Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-01-2015, 00:01
MOKKArosa's Avatar
MOKKArosa MOKKArosa is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 100
Default startproblemen warme 1.8 k-jetronic JH motor

Hoi iedereen

ik ben in het bezit van een VW Golf 1 Cabrio Amerikaanse uitvoering met een 1.8 k-jetronic JH motor en heb het volgende probleem

ik heb de wagen aangeschaft begin Augustus 2014 en er stak origineel een JH blokje in maar had ondertussen al 260.000 km gelopen en had zijn beste tijd gehad koud starte die meteen enkel op warme motor starte die al heel moeilijk maar ik kreeg hem toch elke keer gestart na het pedaal 3/4 in te trappen

achteraf op zoek gegaan naar een ander JH blokje en eentje aangeschaft met 160.000 km op de teller is gereviseerd geweest en alles in mooie goede staat toch zelf nog wat dingen aan vervangen zoals nieuwe koppeling en distributieriem de distributieriem dan ook mooi op tijd gezet en op de goede markeringen stond niet juist bij aankoop alle andere onderdelen waren mooi in orde zoals delco,bougies,waterpomp,enz...

nu de motor ingebouwd starte meteen draait mooi wel iets te hoog in toeren (1500 tr/min) rijd perfect trekt mooi door op vol of halfvol gas geen tegengepruttel of knallen maar eens je het contact uit zet wilt ie niet meer starten af en toe krijg ik hem nog gestart als je hem net hebt uit gezet maar draait dan heel laag in toeren en valt uit eens je langer wacht krijg je hem gewoon niet meer gestart ook niet met vol of halfvol gas als je hem dan volledig laat afkoelen start ie wel terug normaal bv dag erna kan je hem gewoon terug starten eens ie gestart is en je zet hem niet uit kan je blijven rijden dus

ik heb al wat van alles geprobeerd vacumleidingen vervangen andere spinnenkop gestoken,enz nu dacht ik aan de drukaccumulator omdat die het systeem op druk moet houden maar zie nergens een lek achteraan ik ruik wel benzine bij het willen starten maar hoor ook precies nooit de pomp zoemen bij het inschakelen van het contact soms bij het rijden hoor ik de pomp wel eens zoemen

kan er mij iemand verder helpen die ook deze problemen heeft gehad en een oplossing weet

bedankt

mvg

Henk
Reply With Quote
  #2  
Old 04-01-2015, 11:53
Jakkie Takkie Jakkie Takkie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 220
Default

Zou het kunnen dat er een of meerdere injectoren lekken? Dit heb ik ook gehad bij mijn GTI. Startte altijd gemakkelijk met koude motor maar als ik een stuk had gereden en dan bv een half uurtje later weer wilde starten dan verzoop hij. Ik heb mijn injectoren ultrasoon gereinigd (2x) en nu is het probleem bij mij opgelost.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum