Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-01-2016, 20:06
M@rco-t M@rco-t is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 24
Talking M@rco-t

Mijn naam is Marco Thissen en ben woonachtig in Nunspeet. Samen met mijn vrouw zijn wij toch wel gek van auto's met name VAG producten.

Na een lange tijd van rekenen en proefritjes te hebben gemaakt met diverse auto's (Golfjes en Octavia's ) hebben we besloten om onze huidige Golf Variant 1.9 TDI Sportline in te ruilen voor een Golf Variant 1.2 TSI Higline.
I.v.m. onze twee jonge kinderen hebben we toch weer besloten voor een station uitvoering.

Hierbij een kleine lijst van mijn voorgaande Auto's VAG producten.

Vw golf gti 1.8 edition one 1989 (standaard)
VW golf gti 2.0 20 jahre edion 1996 (JD getuned /chip, nokkenas, LMM)
VW golf 1.9 TDI highline 2000 (JB autoservice gechiptuned, katleeg)
Audi A3 1.9 TDI sportback ambition pro-line 2004 (JB/JD getuned /chip, sach racekoppeling met vastvliegwiel, katleeg)
VW golf variant 1.9 TDI Sportline (standaard)

Het betreft een VW Golf Variant 1.2 TSI highline (151dkm) met diverse luxe opties.
De auto is VW dealer onderhouden tot 113dk en is daarna door andere bedrijven onderhouden.
De auto heeft een nieuwe distributieketting mogen ontvangen in juli 2012 bij een kilometerstand van 82100km. Dit was ook een van de eisen voor ik een TSI zou overwegen gezien de vele problemen. Ook zag in in de onderhoudshistorie dat hij diverse malen is aangevallen door een steenmarter aangezien er tot drie maal toe bougie kabels zijn vervangen. Kennelijk zijn dit lekkere hapjes.
Wel handig als je een broer hebt die bij Pon (IT) in leusden werkt. Daar kan je toch wat meer details in de onderhoudshistorie bekijken dan het afgestempelde boekje.

En dan hier een paar foto's van tijdens de proefrit van onze auto die we hoogst waarschijnlijk aankomende zaterdag op kunnen komen halen.
















Ik hoop hier nog een hoop informatie te kunnen vergaren
Reply With Quote
  #2  
Old 19-01-2016, 20:25
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Hey, welkom hier👍
Wel een nette bak, die golf.
Heb er precies zo eentje in onderhoud, en die had bij 60.000 km al een nieuw setje kabels nodig, zonder marter aanval.
Kennelijk matige dingen, ook al een Audi A1 gehad die ze bij 45.000 stuk had.
Denk dat je in vergelijking met je huidige Tdi nog wel eens wat trekkracht gaat missen, goed opletten met invoegen/inhalen dus😂
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #3  
Old 19-01-2016, 20:46
M@rco-t M@rco-t is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 24
Default

Tijdens de proefrit was mij ook opgevallen dat die daar inderdaad wel iets te kort schoot en ook de inhaal acties was meer van het terug schakelen, maar ik moet eerlijk zeggen het reed voor zo een 1.2 motortje toch goed.
Mijn vrouw heeft hem voornamelijk in gebruik voor haar woon werk verkeer. Ik heb hem 's avonds en in het weekend.
Ik hoop dat die veel betrouwbare en zuinige kilometers voor me in petto heeft het is altijd weer een gok wat je koopt zeker bij een TSI. Het is helaas geen japanner kwa betrouwbaarheid.
Reply With Quote
  #4  
Old 31-01-2016, 13:01
Volf GT's Avatar
Volf GT Volf GT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 377
Default

Mooie Variant veel veilige km's toegewenst.
__________________
Daily driver:
Kia Rio HB (under construction)

VW T5 2.5 TDI


Owned:
Vw Volf GT GL
Vw Golf mk. 2 Function
Vw Polo 6n1 Highline
Vw Corrado G60 JD
Peugeot 205 Radio 1 FM UK
Reply With Quote
  #5  
Old 31-01-2016, 14:58
Clean_golf_3's Avatar
Clean_golf_3 Clean_golf_3 is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 689
Default

Mooie variant zit ook voor een mk6 te kijken voor de vriendin , maar helaas wil ze toch geen variant maar ik ben er wel voor te vinden ook de prijs is hier in België gunstiger voor een variant als een hatch
__________________
my daily :
Mk7 golf tsi R line (daily)
Mk3 golf gti 16v ABF (weekend)
Reply With Quote
  #6  
Old 01-02-2016, 20:49
M@rco-t M@rco-t is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 24
Default

Dank jullie wel het is wel even wennen aan de kleur echter in het zonlicht komt die toch wel beter tot zijn recht dan in dat grauwe weer van de afgelopen tijd.

De auto is zaterdag netjes afgeleverd met een grote beurt een nieuwe apk en 6 maanden BOVAG garantie.

Ventilatie rooster achterin was kapot en heb ik vandaag maar even besteld via EBAY. scheelt toch ruim 30 euro met de NL-prijs.

Wensen voor komende tijd:

-Navigatie update naar V8 europa.
-Set nieuwe aerotwin wissers rondom (er is niks beters).
-Reclame loze kentekenplaathouder (wat een verschrikkelijk ding is dat met reclame erop. Dat zouden meer auto liefhebbers moeten doen :-) )
-Originele chrome strip voor op de achterklep. (die had ik ook op de TDI) maakt hem net wat af.
-Al die letters van de klep afhalen.
-Na de garantie termijn eens denken over chiptuning ik zie dat VAGtechniek er ruime hoeveelheden uit kan halen. Echter twijfel ik wel aan de betrouwbaarheid om dit te laten uitvoeren.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-04-2016, 13:15
M@rco-t M@rco-t is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 24
Default

Vandaag de zomerbanden maar even eronder gezet.




Tevens heb ik de chrome strip bevestigd op de achterzijde en heb ik de achterklep ontdaan van alle letters dat staat mijn inziens toch net wat netter





Reply With Quote
  #8  
Old 11-04-2016, 07:49
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Knapt ie van op!
Reply With Quote
  #9  
Old 11-04-2016, 13:23
M@rco-t M@rco-t is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 24
Default

Dat zeker nu alleen nog een mooi uitlaat sierstuk.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum