Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 30-01-2012, 05:42
Jan de Tuinman Jan de Tuinman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 226
Default

Heb een t5 met 174 pk jd gechipt (nu dus ruim 200pk en 500nm) en rij alle dagen met een aanhangwagen en voldoed voor mij prima. Lekker snel. Automaat werd mij door de dealer afgeraden en heb dus een handbak.Nu bijna 4 jaar oud en hij moet het nog een paar jaar volhouden voor er weer een nieuwe komt.
Reply With Quote
  #22  
Old 30-01-2012, 07:14
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Of probeer een crafter dan wordt je ook niet blij
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #23  
Old 30-01-2012, 10:45
r1racer r1racer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 206
Default

Als je nieuw kan rijden is het mooi meegenomen, maar dat heb ik er niet voor over.
Toch maar een stealer onderhouden bus zoeken, dan is de km stand meestal wel kloppend. Heb meerdere vrienden bij VW werken en zal eens een balletje opgooien.
Mooie ex lease auto overnemen
Reply With Quote
  #24  
Old 30-01-2012, 14:13
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Waar ik vaak naar kijk is "my review" van autoweek.nl. Daar houden eigenaren van hun voertuigen hun ervaring bij...denk dat dat heel wat betrouwbaarder is dan mensen die alleen een keer wat gehoord hebben en dat gaan rondbazuinen zonder er ervaring mee te hebben.
Reply With Quote
  #25  
Old 30-01-2012, 14:14
r1racer r1racer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 206
Default

Das waar
Reply With Quote
  #26  
Old 30-01-2012, 16:13
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by René
Waar ik vaak naar kijk is "my review" van autoweek.nl. Daar houden eigenaren van hun voertuigen hun ervaring bij...denk dat dat heel wat betrouwbaarder is dan mensen die alleen een keer wat gehoord hebben en dat gaan rondbazuinen zonder er ervaring mee te hebben.


+1
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #27  
Old 30-01-2012, 16:49
r1racer r1racer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 206
Default

Weet nu al dat de problemen met de automaat t/m 2006 zijn geweest, dus het moet er een van 2007 worden of jonger
Reply With Quote
  #28  
Old 30-01-2012, 17:18
r1racer r1racer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 206
Default done

Quote:
Originally Posted by René
Waar ik vaak naar kijk is "my review" van autoweek.nl. Daar houden eigenaren van hun voertuigen hun ervaring bij...denk dat dat heel wat betrouwbaarder is dan mensen die alleen een keer wat gehoord hebben en dat gaan rondbazuinen zonder er ervaring mee te hebben.



alleen maar positief over de T5
Reply With Quote
  #29  
Old 30-01-2012, 21:56
G60variant G60variant is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 331
Default

als je een T5 wilt die nooit zwaar te trekken heeft gehad, koop er 1 zonder trekhaak!
weet je zeker dat er nooit n tandemasser met zand/puin of n auto ambulance achter heeft gehangen

verder.. tuurlijk heeft een t5 zn kwaaltjes.. maar dat hebben alle bussen!!
tip. controleer je rechter aandrijfas. en smeer de spie-banen (aaan de bakkant) in met loctite. doordat ze affabriek droog in elkaar zijn gezet komt hier naar verloop van tijd speling op. en die wordt erger tot de spie-banen rond getrokken zijn door al het vermogen;-)
__________________
mijn Bora Variant

wie breed wil rijden moet regelmatig nieuwe wiellagers monteren!
Reply With Quote
  #30  
Old 30-01-2012, 23:30
clyde's Avatar
clyde clyde is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 374
Default

Quote:
Originally Posted by r1racer
Godskolere, wat is er wel goed aan een T5 ?

Hmmmm, toch maar naar iets anders op zoek ?


Hey Jeroen,

Heb je al eens aan een T5 3,2 V6 gedacht? Misschien weet je het nog wel, maar toen ik bij jou aan het eind van de straat woonde had ik een beige lange T5 met een 3,2 V6 Automaat.

Heerlijke combi en ook heel zuinig te rijden (voor 2250 kg dan.)

Motor had altijd voldoende kracht, automaat schakelde boterzacht, super 6 cilinder geluit...ook met normaal uitlaat systeem en nooit problemen.....op 1 na dan; Het uitrekken van de distributie ketting! Dat was het enige wat ik ooit gehad heb, maar was een kwaal bij die dingen. Melding in de computer was: onlogische nokken-as stand. Revisie met verbeterde materialen kostte ongeveer toen € 690,- incl coulance/ garantie. Melding begint sporadisch en komt bij warmte vaker voor.

Ik heb er altijd plezier mee gehad. Zeker toen ik er een open RVS uitlaat onder gooide. Superrrrr geluid!!! EN...iets meer dan 210 km/h op de teller. 202 Km/h op de tomtom mocht je dat willen.
In Duitsland heb je ze veel als personen uitvoering.....wellicht hebben ze dan minder getrokken dan de dichte broertjes en de ketting modificatie ook al gehad hebben.

Ik zou echt voor een T5 gaan. Onderhoud en reparaties heb je altijd en volgens mij kun je aardig zelf sleutelen
__________________
".....Float like a butterfly, sting like a bee!"
Reply With Quote
  #31  
Old 31-01-2012, 06:09
r1racer r1racer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 206
Default

Quote:
Originally Posted by clyde
Hey Jeroen,

Heb je al eens aan een T5 3,2 V6 gedacht? Misschien weet je het nog wel, maar toen ik bij jou aan het eind van de straat woonde had ik een beige lange T5 met een 3,2 V6 Automaat.

Heerlijke combi en ook heel zuinig te rijden (voor 2250 kg dan.)

Motor had altijd voldoende kracht, automaat schakelde boterzacht, super 6 cilinder geluit...ook met normaal uitlaat systeem en nooit problemen.....op 1 na dan; Het uitrekken van de distributie ketting! Dat was het enige wat ik ooit gehad heb, maar was een kwaal bij die dingen. Melding in de computer was: onlogische nokken-as stand. Revisie met verbeterde materialen kostte ongeveer toen € 690,- incl coulance/ garantie. Melding begint sporadisch en komt bij warmte vaker voor.

Ik heb er altijd plezier mee gehad. Zeker toen ik er een open RVS uitlaat onder gooide. Superrrrr geluid!!! EN...iets meer dan 210 km/h op de teller. 202 Km/h op de tomtom mocht je dat willen.
In Duitsland heb je ze veel als personen uitvoering.....wellicht hebben ze dan minder getrokken dan de dichte broertjes en de ketting modificatie ook al gehad hebben.

Ik zou echt voor een T5 gaan. Onderhoud en reparaties heb je altijd en volgens mij kun je aardig zelf sleutelen


Aan het eind van mijn straat ??????

6 cillinder is te duur rijden voor mij, moet echt een diesel zijn.
Kettingverlenging : de Golf V5 heeft daar ook last van.
Reply With Quote
  #32  
Old 31-01-2012, 06:12
r1racer r1racer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 206
Default

Quote:
Originally Posted by G60variant
als je een T5 wilt die nooit zwaar te trekken heeft gehad, koop er 1 zonder trekhaak!
weet je zeker dat er nooit n tandemasser met zand/puin of n auto ambulance achter heeft gehangen

verder.. tuurlijk heeft een t5 zn kwaaltjes.. maar dat hebben alle bussen!!
tip. controleer je rechter aandrijfas. en smeer de spie-banen (aaan de bakkant) in met loctite. doordat ze affabriek droog in elkaar zijn gezet komt hier naar verloop van tijd speling op. en die wordt erger tot de spie-banen rond getrokken zijn door al het vermogen;-)



Ging ook al door mijn gedachten.

Zijn er maar weinig zonder trekhaakje had ik al gezien
Reply With Quote
  #33  
Old 31-01-2012, 22:58
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Quote:
Originally Posted by G60variant
als je een T5 wilt die nooit zwaar te trekken heeft gehad, koop er 1 zonder trekhaak!
weet je zeker dat er nooit n tandemasser met zand/puin of n auto ambulance achter heeft gehangen

verder.. tuurlijk heeft een t5 zn kwaaltjes.. maar dat hebben alle bussen!!
tip. controleer je rechter aandrijfas. en smeer de spie-banen (aaan de bakkant) in met loctite. doordat ze affabriek droog in elkaar zijn gezet komt hier naar verloop van tijd speling op. en die wordt erger tot de spie-banen rond getrokken zijn door al het vermogen;-)



Voor zover ik weet zijn de spiebanen standaard dus fabriek-af met speciaal hoogwaardig vet geleverd en bij vervanging wordt er ook een tube bijgeleverd
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #34  
Old 04-02-2012, 17:06
Jetta-GTI-16v Jetta-GTI-16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 698
Default

Toevallig hebbe we een 2.5 op het werk staan....
grote stront heb ik nog niet gezien automaat bak revizie gehad nieuwe aandrijfassen en nog niet lopen.
Wat blijkt er nu dat de cil kop aan zen eind is ( komt door de verstuivers ) die gaan rammele en dan gaan de gate waar die inzitte uitslaan dus die worde ovaal en dan begint de motor te rammele
motor heeft pas 180xxx gelopen en nooit echt zwaar hoeve trekken

Dus ik raad je aan om te kijke voor wat anders want het kan duur in de papiere gaan lopen
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool
VW Golf mk3 VR6
Reply With Quote
  #35  
Old 04-02-2012, 18:18
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Hoeveel pk is die bus? Is die gechipt? Altijd met kar gereden?
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #36  
Old 04-02-2012, 20:47
Jetta-GTI-16v Jetta-GTI-16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 698
Default

174 pk niet gechip nooit met aanhanger gerede
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool
VW Golf mk3 VR6
Reply With Quote
  #37  
Old 04-02-2012, 21:36
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Quote:
Originally Posted by MartijnCR
Voor zover ik weet zijn de spiebanen standaard dus fabriek-af met speciaal hoogwaardig vet geleverd en bij vervanging wordt er ook een tube bijgeleverd



Er zijn een aantal series die droog zijn gemonteerd en dan gaat het dus stuk. Dat speciale vet moet er echt tussen

GEEN LOCKTIDE EROP!!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #38  
Old 05-02-2012, 14:35
r1racer r1racer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 206
Default

Quote:
Originally Posted by Jetta-GTI-16v
Toevallig hebbe we een 2.5 op het werk staan....
grote stront heb ik nog niet gezien automaat bak revizie gehad nieuwe aandrijfassen en nog niet lopen.
Wat blijkt er nu dat de cil kop aan zen eind is ( komt door de verstuivers ) die gaan rammele en dan gaan de gate waar die inzitte uitslaan dus die worde ovaal en dan begint de motor te rammele
motor heeft pas 180xxx gelopen en nooit echt zwaar hoeve trekken

Dus ik raad je aan om te kijke voor wat anders want het kan duur in de papiere gaan lopen



Is daar geen modificatie van geweest ?
Reply With Quote
  #39  
Old 05-02-2012, 14:36
r1racer r1racer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 206
Default

174 pk wil ik zowiezo niet, wat moet ik met zoveel pk ? Kan alleen maar stuk gaan.
Kan beter een T5 kopen van het laatste model geloof ik
Reply With Quote
  #40  
Old 05-02-2012, 15:28
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by r1racer
Is daar geen modificatie van geweest ?

nope,maar zoals diegene zegt gaat dat echt niet.
ik denk dat ik inmiddels zo'n 200 t5's onder het mes gehad heb,mijn conclusie,alles wat bij ons is geweest was afgeragde zooi.een nette schadevrije bus heb ik nog nooit aan gewerkt.wat betekent dat er veel te ruig mee om word gesprongen.heb meerdere kennissen die er zuinig op zijn,2 ton zonder problemen met een 174pk is dan ook geen uitzondering.ik vind het superbussen,heerlijk comfy[voor bedrijfsautonormen] en met de 2,5ltr diesels echte beulen.wel eerst warmrijden
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum