Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 08-03-2013, 23:52
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Ben benieuwd naar de foto's. Er zijn ook "niet rallye" syncro's gebouwd. Die zijn wat makkelijker te vinden en ook wat goedkoper. Maar ook goede donors om eventueel de bodem van te gebruiken. Dat soort delen duikt nog vrij regelmatig op in de verkoop sectie.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #22  
Old 10-03-2013, 13:40
palla palla is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 187
Default

Achja ik heb nu deze golf. Mocht iemand wat leuks vinden of weten voor een zacht prijs een synchro dan kan ik daar natuurlijk ook voor gaan en deze verkopen ofzo, maar ik heb er tot nu toe geen kunnen vinden.

Hier wat foto's:
turbo


blok





ik weet nog niet of de kleur hetzelfde gaat blijven, daar zit ik nog over na te denken.

Golf:




Ik ben vergeten de specs van het blok te posten dus bij deze:
specificaties:
1.8 16vt kr motor

Cilinderkop:
In - uitlaatkanalen geflowd
nieuwe klepstoters
nieuwe klepseals
nieuwe aangepaste(lagerbronze) klepgeleiders
nieuwe kleppen
klephoek + klepzetels aangepast
Schrick klepveren
std. nokkenassen (met schrick nokkenassen is rond 380-390pk haalbaar (volgens Jeroen Dik)
verstelbaar nokkenastandwiel met versterkte dis. riem
ARP kopbouten
kop gevlakt + gereinigd en Cometic stalen koppakking 1,3mm
BST turbo inlaatspruitstuk (aangepast)
BST fuelrail met RC 550cc high-impedance injectoren
losse brandstofdruk regelaar sytec met membraam, bij volgas zou deze 0,8 bar meer druk moeten geven.

turbo:
Garret GT2871R 0.86a/r ball bearing met internal wastegate (olie + koelvloeistof gekoeld)
ATP uitlaatspruitstuk

onderblok:
JE zuigers boring 82mm compressieverhouding 8,2:1 (uitgewogen)
Audi RS 2 drijfstangen (ge-shotpeened + uitgewogen)
Sputter drijfstang + krukaslagers
ARP drijstang + krukasbouten
onderblok is geboord/gehoond + kopvlak gevlakt (met torgueplaat)
krukas opnieuw gebalanceerd + gepolijst en ge-magnafluxt
nieuwe oliesproeiers
oliepomp 2.0 16v (ABF)
nieuwe aangepaste waterpomp
carterpan aangepast voor olie retourleiding

extra's:
Racimex oliekoeler incl sandwichplate en slangen
2.5'' uitlaatsysteem op maat
ECU DF1 JD-engineering (op maat)

Daarbij komen dan nog een g60 kabelboom en gasklep, want deze ontbraken en heb ik overgenomen van enveezee. Wacht het pakketje nog af.

Aan het blok zelf moet ik dan nog een aansluiting voor de kvs op de kop iets omlassen, omdat anders het inlaatspruitstuk niet past. Tevens is ook de oliepijlstok weg en ben dus opzoek naar 1.

en volgens de verkoper van het blok staat er pas 20.000 km op met deze spullen en is om dat 5000 km de olie vervangen. Turbo vertoont nauwelijks speling is naar zijn zeggen een aantal keer roodgloeiend geweest. Al met al een prima en snel blok

Last edited by palla : 10-03-2013 at 14:10.
Reply With Quote
  #23  
Old 10-03-2013, 20:54
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

mooie setup, hoef je je zeker niet voor te schamen
Lekkere sleeper zo!
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #24  
Old 10-03-2013, 21:35
palla palla is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 187
Default

ik wil alleen voor mijn eigen veiligheid en voor eventuele trackdays een kooi erin gaan maken en dan 2 sportstoelen met 4 of 5 punts gordels erin.
Ik ben nog niet begonnen aan de auto zelf maar dat gaat snel gebeuren. gelijk alles demonteren en wegdoen wat ik niet meer ga gebruiken.

dan natuurlijk alles kaal maken etc.
Ik wil ook een ander kleurtje geven aan de auto. Zat zelf te denken aan black magic en dan de rest rood(motor etc). Misschien iemand nog suggesties?
Reply With Quote
  #25  
Old 10-03-2013, 21:54
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

te zien aan de wielen kunnen er nooit echt grote remmen op zitten
kan er over heen gelezen hebben

verder klinken je planen goed
suc6 ermee
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #26  
Old 11-03-2013, 10:29
palla palla is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 187
Default

komen uiteraard andere wielen onder! Deze standaard velgen zijn lelijk en te klein. Ik heb nog een setje 19 inch liggen voor steekmaat 5X100 dus mocht er een quattro systeem etc opkomen dan kan ik die altijd nog gebruiken. Heb alleen liever 16 of 17 inch max dus ga sowieso opzoek naar een ander setje.
Reply With Quote
  #27  
Old 11-03-2013, 12:24
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

19 ga je er imho niet onderkrijgen, 15 tot 17 is de way to go!
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #28  
Old 11-03-2013, 12:34
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Als het zo'n kanon gaat worden dan zou ik er OZ Ultraleggera/Superleggera's onder zetten in 17 inch !! Past qua looks goed bij wat er onder kap.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #29  
Old 11-03-2013, 15:49
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

Quote:
Originally Posted by LRR
Als het zo'n kanon gaat worden dan zou ik er OZ Ultraleggera/Superleggera's onder zetten in 17 inch !! Past qua looks goed bij wat er onder kap.



of compo's

leuk project, hou wel van een golfje 2 in deze set-up
Reply With Quote
  #30  
Old 11-03-2013, 17:45
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Ik zou die blauwe van Wilco onder het kopieër apparaat leggen

Beetje erbij / beetje eraf....
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #31  
Old 11-03-2013, 18:29
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Leuk project!
Ga je alle ombouwwerkzaamheden op de straat/stoep doen?

Ik ga hem volgen!
Reply With Quote
  #32  
Old 11-03-2013, 19:42
The Green The Green is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 224
Default

ik hoop wel voor je dat die AR niet te hoog zal zijn
ik heb op mn 8v (met andere kleppen en heel de zooi) een .48 en spoelt pas op 4k (dan wel instant volle druk)
Reply With Quote
  #33  
Old 11-03-2013, 22:09
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,448
Default

.86 op een T25 BB kan je niet vergelijken met een .48 op een T3. Ook is het turbinewiel zelf een grote factor.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #34  
Old 12-03-2013, 00:08
palla palla is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 187
Default

Degene waarvan ik dit blok heb gekocht gaf aan dat dit geen probleem is. Er zit een verstelbare drukregelaar op die is vastgezet op 1.4 bar druk. Het zal een beetje afhankelijk zijn van de grote van de intercooler die ik ga gebruiken of de druk van helemaal hetzelfde blijft. Volgens mij heeft hij een g60 intercooler gebruikt maar die vind ik persoonlijk iets te klein.

Maar volgens mij spoelt deze turbo op tussen de 2500~3000 toeren. Hij heeft ook iets meer lagerspeling en de schoepen zijn iets aangepast(is op de foto ook te zien).

Ik heb hiervoor een 1.8 20vt auto gehad met een k04 en al die standaar upgrades behalve een uitlaatsysteem. Die turbo spoelde bij 2000 toeren al op, maar vond er geen bal aan. Dit zal ongetwijfeld meer sensatie geven!!

@ herm scheurs
Natuurlijk niet haha. Die praktijken waren vroeger aan de orde, maar sinds vorig jaar mei heb ik al een redelijke garage/werkplaats. Er stond in de hal een hefbrug maar die is verkocht omdat er nooit iemand gebruik van maakte. Dit was 2 maanden nadat ik in deze garage zat. Zonde, dus nu zelf opzoek naar een 2 koloms hefbrug. Heb er al wat op marktplaats zien staan en voor 400 a 500 euro is er een goeie te vinden.

Zit alleen nog te twijfelen of ik em quattro ga maken. De onderdelen zijn geen probleem alleen de bouwtijd. Om het quattro te maken ben ik zeker een half jaar tot een jaar bezig. Als ik em fwd bouw istie natuurlijk veel sneller rijklaar.

Kortom ik zit nog in dubio. Ik wil ook even contact opnemen met dutchbuild. Ik zie op zijn site niet helemaal wat voor subframe ze nou gebruiken bij 1 van die projecten. Lijk iig op het originele van een golfje. Maar de wielen van een golf 2 staan toch minder ver uit elkaar dan van een audi tt quattro of ben ik nou gek?
Reply With Quote
  #35  
Old 12-03-2013, 07:26
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Ok mooi!
Het zal dan zeker 4-motion worden als je hem 4wd gaat maken.
En bij Wilco ben je dan zeker aan het juiste adres

Subframe voorzijde is zeker gewoon golf mk2 of mk3 en je kunt het spoor iets breder maken door andere draagarmen te gebruiken, logt aan of je 4/100 of 5/100 gaat gebruiken. Maar die kun je zo breed maken als je wil, denk alleen aan je aandrijfasses.
Achterzijde zul je dan syncro brug moeten ombouwen om de haldex te huisvesten. Ook hier kun je kiezen tussen de g60 draagarmen van de mk2 of de VR6 draagarmen van de mk3.
Veel uitzoekwerk! Succes!
Reply With Quote
  #36  
Old 12-03-2013, 10:35
palla palla is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 187
Default

ik ben even opzoek gegaan en heb een quattro systeem van iemand over kunnen nemen voor een leuk prijsje. En dat is idd een 4 motion systeem. Het is de bak aandrijfassen en ophangingen met schijven en klauwen aan de voorkant, het subframe met draagarmen en de achterwielophanging met de haldex en schijven en assen etc en natuurlijk de as in 2 delen die de achterkant van aandrijving voorziet vanaf de bak.

zal er vandaag eens wat foto's van maken. Het is wel een 5 bak en geen 6 bak helaas. Ik zou die liever hebben maar een 5 bak moet ook wel prima rijden lijkt mij!
Reply With Quote
  #37  
Old 12-03-2013, 11:09
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Quote:
Originally Posted by palla
ik ben even opzoek gegaan en heb een quattro systeem van iemand over kunnen nemen voor een leuk prijsje. En dat is idd een 4 motion systeem. Het is de bak aandrijfassen en ophangingen met schijven en klauwen aan de voorkant, het subframe met draagarmen en de achterwielophanging met de haldex en schijven en assen etc en natuurlijk de as in 2 delen die de achterkant van aandrijving voorziet vanaf de bak.

zal er vandaag eens wat foto's van maken. Het is wel een 5 bak en geen 6 bak helaas. Ik zou die liever hebben maar een 5 bak moet ook wel prima rijden lijkt mij!

Ik zou zelf voor de lichtere 02J bak gaan omdat dan ook de aandrijfassen passen en hier eventueel andere internals inzetten maar volgens mij heb je nog heel wat uit te puzzelen.
Ben je helemaal nieuw met al deze materie en materialen?
Reply With Quote
  #38  
Old 12-03-2013, 11:50
palla palla is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 187
Default

De 02j bak is gewoon een fwd bak toch? De bak die ik heb is hetzelfde als onderstaande (plaatje is van de dutchbuild site). Dus voor zover ik kan zien is het dan een 02m bak.

Waarom zou je voor de 02j bak? Is dat puur alleen omdat die lichter is, of zit er ook nog een andere reden achter? En nee ik ben niet nieuw. Van mijn oude golf 4 had ik volgens mij een 02j bak, maar die heb ik vorig jaar voor 250 euro verkocht helaas.





Ik zit nu op internet te zoeken maar de 02m bak heeft 6 versnellingen. Die ik hier heb ziet er precies hetzelfde uit maar is dus een 5 bak. Geen idee welk type het dan moet zijn. Iemand anders die het wel weet? en er zit btw wel een 240mm koppeling in.

Last edited by palla : 12-03-2013 at 12:01.
Reply With Quote
  #39  
Old 12-03-2013, 20:55
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Op de foto staat een Vr6 motor (waarschijnlijk de 2,8L 24V) met daaraan een 6-cil 02M motor in een Golf mk3 chassis. Dit is te zien aan de steun van Dutchbuild..
Een 3-assige bak met 5 versnellingen ken ik niet.
Ik zou zelf echt niet ombouwen naar de 02M bak omdat deze:
- te zwaar is in vergelijking met de 02a/02J
- aandrijfassen passned moet maken met andere homokineten
- kilometertellerkabel iets voor moet verzinnen
- motorsteunen op maat moet hebben, maken

Maar dat is mijn mening, het kan zijn dat anderen daar anders over denken.
Reply With Quote
  #40  
Old 12-03-2013, 21:09
Timo2012 Timo2012 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 85
Default

Eey, ik zit ook op het RDM. Ik rij nu in een groene golf 2 en m'n maat in een lage jetta 2
__________________
Current:
'87 Golf cabrio GLI (DX)
'84 Golf 1.9D (1y)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum