Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-07-2020, 21:41
groen! groen! is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2020
Posts: 5
Default manila groene 77 er opbouwen

ik wilde hier mijn avonturen delen met de opbouw van een mk1 1977 die ik 2 wreken geleden opgehaald heb,


in het dagelijkse leven heet ik overigens Ruben

ik ben verre van nieuw in de vw wereld maar dit is wel mijn eerste golf 1. en ik heb er ook nog nooit aan een gewerkt
( mk3 1,8 cl , buggy volledig zelf opgebouwd, Porsche 944s, t4 camper ombouw inclusief complete aandrijflijn revisie.)

en nu dus een mk1 die verre van compleet is maar wel recent gespoten is en alleen afgebouwd dient te worden.

daarbij heb ik ook een mk2 donor gekocht met een 16v gti met een kr en de bijbehorende bak. die gaat hopelijk het leeuwendeel van de onderdelen opleveren.
de motor en bak, aandrijfassen en remmen. delen van het interieur waar het past en het brandstof systeem.

wellicht komt er later een diesel swap in aangezien het de dagelijkse auto moet gaan worden, en zo'n heerlijke 150pk sjoemmel diesel me echt een feestje lijkt in een auto van 1000 kilo

de mk 1 is momenteel voorzien van lichten, chromen bumpers, brandstof tank en vulhals, achteras met trommel remmen, achterbank zij bekleding, vloer isolatie matten en tijdelijk de stoelen uit de mk2. ook heb ik een dashboard en kachelunit gescoord daarvan mis ik echter alleen nog de kanalen voor de uitblaas openingen voor de ruiten.

aan de voorkant staat de auto op zijn wielen middels een extra set draagarmen een set naven en het stuurhuis zit er ook al in.

daar beginnen de lastige vragen dan ook direct:
mijn golf heeft maar 3 bouten voor het stuurhuis dus de u beugel van de bijrijders kant hing half los, die heb ik met een stukje strip en een boutje iig beter vast gemaakt maar ik vraag mij af of het verstandig is om hier een steun en een 4e bout bij te lassen?


ook is het schakel mechaniek van het stuurhuis af geslepen en die heb ik vermoedelijk wel nodig voor de o2o bak. kun je die steun zelf maken of is een ander stuurhuis beter?

verder had ik gelezen dat de remmen van de donor zo aangebouwd kunnen worden,
hoewel ik achter geen reden heb om aan te nemen dat het niet gaat werken heb ik voor al wel een probleempje gevonden:

de remklauw van de mk2 heeft bout gaten m12 op een veel grotere steek (~85 mm) dan de 2 sets klauwen die ik bij de auto gekocht heb(~70mm), die hebben bout m10 en die passen wel op de naven. (een van die sets heeft ook met viltstift gti er op staan) moet je de naven ook meenemen als je de geventileerde 16v schijven wilt gebruiken? of past dat weer niet met de schokbreker of de fusee-kogel? ik heb nog niet alle delen op een plek






(dank voor de info, werkt lekker die foto's plaatsen)

hopelijk kunnen jullie dit project waarderen en me de goede kant op wijzen. of aan de +/-200,000 onderdelen helpen die nu nog niet eens gemist worden.

Last edited by groen! : 08-07-2020 at 12:30.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-07-2020, 23:17
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Welkom! Wat betreft foto's het liefste gewoon via het forum uploaden en niet via externe hosting. Als zo'n firma dan failliet is kunnen we tenminste nog de foto's bekijken, hier kun je zien hoe het moet: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67486

Lijkt me een leuk project! Nog een vraagje waarom bouw je eerst een KR in en daarna wellicht een diesel? Waarom die diesel niet in een keer, die KR is toch een beetje een eigenwijs torretje met oudere techniek.

Weet je toevallig ook wat voor motor de golf eerst had, dit ivm motorsteunen?
Reply With Quote
  #3  
Old 08-07-2020, 12:38
groen! groen! is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2020
Posts: 5
Default

de reden voor de kr is eigenlijk dat ik hem heb.
en dat er geen startonderbreking en canbus verhaal aan zit, (is op te lossen)
hou mezelf nu ook nog voor de gek door te denken dat ie met een week of 6 rijd.

als de kr t waard is kan ik er altijd nog megasquirt op gooien (heeft de buggy ook) dan ben ik van de cis af, en dat is veel makkelijker ombouwen op een lijn 4 dan op een boxer.

en daarbij kan ik met de kr een apk gaan halen op elke straathoek, en met een diesel moet je eerst de huidige wachttijd bij de RDW afwachten. (corona maatregelen)

de auto is een Ls dus een 1500 origineel, heeft 2 motorsteunen aan de passagiers zijde. de steunen voor een mk 1 heb ik er ook al compleet bij.

morgen avond gaat het hemeltje er in, wish me luck

Last edited by groen! : 08-07-2020 at 12:42.
Reply With Quote
  #4  
Old 17-07-2020, 06:57
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,248
Default

Goed bezig, ben benieuwd naar de vorderingen.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #5  
Old 04-10-2020, 10:22
groen! groen! is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2020
Posts: 5
Default

er is inmiddels een diesel ahu in gehangen en de boel begint te vorderen, k zal binnenkort een aantal foto's plaatsen, de kr staat bij de verkoop onderdelen voor de geinteresseerden.

voor de remmen heb ik de naven van de mk 2 gemonteerd en dat zou moeten kunnen werken, moet dan nog wel de bumpsteer uitvogelen, wellicht met fusee kogel verlengers oid want de stuurkogel zit +/-cm 3 lager bij een mk2 dan een mk1.

ook heb ik de intercooler en de 525 radiator in een aangepaste koel ventilator behuizing gemaakt waar ook de aanzuig lucht van de motor zijn eigen opening heeft aan de voorkant van de auto direct naast de rechter koplamp.
Reply With Quote
  #6  
Old 16-10-2020, 14:45
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

Quote:
Originally Posted by groen!
daar beginnen de lastige vragen dan ook direct:
mijn golf heeft maar 3 bouten voor het stuurhuis dus de u beugel van de bijrijders kant hing half los, die heb ik met een stukje strip en een boutje iig beter vast gemaakt maar ik vraag mij af of het verstandig is om hier een steun en een 4e bout bij te lassen?


ook is het schakel mechaniek van het stuurhuis af geslepen en die heb ik vermoedelijk wel nodig voor de o2o bak. kun je die steun zelf maken of is een ander stuurhuis beter?



je hebt een stuurhuis nodig van een 77er of eerder!
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum