Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-05-2020, 17:18
jorrick jorrick is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 24
Default Keyless entry systeem opent ook de ramen

Ik heb een centrale deurvergrendeling setvan Lanbo gekocht, die kan je ook overal vinden op aliexpress. Aangezien mijn Easyline 2011 Polo 6R 1.2 60pk geen afstandsbedieningen heeft.


Alles werkt open en dicht maar als ik hem open doe gaan automatisch de ramen voor de helft naar beneden.
En als ik hem op slot doe gaan ze ook weer omhoog (wel klein kiertje)

Dit lijkt mij niet de bedoeling.

Ik heb ook een zwart witte draad daar heb ik een 180 Ohm weerstand tussen, daarna zitten er aan die draad nog een witte en een gele, die komen op de kabelboom van de auto kleur Blauw aangezien ik geen groen gele draad heb.

Verder rood voor +12v (geel rood)
zwart op de massa (bruin)

Iemand suggesties?

Het gaat om dit setje zoals hier:

https://www.youtube.com/watch?v=uw8w6LznQWk



Last edited by jorrick : 19-05-2020 at 17:21.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-05-2020, 18:23
Bartaggio's Avatar
Bartaggio Bartaggio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 120
Default

Ik gok dat de module nog op "Pneumatisch" staat en daarom 3 seconden signaal geeft waardoor de ramen naar beneden/omhoog gaan (comfort sluiting)

Zet hem maar eens om op Elektrisch en dan zal het wel werken
Reply With Quote
  #3  
Old 19-05-2020, 18:33
jorrick jorrick is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 24
Default

Quote:
Originally Posted by Bartaggio
Ik gok dat de module nog op "Pneumatisch" staat en daarom 3 seconden signaal geeft waardoor de ramen naar beneden/omhoog gaan (comfort sluiting)

Zet hem maar eens om op Elektrisch en dan zal het wel werken

Haha dat was ook mijn gedachtegang. Ik had al gekeken de jumper zou goed moeten staan maar voor de zekerheid had ik het al omgewisseld, maakt geen verschil.

Ik begrijp het niet want ik heb niks van het kastje aangesloten wat iets met ramen zou moeten doen.
Misschien moet ik dan toch een andere draad pakken en niet de blauwe? Ik lees overal een groen/gele maar die zit er bij mij niet tussen. En ik lees dan men dan de blauwe pakt.
Reply With Quote
  #4  
Old 19-05-2020, 20:10
jorrick jorrick is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 24
Default

Ik kwam er net achter als ik de stekker van de bestuurdersdeur los heb dan werkt het wel. Dan gaat het raam van de bijrijder niet open of dicht.
Zodra ik de stekker wel aan sluit gaan beide ramen weer open en dicht met de afstandsbediening.

Hier een filmpje van de ramen: https://photos.app.goo.gl/XCXNMZopvZkonJJUA
Een filmpje van de connector: https://photos.app.goo.gl/8a71bPiEpey1EvSYA
Reply With Quote
  #5  
Old 20-05-2020, 06:30
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,795
Default

Quote:
Originally Posted by jorrick
Haha dat was ook mijn gedachtegang. Ik had al gekeken de jumper zou goed moeten staan maar voor de zekerheid had ik het al omgewisseld, maakt geen verschil.

Ik begrijp het niet want ik heb niks van het kastje aangesloten wat iets met ramen zou moeten doen.
Misschien moet ik dan toch een andere draad pakken en niet de blauwe? Ik lees overal een groen/gele maar die zit er bij mij niet tussen. En ik lees dan men dan de blauwe pakt.


Heb je met de multimeter al eens gemeten hoe lang het signaal er op blijft staan?
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 20-05-2020, 09:25
jorrick jorrick is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 24
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Heb je met de multimeter al eens gemeten hoe lang het signaal er op blijft staan?

Nee, op de blauwe draad bedoel je dan neem ik aan he?
Hoe lang zou er signaal op moeten staan?
Reply With Quote
  #7  
Old 20-05-2020, 12:14
jorrick jorrick is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 24
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Heb je met de multimeter al eens gemeten hoe lang het signaal er op blijft staan?


Ok ik ben een stapje verder en een stapje terug.

Op jou advies eens gemeten hoe lang er signaal op de kabel staat. En dat was bij openen iets van 4 seconden en dicht iets van 3 seconden.
Dus het leek wel alsof hij de pneumatische instelling hanteerde. Vreemd want de jumper staat op elektrisch en ik had hem ook al een keer op de positie van pneumatisch gezet maar dat was hetzelfde effect.

Ik dacht goh ik probeer eens wat er gebeurd als ik de jumper er uit haal en tot mijn verbazing was de puls nu veel korter. Direct testen en inderdaad nu werkt het wel.

Wauw ik helemaal blij. Nog proberen, auto starten en verrek nu staat er ineens een airbag lampje in het scherm.
Zucht. Dus ik heb ik een airbag lampje branden. Als ik de auto op contact zet branden alle lampjes (zoals standaard) als ik hem start gaan de lampjes uit, de airbag gaat ook heel kort een halve seconde uit en dan weer aan.

Ik heb de accu al los gehad maar helaas dat hielp niet.

Iemand nog suggesties?
Reply With Quote
  #8  
Old 20-05-2020, 12:24
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Ik heb een passat gehad en daar zelf een andere radio ingezet, daarna ging ook het airbag lampje branden. Dit was te verhelpen door hem uit te lezen en te resetten. Mooi trouwens dat het werkt!
Reply With Quote
  #9  
Old 20-05-2020, 12:26
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,795
Default

Kun je de auto uit (laten) lezen? Check voor de zekerheid even de stekkers onder de beide voorstoelen.
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 20-05-2020, 12:41
jorrick jorrick is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 24
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Kun je de auto uit (laten) lezen? Check voor de zekerheid even de stekkers onder de beide voorstoelen.

Oh zit er een stekker onder de stoelen? Ja die zal ik even checken.

Ik heb helaas geen VCDS kabel. Dus ik kan hem niet uitlezen. Ik heb wel een elcheapo OBD2 bluetooth adapter die je met de app Torgue kan gebruiken maar ik weet niet of je die ook met mijn polo kan gebruiken.


Ik zit te denken om een neppe VCDS kabel te halen maar ik weet niet welke en ik kan ook weinig reviews vinden over kabels van aliexpress oid.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum