Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-05-2005, 15:41
16-ventiler 16-ventiler is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 368
Send a message via ICQ to 16-ventiler
Default Welke LSD???

Ik wil voor mijn 02A bak een sper/lsd kopen, maar nu zit ik te twijfelen welke.

Een Peloquin of een Quaife?

Peloquin:

O2A Differential

Differential housings are made from either 4320 or 8620 steel.
Gears are made from 9310 steel.
All parts are from billet material and CNC machined to the closest factory specifications.
All differentials have been heat treated, Sub-O, and shot peened.
All differentials come with bolt kits, ground shipping within the 48 states, and a transferable limited lifetime warranty.




Quaife:

ATB Differentials

Suitable as a replacement for any rear or four wheel drive application, these differentials have the added benefit of no adverse effect on the steering of a front wheel drive vehicle. The ATB differentials are widely used from Formula 1 to emergency vehicles and public utilities where all weather mobility is essential.
Available to suit a very wide range of vehicles, including Ford, BMW, Mercedes, Land Rover/Range Rover and light commercials. The differential progressively locks as torque increases; there are no plates or clutches to wear out as more conventional limited-slip designs. Is particularly effective in combating the effects of FWD torque steer.



Wat is wijsheid en wie heeft er ervaring mee. Weet dat Drenth ook hele mooie Spers maakt maar die zijn qua prijs wel weer stuk hoger.

Dus wie geeft advies.

Alvast bedankt
__________________
Gr Arnold

Golf 2 GTI 16v 1986
Golf 2 GTI 8V 1991 "Edition Blue"
Reply With Quote
  #2  
Old 12-05-2005, 21:34
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,448
Default

Peloquin nemen, zelfde kwaliteit als Quaife en een stukje goedkoper. Maar als ik jouw was zou ik eerst eens gaan rijden met die motor voordat je er een sper inzet en er misschien achterkomt dat je toch een sterkere bak nodig hebt bijv.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #3  
Old 13-05-2005, 13:12
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
Peloquin nemen, zelfde kwaliteit als Quaife en een stukje goedkoper. Maar als ik jouw was zou ik eerst eens gaan rijden met die motor voordat je er een sper inzet en er misschien achterkomt dat je toch een sterkere bak nodig hebt bijv.


Heb nu 2 spers van Peloquins, een 02A en 02J type. En ze zijn zeer degelijk uitgevoerd.
Zeker de moeite waard. Let wel, deze spers worden kompleet geleverd.
Quiafe NIET! (lagers, Oringen, Pakking, Boutenset, sluitschroeven bij de 02J)
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #4  
Old 13-05-2005, 20:10
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,448
Default

Juist, voor een Quaife moet je dat er extra bij rekenen. De prijs van de Peloquin's is trouwens zo laag vanwege een uit de hand gelopen prijzenoorlog, de eigenaar van Quaife besloot eens na een ruzie op vortex om onder de prijs van Peloquin te gaan zitten (Peloquin is een eenmansbedrijf) En Gary Peloquin besloot toen om daar weer onder te gaan zitten dit tot gevolg hebbende dat de Quaife dealers in Europa uit hun dak gingen toen ze uitvonden dat de consument in Amerika Quaife's kon kopen voor een prijs die veel lager lag dan de prijs die zij bij Quaife betaalden!! Nu zijn de prijzen van Quaife in Amerika weer op een normaal niveau alleen Peloquin heeft zijn prijzen laag gehouden.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #5  
Old 16-05-2005, 15:54
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
Juist, voor een Quaife moet je dat er extra bij rekenen. De prijs van de Peloquin's is trouwens zo laag vanwege een uit de hand gelopen prijzenoorlog, de eigenaar van Quaife besloot eens na een ruzie op vortex om onder de prijs van Peloquin te gaan zitten (Peloquin is een eenmansbedrijf) En Gary Peloquin besloot toen om daar weer onder te gaan zitten dit tot gevolg hebbende dat de Quaife dealers in Europa uit hun dak gingen toen ze uitvonden dat de consument in Amerika Quaife's kon kopen voor een prijs die veel lager lag dan de prijs die zij bij Quaife betaalden!! Nu zijn de prijzen van Quaife in Amerika weer op een normaal niveau alleen Peloquin heeft zijn prijzen laag gehouden.



Ja dat zeg ik ook, Pelo komt met alles erbij. Quiafe is kaal.
Peloquins heeft zijn prijzen ook verhoogd.
Alleen is de Eng.Pond erg duur.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #6  
Old 17-05-2005, 14:22
16-ventiler 16-ventiler is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 368
Send a message via ICQ to 16-ventiler
Default

Nou lijkt me dus vrij duidelijk een peloquin.

Heb prijzen gekregen van Quaife en Peloquin en bij de goedkoopste zit er nog ongeveer 300 euro verschil in.

Toch bedankt allemaal
__________________
Gr Arnold

Golf 2 GTI 16v 1986
Golf 2 GTI 8V 1991 "Edition Blue"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum