Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-05-2020, 15:04
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 51
Default Dutchie's golf mk1 '82 kr project

Ik was al soort van begonnen in het voorstellen topic, maar ik zal hier een project topic aanmaken.

Het gaat om een golf mk1 uit 1982 met een 1.8KR blok icm 45 dcoe webers.
Auto heeft al sinds 2006 stilgestaan, loopt en rijdt wel maar verder is het een echte klusbak.

Wat moet er nog gebeuren:

- apk laten keuren
- blok staat niet op kenteken, dus dit na de apk regelen.
- De bekabeling is 1 grote spaghettiebende, dus dit moet worden gefixt of vervangen + alle meters werkend krijgen.
- De radiateur zit redelijk in de weg voor de webers, ik heb hem al iets opgeschoven maar nog steeds zit de bovenste koelslang tegen de kelken aan.
- Er zit een "zoem" in het blok waar ik nog niet achter ben wat het is. (pomp van de stuurbekrachtiging is het niet)
- De carrosserie is redelijk hard maar een aantal plekken moeten wel worden aangepakt. (2 plekken bij het voorraam, achterscherm wielkast is geplamuurd maar niet afgewerkt, paar flinke krassen en een deuk in de voorkant)
- Er zitten mk2 gti stoelen in, die volgens mij van een Engelse wagen afkomen (stoelbediening zit andersom bij beide stoelen) dus daar moet ik wat aan doen
- Ik heb geen idee of er een snelle nokkenas in zit, maar dat is eigenlijk wel de bedoeling met webers. (iemand een idee hoe ik deze kan herkennen van buitenaf?)
- iets "mildere" demper plaatsen, geluid is niet normaal hard wat er nu uitkomt en wellicht voor de keuring ook wel handig. (zit nu 60mm pijp naar 50mm demper onder)
- Ik wil een dashbord met toerenteller plaatsen.
- remmen achterzijde wellicht ook nog aanpassen naar schijven indien vereist door RDW.
- 1 handremkabel mist, dus deze repareren
- binnenbekleding deuren mist, dus dat vernieuwen.
- auto ruikt sterk naar brandstof, ik heb nog niet kunnen vinden waarvandaan. (ook binnen)
- tzt een rolkooi plaatsen voor klein beetje extra veiligheid (of is dat schijn veiligheid?)


Een beste lijst en ik heb een drukke baan dus snel zal het niet gaan, maar de eerste (en makkelijkste) stap is in ieder geval gezet: de aanschaf

Alle hulp en adviezen zijn welkom, dit is de eerste keer dat ik aan iets dergelijks begin dus ik zal een hoop "domme" vragen stellen.






Reply With Quote
  #2  
Old 15-05-2020, 16:40
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,248
Default

Leuk project, welkom hier. Succes met de plannen
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #3  
Old 15-05-2020, 17:56
volkswein-rider's Avatar
volkswein-rider volkswein-rider is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 400
Default

Leuk project. Succes en wij zijn nieuwsgierig naar vorderingen
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982
Golf MK IV 2.0 2000
Kever 1300s 1973: sold
Opel Manta A 1973
Chevy Bel Air coupé V8 1958
Reply With Quote
  #4  
Old 15-05-2020, 20:38
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Eventjes een paar puntjes,

- Ik zou hem eerst RDW klaar maken en zorgen dat daar alles netjes is, kun je daarna zonder al te veel zorgen op APK (volgensmij kan dit evt ook bij de RDW in een keer)?
- De zoem in je blok zou ik ook pas serieus naar kijken als je alles daadwerkelijk goed hebt aangesloten en werkend hebt
- Ombouw van remmen achter is voor RDW geen punt dus dat kun je al weglaten als je het voor hun doet
- Als het echt onverbrande benzine is die je ruikt, natuurlijk niet best wellicht ergens iets van een lekkage

Verder zeker een leuk project wat ik zeker ga volgen, hoop dat we je her en der kunnen helpen!
Reply With Quote
  #5  
Old 15-05-2020, 21:05
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 51
Default

Quote:
Originally Posted by Sinaasboom
Eventjes een paar puntjes,

- Ik zou hem eerst RDW klaar maken en zorgen dat daar alles netjes is, kun je daarna zonder al te veel zorgen op APK (volgensmij kan dit evt ook bij de RDW in een keer)?
- De zoem in je blok zou ik ook pas serieus naar kijken als je alles daadwerkelijk goed hebt aangesloten en werkend hebt
- Ombouw van remmen achter is voor RDW geen punt dus dat kun je al weglaten als je het voor hun doet
- Als het echt onverbrande benzine is die je ruikt, natuurlijk niet best wellicht ergens iets van een lekkage

Verder zeker een leuk project wat ik zeker ga volgen, hoop dat we je her en der kunnen helpen!


Kijk dat is goed om te horen! En bedankt voor de tips!
Reply With Quote
  #6  
Old 18-05-2020, 09:12
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 51
Default brandstof lucht

Dit weekend heel even tijd gehad om naar de benzine geur te kijken. De brandstoflucht was ook in de auto te ruiken dus op zoek gegaan.
Brandstofvulpijp ziet er goed uit, ik zie geen roest of gaten. Tank aan de onderkant ook niets vreemd te zien. Stank komt ook niet uit de motorruimte.
Toen ik het afdekkapje bovenop de tank (interieur) losmaakte zag ik ook geen nattigheid. Wel viel me op dat het afdekkapje niet goed sluit.

De carrosserie loopt schuin weg vanwege de achterbank zitting, maar de afdekkap is kaarsrecht en hierdoor ontstaat een kier aan de voorkant. Is dit normaal?
Beetje lastig uit te leggen maar het lijkt alsof er in het afdekkapje een knik hoort te zitten zodat ie goed aansluit. Toch lijkt alles origineel.
De rubber ring in de afdekkap sluit nu niet aan op de carrosserie, zou dit de stank kunnen veroorzaken?
Reply With Quote
  #7  
Old 18-05-2020, 09:28
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is online now
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,861
Default

De vlotter onder dat kapje, zit die wel goed vast? en is het rubber daarvan nog goed en zit deze er goed onder?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #8  
Old 18-05-2020, 13:57
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Die afdekkap hoeft in principe niet 100% af te sluiten. Bezinelucht komt waarschijnlijk van de vlotter of pomp/vlotter die er onder zit. Slangen danwel de O-ring onder de rand.

Normaliter moet je ook met open afdekkapje geen benzinegeur in je auto krijgen. Dat duid altijd op lekkage in die omgeving.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #9  
Old 18-05-2020, 18:06
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Controleer of de zoem niet van je distributie komt. Een te straks gespannen riem zoemt ook en kost je je hulpas lagers.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #10  
Old 19-05-2020, 07:54
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 51
Default

Gisteren even het vlotter gecheckt en daar rook het wel sterker naar brandstof, maar ik zag niets vreemds. Vlotter lijkt goed vast te zitten, ik zie alleen niet of er een afdichtring onder zit. Hoort deze onder het witte gedeelte te zitten?

Ook de leidingen die hier naar toe lopen zien er niet slecht uit, wel zijn ze wat plakkerig en na aanraken ruiken je vinger naar benzine??


[IMG]
[/IMG]



Reply With Quote
  #11  
Old 19-05-2020, 07:55
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 51
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Controleer of de zoem niet van je distributie komt. Een te straks gespannen riem zoemt ook en kost je je hulpas lagers.


Thnx, Dacht ik eerst ook al aan. Al wel gevoeld maar lijkt niet super strak te zitten. Wat is een simpele test om dit precies te weten te komen?
Reply With Quote
  #12  
Old 19-05-2020, 08:06
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Quote:
Originally Posted by TheDutchie
Gisteren even het vlotter gecheckt en daar rook het wel sterker naar brandstof, maar ik zag niets vreemds. Vlotter lijkt goed vast te zitten, ik zie alleen niet of er een afdichtring onder zit. Hoort deze onder het witte gedeelte te zitten?

Ook de leidingen die hier naar toe lopen zien er niet slecht uit, wel zijn ze wat plakkerig en na aanraken ruiken je vinger naar benzine??


[IMG]
[/IMG]





Wat ik in ieder geval zie is dat er vacuumslangen als brandstofslangen zijn gebruikt. Deze zijn enkelwandig en omvlochten; levens gevaarlijk! Je moet echte dubbelwandige brandstofleiding hebben met canvas voering. Dit kan je oorzaak dus zijn

Edit: het lijken vacuumslangen maar het kunnen ook de jaren 80 brandstofslangen nog zijn. Ik zou ze direct vervangen.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #13  
Old 19-05-2020, 08:11
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,178
Default

"jaren 80 brandstofslangen nog zijn. Ik zou ze direct vervangen."
Dit vermoed ik ook. Pak die in je motorruimte ook mee aub.
Reply With Quote
  #14  
Old 19-05-2020, 08:13
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Onder de vlotter zit normaal een afdichtring inderdaad, denk dat die er ook wel zal zitten. Wat Roy zegt, zou zeker de slangen even vervangen zeker omdat je aangeeft na het aanraken benzine te ruiken!!

Goed bezig in elk geval!
Reply With Quote
  #15  
Old 19-05-2020, 08:34
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 51
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Wat ik in ieder geval zie is dat er vacuumslangen als brandstofslangen zijn gebruikt. Deze zijn enkelwandig en omvlochten; levens gevaarlijk! Je moet echte dubbelwandige brandstofleiding hebben met canvas voering. Dit kan je oorzaak dus zijn

Edit: het lijken vacuumslangen maar het kunnen ook de jaren 80 brandstofslangen nog zijn. Ik zou ze direct vervangen.


Ok duidelijk, bedankt voor de snelle reactie.
Die dubbelwandige leiding is de standaard tegenwoordig neem ik aan? dus universele brandstofleiding bestellen via bekende kanalen en dan tank demonteren of is dat niet nodig?
En nog tips voor het vastzetten van die leiding op de stalen leiding? (waar nu die 2 klemmetje zitten)
Reply With Quote
  #16  
Old 19-05-2020, 08:40
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Goede slangklemmen meebestellen voor de diameter slang (meestal 13,5mm bij een 8mm brandstofslang).

Ik zou de tank er even onderuit pakken en direct goed inspecteren hoe de staat is. Tevens kijken of het afdichtrubber tussen de vlotter en de tank er nog in zit, anders lekt hij brandstof(damp) daarlangs.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #17  
Old 19-05-2020, 10:10
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is online now
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,861
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Wat ik in ieder geval zie is dat er vacuumslangen als brandstofslangen zijn gebruikt. Deze zijn enkelwandig en omvlochten; levens gevaarlijk! Je moet echte dubbelwandige brandstofleiding hebben met canvas voering. Dit kan je oorzaak dus zijn

Edit: het lijken vacuumslangen maar het kunnen ook de jaren 80 brandstofslangen nog zijn. Ik zou ze direct vervangen.


Het zijn inderdaad de originele brandstofslangen nog, zo zat het bij die van mij ooit ook.
Die moet je wat Roy ook al zei direct eraf halen en vervangen voor nieuwe slangen.

Die oude slangen slaan vaak door naar buiten, vandaar de brandstoflucht waarschijnlijk.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân

Last edited by Johan1982MK1 : 19-05-2020 at 11:52.
Reply With Quote
  #18  
Old 19-05-2020, 10:38
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 51
Default

Bedankt mannen! ik ga ermee aan de slag
Reply With Quote
  #19  
Old 19-05-2020, 12:47
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 51
Default

Net de stalen leidingen opgemeten en die zijn 6,20mm buitenzijde. Betekent dit dat ik 6mm leiding moet kopen? ik zie zoveel verschillende maten..
Reply With Quote
  #20  
Old 19-05-2020, 12:54
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Die zijn aan de dunne kant voor een KR... ik denk dat je die ook moet vervangen voor 8mm leidingen...
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum