Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-05-2017, 18:56
BBS BBS is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 30
Default Motor wordt te warm

Vandaag mijn kvs ververst. Nieuwe ingekapt en laten warmdraaien. Nu kwam het probleem werd veels te warm. Heb hem ook uitgezet toen het lampje juist begon te pinken binnen in het dashboard. Ik denk dat de fan kapot is. Alle slangen worden goed warm dus thermostaat gaat wel open. Dan eens gezien en de ventilator zat geblokkeerd. Losgehaald en vanonder zat er een deuk in het metalen omhulsel. Terug gestoken en terug laten warmdraaien. Dan maar terug uitgezet want werd weeral te warm. Ventilator is op de batterij getest draaide toen ook niet. En staat er nergend op het kvs systeem geen nippels om te onluchten?
Reply With Quote
  #2  
Old 21-05-2017, 19:04
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Wacht, je ventilator begint niet te draaien? Ook niet als je deze rechtstreeks op de batterij aansluit? Dan is het toch duidelijk, ventilator is naar de kl*te. Je hebt die echt nodig, zeker als de auto stilstaat.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #3  
Old 21-05-2017, 19:13
BBS BBS is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 30
Default

Jup ik weet het maar misschien dat iets anders nog de oorzaak was. Heb al eentje besteld maar wou het hier nog eens opzetten of ik misschien niks over het hoofd had gezien ;-). Thx for the reply!
Reply With Quote
  #4  
Old 22-05-2017, 11:17
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

als de ventilator rechtstreeks op de accu ook niks doet, is die overleden. waarschijnlijk spoelen verbrand omdat die niet kon ronddraaien.

je radiator wordt gekoeld met lucht, als je niet rijd, voorziet de ventilator die luchtkoeling. als die niet kan draaien, koelt er niks en blijft je water in temperatuur stijgen, tot het overkookt. heb je al geluk gehad, als de druk teveel oploopt, dan kan de radiator, een leiding of je verwarming binnenin kapot springen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum