Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-01-2010, 07:49
topsport's Avatar
topsport topsport is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 174
Default Slecht of niet stationair lopen MK1

Hallo, ik heb een probleempje met het stationair lopen van mijn jetta 1.3

De auto loopt alleen stationair als ik mijn choke uittrek, en dan loopt ie behoorlijk hard stationair ook anders valt ie uit. Als ik afrem en de koppeling intrap valt ie ook gelijk dood.

Heb het volgende gedaan:

Nieuw lucht en benzinefiltertje, bougies schoongemaakt (deze zagen er gewoon mooi koffiebruin uit overigens)

Rotortje enz schoongemaakt, en wat gecorrodeerde stekkertjes vervangen op o.a. bobine.

Slangen gecontroleerd op beschadiging maar kon zo in eerste instantie niks vinden.

Gekeken of de acceleratiepomp werkte, die dee het, er kwam een klein straaltje benzine uit wanneer ik gas gaf.

De stationairklep gecontroleerd, deze deed het ook.

Aan de voetpakking van de carb kon ik zo niets zien, heb de carb er ook nog niet afgehaald ook. Is dit op een of andere manier te testen?

Zou ook de stationairsproeier kunnen zijn, is dit de sproeier die je gelijk ziet zitten als je de luchtdoos eraf hebt en in je carb kijkt? Moet daar het bovenste gedeelte van je carb ervoor af om deze eruit te kunnen halen?

Heb overigens ook de vacuumvervroeger getest door aan het slangetje te zuigen en blazen, je hoort hem wel verspringen alleen als ik in adem voel ik wel dat ie iets lucht doorlaat.

Ow ja de wagen rijd voor de rest aardig, op hoger toerental merk ik niks, ook geen inhouden of iets dergelijks, dus alleen op lager toerental en stationair...


Gr Leendert

Last edited by topsport : 19-01-2010 at 17:22.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-01-2010, 18:25
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Stationaairstelschroef iets uitdraaien
Reply With Quote
  #3  
Old 19-01-2010, 18:38
topsport's Avatar
topsport topsport is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 174
Default

Hmm zou kunnen... maar lijkt me sterk dat dit zo ineens is gebeurd. Hij liep echt van de 1 op de andere dag beroerd, dus lijkt me niet dat de afstelling opeens niet goed is of zie ik dat verkeerd? Heb niet zo heel veel ervaring met carb auto's.... misschien eerst maar eens kijken of de stationairsproeier niet vervuild is. In ieder geval bedankt voor reactie, als er nog meer mensen met tips of trucks zijn hou je niet in.
Reply With Quote
  #4  
Old 20-01-2010, 23:11
Timmetje20's Avatar
Timmetje20 Timmetje20 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 452
Send a message via MSN to Timmetje20
Default

Meestal als ik dat probleem heb is het de voetpakking van de carburateur, je kan eens met remreiniger rond de pakking spuiten, als hij dan hoger stationair gaat lopen zuigt hij daar ergens valse lucht aan! Die van mij doet het soms als het donders koud weer is, ben een ander blok aan het opbouwen vandaar dat ik hem nog niet vervang!
__________________

Golf 1 GTI '83 Alpinweiss
Golf 1 1100 '83
Reply With Quote
  #5  
Old 21-01-2010, 08:19
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Contactpuntjes ingesleten of gaan niet meer open!

Stond gisteravond met hetzelfde probleem stil....
Reply With Quote
  #6  
Old 21-01-2010, 17:10
topsport's Avatar
topsport topsport is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 174
Default

Heb gisteravond nog eens grondiger gekeken en heb geen scheurtje in de voetpakking kunnen ontdekken, deze zag er overigens nog vrij nieuw uit, en heb elektronische ontsteking dus in principe kan het daar ook niet aan liggen... Heb de stationairschroef wat uitgedraaid maar het is nog niet helemaal naar mn zin, er moet gewoon iets anders zijn ik denk niet dat je afstelling van de 1 op de andere dag veranderd kan zijn.

Het is trouwens een formel e, die hebben ook een aparte carburateur als ik het goed heb, is in ieder geval een solex.

De carb is nog geen half jaar geleden volledig gereviseerd bij bccp misschien daar maar eens contact mee opnemen.

Gr Leendert
Reply With Quote
  #7  
Old 22-01-2010, 17:59
topsport's Avatar
topsport topsport is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 174
Default

Geloof het of niet! Heb gister een lang stuk gereden en het stotteren bij laag toerental is opgehouden, en stationair draait ie ook weer! Heeft er waarschijnlijk toch een vuiltje in de vlotterkamer gezeten of voor de sproeier ofzo, kan ook wel kloppen want heb vorige maand mijn vulpijp vervangen en die was aardig aangetast, en in mijn benzinefiltertje zat ook wat rommel. Binnenkort toch maar eens die tank ervanonder en schoon maken en de leidinkjes wat doorspuiten...
Reply With Quote
  #8  
Old 23-01-2010, 09:27
Kaj_A's Avatar
Kaj_A Kaj_A is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 569
Default

EVen nieuw benzinefilter er op. Kan ook zijn dat je veel vocht in je tank hebt. Probeer je auto met het vochtige weer niet de hele tijd met een 'lege' tank weg te zetten.
Reply With Quote
  #9  
Old 27-01-2010, 17:16
topsport's Avatar
topsport topsport is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 174
Default

Gister de carb es uit elkaar gehaald... alles was harstikke schoon! Hier en daar toch maar wat doorgeblazen maar zag er allemaal goed uit verder. Dus denk inderdaad dat het vocht kan zijn, had het benzinefiltertje al vernieuwd, maar dat houd natuurlijk geen water tegen! Heb een waterzuiger kunnen lenen dus binnenkort de tank eens proberen schoon te zuigen.

Owja zit er ook een filtertje of zeefje bij je brandstofpomp onder je achterbank?

Ik hou julie op de hoogte..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum