheidstraining of niet, maar die andere weggebruikers direct eromheen die een kruispunt met groene verkeerslichten neusje-kontje oprijden met 50kmh rekenen niet op zo'n zig-zaggende agent (omdat al die domme domme domme gewone mensen daar niet speciaal voor getraind zijn).

De wetten zijn er nou eenmaal om op te volgen, niet om te interpreteren. En de wetgevende macht bepaalt die, zodat de uitvoerende macht die uit kan voeren. Moeten ze dat ook doen, en niet remmen voor eendjes, of met het blote oog de rijhoogte "meten".

En inderdaad, ieder zijn hobby, en één van de mijne is het om te zeiken op dingen die volgens iedereen maar door de beugel moeten kunnen "omdat het toch niet anders is".
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #51  
Old 14-04-2011, 11:49
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Maar had ik voorop gereden, en had ik op de rem getrapt voor familie Dagobert, en er was me iemand achterop geklapt, had de schuld helemaal bij mij gelegen.


Als jij op de rem trapt als er zelfs maar een mier oversteekt en iemand klapt achterop is diegene schuld, is toch in de wet zo geregeld ? Wie achterop klapt heeft altijd schuld want, die persoon heeft niet voldoende afstand gehouden
Reply With Quote
  #52  
Old 14-04-2011, 14:53
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Renegade
Als jij op de rem trapt als er zelfs maar een mier oversteekt en iemand klapt achterop is diegene schuld, is toch in de wet zo geregeld ? Wie achterop klapt heeft altijd schuld want, die persoon heeft niet voldoende afstand gehouden


Dat werkt met zo'n soort kleinvee en gevogelte (struisvogels en dergelijke uitgesloten ) dus weer anders... daar mag je niet voor remmen als dat gevaar oplevert voor andere weggebruikers.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #53  
Old 15-04-2011, 16:45
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Dat werkt met zo'n soort kleinvee en gevogelte (struisvogels en dergelijke uitgesloten ) dus weer anders... daar mag je niet voor remmen als dat gevaar oplevert voor andere weggebruikers.


Hier heb je gedeeltelijk gelijk Chris, het is inderdaad verboden om zonder verkeersnoodzaak "zomaar" hard op de rem te trappen, dit geld buiten de bebouwde kom.
Binnen de bebouwde kom kun jij niet snel genoeg beoordelen of je voorligger wel een verkeersnoodzaak heeft, en zal je altijd fout zijn.
Even een voorbeeld:
Er rolt een voetbal de weg op...., de ervaren automobilist verwacht dat daar een kind achteraan komt, en remt. De verkeersnoodzaak is dus hier al discutabel. Om dat soort discussies uit te sluiten is er bepaald dat de achterligger binnen de bebouwde kom zich niet kan beroepen op verkeersnoodzaak.
__________________
Veni vidi velcro.....
Ik kwam, zag, en bleef hangen
Reply With Quote
  #54  
Old 13-05-2011, 09:43
Rutger's Avatar
Rutger Rutger is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,173
Default

Hoe staat het er mee?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum