Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-01-2012, 12:14
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default Golf 2 Blaauwwiekel

Ik heb momenteel een golfje, als project.
Aangezien ik nu beetje weet hoe het werkt met fotokes plaatsen is het ook leuker een topic van de golf te houden

Ik kocht de golf, met al een kenteken papier NL
Maar op poolse platen, was wel leuk.
Maar de auto bij huis gezet, en er eerst naar gekeken vanuit huis met beker koffie. Toen kreeg ik de mogelijkheid om er mee bezig te kunnen,
Dus in now time aan de slag.
De golf was wit, met poolse accenten, { lees overal spuitbusje troep}
Dus eerste instantie beejte hoop op polijsten en een leuke auto, maar uiteraard viel dit tegen, kwamen gele plekken onderweg, wat natuurlijk plamuur leek.
Niet heel erg veel, maar genoeg om te schuren en oldscool id te creeeren.


Helaas heb ik geen begin pics kunnen vinden.



Maar dit was vlak nadat hij is gespoten met zijdeglans beige,
en met compressortje, wat ik later hier las, en bleek is de tank te klein geweest, en zitten er na een aantal maand veel luchtbelletjes onder, die gelijk bij drukken knappen.
Wist ik neit, eerder dan ik hem wilde verkopen, maar aangezien je dan helemaal rond gaat, viel het mij tegen.
Beide dochters boos, golf mag niet weg!!!!!!!
Dus gestopt met de verkoop, en weer in de maal wat ik nu moet?
Geld is er momenteel niet ivm werkloos geworden tijdens verbouwen in huis, makkelijk want je hebt de tijd. Lastig want de buffer die je hebt is zo weg.
En dan ook echt zo weg.
Maargoed, aangezien ik wachten meot op stucadoor, ben ik in de schuur gaan opruimen, heb met vaders de schuur van binnen aangepakt, en vaste stelling gemaakt zodat ik er meer mee kan, stond nok vol.
Maargoed, de golf staat er nu in.
Heb hem helemaal geschuurd, met een mouse machine, en pads van de action geweldig. Kost geen drol, en werkt super.
Nu staat hij er weer sober bij.




En heb een aantal dingen aangepast om het net even netter te maken, en wilde eigenlijk niet weer die zwarte lijsten gaan gebruiken.
Vind snorretjes mooier, zal ik nog een keer kijken of ik die nog heb,.
Maar de kleur die ik er nu op wilde word veel donkerder, eerste stap was mat zwart, maar dat zie je wel vaker, en wilde toch wat anders.
Nu heb ik alsnog tegen zwart aan maar hoop op beetje mengeling zichtbaar is.
Ral kleur 8022
http://www.ralkleur.nl/
Dus dit is eerst even de info over de pool.
Deuren en motorkap moet nog wel aangepakt worden, had er 1 met roestig gat, die nu helemaal roest is, met camo sticker op 1 kant. Maar komt een nette kap dacht ik maar.



Deurtjes was twijfel geval. Ergens vind ik mooier met groot raam en spiegel ind e hoek, maar andere kant is die juist wat erop hoort styltje in de deur.
dus die komen er weer op. Hoort er eenmaal bij.

Last edited by Blaauwwiekel : 19-01-2012 at 12:39.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-01-2012, 12:15
VwJarnoGT's Avatar
VwJarnoGT VwJarnoGT is offline
Volksforum Aandeelhouder - I love VAGinas
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,356
Send a message via MSN to VwJarnoGT
Default

Nice, mooi old skool project. Succes man!
Reply With Quote
  #3  
Old 19-01-2012, 12:22
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default

Loop nog steeds de denken naar een oplossing, hoe werkt het als je de kleine compressor op een dikkere set, pa heeft 1 met weet ik hoeveel liter, en ik slag kleiner, { ja zo ist ja, pa woont ook groter } Maar om die vocht te laten verweideren, zal ik deze keer de comp eerst leeg laten lopen, zal vast wat schelen. En waarom de koppeling, die van vader heeft geen constante druk, die pomp gewoon wat erin de tank zit.
Die van mij is een kleine ferm, maar doet een 8 bar, en afhankelijk dikte van de verf zal ik hem instellen op 4/5 bar volgens mij vorige keer.
Maar heb gisteren ook veel gezocht over rollen, en kom mooie dingen tegen, met een uitstraling van spuiten, zo glad. Na polijsten denk ik, maar is heel netjes.
Dat is een beetje de twijfel.
Reply With Quote
  #4  
Old 20-01-2012, 19:01
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default

Hierbij de reden waarom ik laatste tijd veel dingen wil ruilen, in plaats van dat ik even heen ga en ophalen.
We zijn in huis bezig, en daar komt het een en ander bij kijken.
We hebben een nieuwe keuken in huis gemonteerd, een hoek keuken, en de oude eruit gehaald nadat nieuwe erin zat. Dat werd mogelijk omdat we voor de nieuwe keuken een aparte hoek hebben gemetseld, en daarin alles verwerkt en aangesloten, toen die werkend was de oude gesloopt. Wat je niet meer op foto ziet ivm gesloopt was een muur en keuken die halferwege de ruimte zat,
aangezien de vorige bewoner er steenstrips en 3 lasgen behang had laten zitten, en daarna een laag spack erop laten spuiten, moesten we dit ook verweideren over bijna de hele lengte, omdat de de laag die erop zat 3,5 cm dikker was dan de rest.
Daarna moest er weer een stucadoor komen om alles weer netjes aan te smeren.








Reply With Quote
  #5  
Old 20-01-2012, 19:14
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Met rolleren kan je inderdaad een best mooi resultaat krijgen...als ik kijk hoe wij de ondergrondkleur van de golf hebben gedaan, dat was best wel snel en roppig, maar als ik kijk hoe strak hij nog is geworden, dan moet zo`n laklaag wel enorm strak worden als je er wat meer tijd in steekt dan wij hebben gedaan.

+ dat je niet zoveel hoeft af te plakken omdat je geen spuitnevel hebt....

Wat voor kleur ga je hem maken?
Reply With Quote
  #6  
Old 20-01-2012, 19:54
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default

Ja Rene, dat is het juist, heb nog geen id. Stom he. Mat zwart wilde ik niet, omdat er meer zijn dat doen, grijs, mat leek mij ook wel wat.
Maar net een beige gezien weer, en dan paar slagen donkerder. Ik heb hem eerste keer te licht gehouden, en moet denk ik maar rollen, dan is de deklaag dikker en minder last van doorschijn, ofzo. Was eerste keer gewoon mislukt zeg maar, al zat het op het oog er echt strak op. Ik blijf dubben over de kleur, en heb nog beetjes angst om te beginnen met rollen.
Reply With Quote
  #7  
Old 25-01-2012, 15:20
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default

Kleur is inmiddels wel bekend.
Grijs, pa had nog een groot blik staan van de boot. De boot komt toch nooit klaar, en tegen de tijd dat ie er mee begint, is dit blik verloren, dan maar op de golf heheh..
Maar dat geeft mij gelijk de inspiratie, om er ook delen met oranje te maken..
Lijkt mij wel wat, of strepen, of blokken, Lacht mij toe. Maar fotokes moet ik even maken nog. Maar hou deze topic op de hoogte, voor degeen die het boeit..
Reply With Quote
  #8  
Old 11-02-2012, 19:16
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default

Net de golf nog uit de schuur gedrukt, en even wat staan bijrollen.
Het vroor wel, maar hoe moet klaar, en die vorst is iets wat mij niet past momenteel, dus de gok genomen. Als ik het verhaal van Alberto bemaal, is die groene in de winter in een schuur gerold, met min temperatuur. Dus nadeel is droogt veel langer, maar verder gaan we het zien., Vorst bloemen kan mooi staan, hahah We zien het wel. anders maar weer opnieuw, moet nu toch maar denken om de kleur, grijs is netjes, maar even emt de vinger rover en je hebt een fleer. Dus niet echt krasvast.
Denk dat ik toch maar el cheapo een koppel spuitbussen haal, en er mat zwart van maak, duur hoeft het niet te worden, en resultaat is altijd best leuk.
Dus moeten we maar even zien, laat eerst de primer maar bekomen in de kou.
Ik heb hem ook zo buiten gezet, zonder ramen en wat ook. Het gaat toch niet regenen.
Zal allemaal wat toevallen, in mijn garage is het ook fris.
Reply With Quote
  #9  
Old 12-02-2012, 09:27
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

spuitbussen is rommel, die laklaag is veeeeel te dun. moet je nog een hoop vernis over spuiten.

ik heb mijn fiesta destijds met gama radiator verf gedaan (metaallak), dit is met vernis al in en kan je zo op de radiator smeren zonder afwerking erna.
verf kost 13€/0,5liter en een 2tal liter had ik nodig om van donkerblauw naar wit te gaan. spuitbeurt van 52€ dus. eerst was ik begonnen met rollen, maar dit is een hel op een donkere auto met witte lak. iets teveel druk en je haalt de verf eraf en krijgt weer een blauwe schijn. de dag erna ruiten afgeplakt en de lak er onverdund met 10bar op gespoten (lekker dikke laklaag )

heb men dodge dan ook aangepakt deze zomer en deze is in standaard metaalverf gedaan uit de hubo, 10,95€/liter of zoiets. heb de kleuren zwart, grijs en wit genomen. Deze is satijnglans, op het moment dat je schilders heb je hoge glans, zo een maandje later staat die zo mat als iets . deze heb ik volledig met verfborstel gedaan. had van elke kleur 1 liter nodig en van sommige was de pot nog niet leeg (zoals zwart). kostprijs van deze lakbeurt was nog geen 33€. peanuts als je dat vergelijkt met andere prijzen. men schoonbroer heeft zen golf laten doen, duurde 3weken en na 1jaar begon de lak eraf te springen aan de ramen en deurklinken. kostprijs 1000€

linkje naar de fiesta: http://fcapri.homelinux.com/fcapri/.../herspuiten.htm

en de dodge:
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/dodge/paintjob/
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be

Last edited by fcapri : 12-02-2012 at 09:30.
Reply With Quote
  #10  
Old 23-02-2012, 17:17
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default

Ik ben eraan begonnen, en heb gekozen om eerst dik in de primer te drukken, mat grijs. Dit zou ook de kleur blijven, maar alle water werden vlekken, te open structuur. Gewacht in de schuur, laten bekomen. { te kort gewacht want lichte druppels aanwezig }
de lak gehaald, idd metaal hek lak. Dit was dof, en in het wit. Maar laten mengen met een blauwe kleur, enkel een blik 0,75 laten mengen als 0,5 dus erg licht blauw.
Daarna met mat grijs thuis afgevuld tot 1 liter. Dus weer andere kleur erbij in.
Nu is het klaar.







Ik vind het ook wel tof geworden..
Heeft meer dan het beige..
Andere koplampen, doffe saturnus
En gti achterlichten, net even leuker dan die heldere achterlichten.
Totaal wil ik proberen om geen dikke lijsten meer te gebruiken, en op zoek naar goedkope steenslag bescherm kappen voor de achterkuip

Last edited by Blaauwwiekel : 23-02-2012 at 17:22.
Reply With Quote
  #11  
Old 23-02-2012, 17:42
vw_golf's Avatar
vw_golf vw_golf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 257
Default

Superkleurtje! Nog een keer een schroefsetje en ander eindpijpje en dan heb je een gaaf ding hoor!
Reply With Quote
  #12  
Old 23-02-2012, 18:05
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default

Eerst de diesel zaterdag, dan kan hij nog wel wat zakken, zie dan wel weer.
Schroefset is al gemonteerd, enkel op standje normaal rijgedrag.
.
Reply With Quote
  #13  
Old 23-02-2012, 23:45
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

topkleur,vond ik 3 jaar geleden al;


__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #14  
Old 24-02-2012, 01:22
Sander Wa Oars's Avatar
Sander Wa Oars Sander Wa Oars is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 291
Send a message via MSN to Sander Wa Oars
Default

Leuk golfke Sietze
__________________
Golf 5 GT TDI '06 (211pk)

Golf 1 cabrio GLI '83 (112pk)
Reply With Quote
  #15  
Old 24-02-2012, 09:49
de clown's Avatar
de clown de clown is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 666
Default

mooi gedaan die kleur
__________________
*****down to earth*****
Golf 3 GTI sold
Golf 3 1.6 Wrecked
Golf 2 1.6 project car STOLEN!!!
Polo 6n 1.6 still runing project
Reply With Quote
  #16  
Old 24-02-2012, 10:03
roog909's Avatar
roog909 roog909 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 306
Default

topkleurtje! wordt n leuk beessie zo!
__________________
De stickers zitten er al op! Nou de rest nog...
Gemutlich LAUT zie hier
Reply With Quote
  #17  
Old 24-02-2012, 12:08
VwJarnoGT's Avatar
VwJarnoGT VwJarnoGT is offline
Volksforum Aandeelhouder - I love VAGinas
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,356
Send a message via MSN to VwJarnoGT
Default

Mooi kleurtje en doet je forum naam ook nog eer aan
Reply With Quote
  #18  
Old 24-02-2012, 14:22
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default

Haja dat is mijn achternaam ook nog... Sietze Blaauwwiekel,
Golf is echt niet perfect gelukt, zitten wat lopertjes op, en sommige druppels maar ik vind het helemaal top zelf. Echt de bumpertjes met biesje doet hem eer in combi van de bbs met grijze rand. Ben er echt wijs mee zo..
Reply With Quote
  #19  
Old 24-02-2012, 19:28
antoine91 antoine91 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 450
Default

gave kleur!!!
Reply With Quote
  #20  
Old 24-02-2012, 21:07
Jorp's Avatar
Jorp Jorp is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 437
Default

Lekker origineel!!




Ziet er goed uit!

Last edited by Jorp : 24-02-2012 at 21:09.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum