Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #281  
Old 02-03-2017, 07:55
PaulusB's Avatar
PaulusB PaulusB is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 137
Default

Lekker een oldskool G60 3 gehad was altijd een haat liefde verhouding.
Reply With Quote
  #282  
Old 03-03-2017, 12:35
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

oeh.....G60.....like!
Reply With Quote
  #283  
Old 06-03-2017, 15:51
kroeps's Avatar
kroeps kroeps is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 617
Default

Weer een update.

De koelslang voor de stuurbekrachtigings olie is netjes gestraald en geschoopeerd(weet niet of je het zo schrijft), maar die kan er weer een aantal jaar tegen aan. Krijgt nog netjes een zwarte kleur.

Daarna druk verder aan het uitbouwen van de 20vt. Die is zaterdag middag volledig uitgebouwd en ook diezelfde dag opgehaald. En wordt nu alweer ingebouwd in een vento.

Naar de dealer geweest voor wat spullen voor de versnellingsbak die ik nog had besteld. Afdek kap, pakking, boutjes en versnellingsbak olie. Eerst de bak compleet gespoeld om er zeker van te zijn dat er geen staalgrid meer aanwezig is, ook al was de bak compleet afgesloten tijdens het stralen. De bak gespoeld door uit te spuiten met remmenreiniger en daarna de luchtslang om echte alles schoon te maken.

Plannen deze week: Motorruimte opknappen en daarna laten spuiten. Subframe schoonmaken, is in zeer goede staat. Draagarmen had ik al vervangen met en de PU rubbers. Motorsteun bakzijde vervangen. Kabelboom netjes maken en repareren waar nodig. En daarna kan de G60 erin, maar dat zal pas begin april zijn.




















__________________
Golf MK2 GTI G60 Edition One
Reply With Quote
  #284  
Old 06-03-2017, 20:23
sanderz's Avatar
sanderz sanderz is offline
Married to PC
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,234
Send a message via MSN to sanderz
Default

Heerlijk een echte motor erin!
__________________
Passat 35i 1989
Reply With Quote
  #285  
Old 06-03-2017, 23:23
GEENGTI GEENGTI is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 993
Default

Mooi hoor, hoeveel PK heeft ie?
__________________
Jubi Mk3
Reply With Quote
  #286  
Old 07-03-2017, 08:31
kroeps's Avatar
kroeps kroeps is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 617
Default

Quote:
Originally Posted by GEENGTI
Mooi hoor, hoeveel PK heeft ie?


Er is mij verteld 210 pk ongeveer. Andere nokkenas, 68mm poelie, chip en spaghetti. Maar ik hoop de golf ook nog eens op de bank te kunnen zetten en het zeker te weten.
__________________
Golf MK2 GTI G60 Edition One
Reply With Quote
  #287  
Old 07-03-2017, 11:19
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Gaaf
Reply With Quote
  #288  
Old 07-03-2017, 20:18
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Mooi
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #289  
Old 07-03-2017, 21:50
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

hij gaat lekker man! zullen hem hopelijk wel eens spotten dit seizoen
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #290  
Old 14-03-2017, 08:45
kroeps's Avatar
kroeps kroeps is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 617
Default

Weer wat gedaan aan de golf. Beetje passen en meten met het uitlaat systeem. Spaghetti spruitstuk gemonteerd en nog wat kleine dingen aan het blok gedaan. De motor ruimte schoongemaakt en geschuurd. Kabelboom bij elkaar gebonden, ABS schoon gemaakt en nog wat kleine dingen.

Weer spullen binnen gekregen. Olie, stuurbekrachtigingsvloeistof en rem vloeistof. En nieuwe motor steunen gekocht bij claus.

Ondertussen update gekregen dat het 20vt blok alweer in een vento hangt en de kabelboom bijna compleet is aangesloten. Dus die zal ook binnenkort weer gaan rijden.




Golf weer op zijn wielen om naar de spuiter te kunnen




__________________
Golf MK2 GTI G60 Edition One
Reply With Quote
  #291  
Old 14-03-2017, 09:48
berkhout berkhout is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 81
Default

Ziet er allemaal weer erg goed uit!
Reply With Quote
  #292  
Old 10-04-2017, 08:06
kroeps's Avatar
kroeps kroeps is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 617
Default

De afgelopen weken weer veel stappen kunnen maken. Maar er is nog genoeg te doen.

Nog bezig geweest aan de motor. Hiervan is de carterpan vervangen, de oude was wat kapot en verroest. Nieuwe pakking er tussen. Distributie, spanrol en multieriem ook vervangen. Nieuwe hulp koppeling cilinder, eventjes gespoten in dezelfde kleur. Toen was de motor klaar om in de auto gehangen te worden. Maar daar moest ook nog wat aan gebeuren.

De auto is naar de spuiter gegaan (PaulusGTI van het forum) daar zijn ze ermee aan de slag gegaan. Toen bleek dat mijn remleiding vervangen moesten worden voor de voorkant, dus dat gelijk maar laten doen. Toen de voorbewerking en het spuiten. Resultaat is echt weer fantastisch!!!

Komende weken veel werk te verzetten. Weer alles terugbouwen, kabelboom aansluiten, vloeistoffen vullen en dan kijken of het beestje wil leven. Dus hopelijk volgende week weer een update.
















Even opnieuw ingetaped en nieuwe buizen eromheen. Nieuwe motor steunen.



Eindresultaat na een paar dagen werk



En de remmen. Ik weet dat de sticker niet correct zit, maar dat vind ik niet erg. Van fouten leer je en een volgende keer zal het niet meer fout gaan



Nog een ander verhaal is dat ik het geboorte certificaat van mijn golf had besteld bij het VW museum. Hierop stond heel duidelijk dat mijn Edition One geen blauw interieur had maar een normaal GTI interieur met code HZ. Ik heb dit nog even gecheckt door het VW museum een mail te sturen en zij hebben dit bevestigd met voorbeeld. Ik was ondertussen al op zoek gegaan naar een grijs rood/zwart interieur. Normaal GTI interieur wilde ik niet in mijn auto dus het moest een set recaro's worden. Dat is met code UY. Ik heb een set gevonden in Belgie en die heb ik afgelopen donderdag avond gelijk opgehaald. Deze set moet nog wel wat liefde krijgen en netjes gemaakt worden maar is wel compleet. 2 voorstoelen waarvan de bestuurderstoel instap schade heeft. Hiervoor is een extra rugleuning bijgeleverd en nieuwe recaro wang. Die kan ik dus herstellen. Achterbank is zeer netjes en alle deurpanelen erbij. Deze set zou ik er dus wel volgend jaar in willen hebben, maar heeft niet de prioriteit.








__________________
Golf MK2 GTI G60 Edition One
Reply With Quote
  #293  
Old 10-04-2017, 11:34
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

netjes man! ook met het matchende interieur straks
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #294  
Old 13-04-2017, 11:56
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Ziet er goed uit
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #295  
Old 14-04-2017, 22:21
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Vind dit t mooiste Recaro interieur voor n golf 2
Reply With Quote
  #296  
Old 18-04-2017, 08:08
kroeps's Avatar
kroeps kroeps is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 617
Default

Afgelopen weekend lekker lang weekend vrij en veel tijd om aan de golf te werken. De golf moet 29 april naar de taxateur dus tijd begint te dringen. Zodoende vorige week woensdag een begin gemaakt met de kabelboom op de motor te leggen om te kijken hoe die zou moeten lopen. Een kennis die had al wat stekkers gelabeld en gerepareerd, dus ik moest verder wat dingen uitzoeken. Ik kwam er zelf niet helemaal uit, ook omdat ik hier heel weinig kaas van heb gegeten. Dus ik had Jan Berkhout van het forum gevraagd of hij tijd en zin had om mij te ondersteunen.

Op goede vrijdag vroeg begonnen aan de golf en Jan die was er ook al om 9 uur om mij te helpen. Samen hebben we de kabelboom aangesloten en de zekeringkast. Toen geprobeerd te starten. Alleen spaghetti spruitstuk nog aangesloten. Een issue met de benzine pomp uitgezocht en daarna was het tikken lopen. Dus de euforie was even hoog. Toen de auto startte en liep was dat dus geregeld. Toen de kabelboom netjes neerleggen en alles even correct door de motorruimte laten lopen. Dit was nog best een klus. Helaas kwamen we er toen ook achter dat er lekkage was op het oliekoeler bij de aansluiting op het blok. Alles los gehaald, gecontroleerd, schoon gemaakt en weer in elkaar gezet. Toen brak helaas de olie druk sensor af. Gelukkig had Jan die nog liggen en die kwam zaterdag weer mijn kant op dus die zou die meenemen. Vrijdag avond de complete uitlaatlijn gemonteerd. En het paste erg netjes, was daar zeer blij mee. Toen vond ik het mooi geweest.

Zaterdag ochtend weer vroeg begonnen allerlei kleine zaken verder opbouwen. Front met nieuwe koplampen. Kabels weg werken en netjes leggen. Toen kwam de nieuwe sensor en helaas nog steeds lekkage. Ik had nog een nieuwe pakking liggen dus die weer gemonteerd, maar nog steeds lekkage. Toen alles er weer af en gecontroleerd of het wel recht was, en dat bleek het euvel te zijn. Voorzichtig de aansluiting gevijld zodat deze weer recht was, nieuwe pakking en vloeibare pakking gebruikt. Toen geen lekkage meer en kon het dicht bouwen beginnen. Dat ging redelijk vlot. Alles aangesloten en vloeistoffen gevuld. De to-do lijst is nu overzichtelijk en moet te doen zijn om volgende week APK te keuren.

- Remmen afmaken en ontluchten.
- Lambdasonde sensor kopen en aansluiten
- Kleine dingen nalopen en controleren

Jan nogmaals veel dank voor de hulp!!

Woensdag avond













__________________
Golf MK2 GTI G60 Edition One
Reply With Quote
  #297  
Old 18-04-2017, 08:37
berkhout berkhout is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 81
Default

Geen dank joh. Fijn dat ik kon helpen
Reply With Quote
  #298  
Old 18-04-2017, 11:18
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Mooi project om te volgen
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #299  
Old 18-04-2017, 12:37
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Mooi project! Fijn dat hij loopt.
Toch wel handig dat je het front er zo voor weg kan halen, kan je overal veel makkelijker bij
__________________
MK1 --> 20VT
Reply With Quote
  #300  
Old 18-04-2017, 13:25
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Mooi dat ie loopt
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum