Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #561  
Old 23-02-2017, 09:32
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 406
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Heerlijk! Mooi spul allemaal.
Waar komt die WMI tank vandaan? Heb je al een idee met welke pomp je gaat werken?


Via eBay Amerika, weet even niet zo welk bedrijf. 4 gallon tank.
Zit daarover nog een beetje in dubio, aquamist of snow performance systeem maar daar moet ik me nog over laten adviseren/inlezen
Reply With Quote
  #562  
Old 23-02-2017, 09:32
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

Super dik!! Ben echt fan van de combinatie stoel, shifter en handrem
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
  #563  
Old 23-02-2017, 10:09
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Ziet er allemaal weer goed uit! maar idd wel een beetje kleine fotos
Reply With Quote
  #564  
Old 23-02-2017, 13:43
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Ziet er gaaf uit!!!
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #565  
Old 02-03-2017, 07:32
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 406
Default

Weer inkopen gedaan bij autosportcompany:



Had nog bevestigings setje liggen voor de fan, veel beter en handiger zo:






Radiateur motor links(2x12" SPAL fans), rechts radiateur met 1x12" SPAL fan voor het watergekoelde intercooler systeem:



Billet aluminium electrisch waterpomp voor het W2A systeem:

Reply With Quote
  #566  
Old 02-03-2017, 07:46
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Die fan's en bevestigingen zijn idd . Verkopen wij op de zaak ook veel voor projecten etc.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #567  
Old 02-03-2017, 07:56
PaulusB's Avatar
PaulusB PaulusB is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 137
Default

Is dat dubbelzijdige tape die op de radiator komt achter die dopjes?
Reply With Quote
  #568  
Old 02-03-2017, 08:27
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 406
Default

Aan de fan kant zit een dik rond stukje schuim tussen, aan de kant van de dopjes zitten een rond stukje rubber.. werkt echt mooi!
Reply With Quote
  #569  
Old 04-03-2017, 15:49
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

Weer mooi om te zien
__________________
- Golf Mk1 G60 project
Reply With Quote
  #570  
Old 04-03-2017, 16:24
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Wat is de achterliggende gedachte om je stuurkolom in uniballs te zetten?
Het lijkt mij dat je totaal geen beweging in je stuurkolom wilt hebben,ik heb veel race/bergcup auto's gezien maar nog nooit de stuurkolom zo bevestigd gezien in deze autos
Reply With Quote
  #571  
Old 05-03-2017, 19:34
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 406
Default

Was de bedoeling om hem verstelbaar te maken, maar het is niet geworden wat ik dacht..
Heb het hier niet gemeld denk ik inderdaad, maar moet dit even opnieuw aanpakken.

Ook gister eindelijk m'n AIM MXS Strada dash meegenomen na het gesprek bij DP Engineering over het VEMS ECU- systeem wat ik al thuis heb liggen.

17 december bij de autosportcompany gesprek gehad met de importeur van AIM, nu heb ik hem eindelijk . Staat nu nog een tankmeter in bestelling, die pik ik binnenkort weer op bij DP..

Jammer dat ik niet de enige ben met z'n scherm, zelfde voor watergekoelde IC. Wou een beetje apart blijven maar dat is het al niet meer..
Reply With Quote
  #572  
Old 05-03-2017, 20:49
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 406
Default

Alvast AN16 lasnippels radiateur W2a en AN16 adapters voor de waterpomp gehaald:



Tilton pedalbox eindelijk naar m'n zin qua koppelingen, reservoir-pedalbox AN04, vanaf pedalbox naar remklauwen/koppelingcilinder AN03:






17 december gesprek gehad bij de open dagen van de autosportcompany met de importeur van AIM, Albi-Engineering. Toen al besloten dat ik met het AIM MXS Strada(straat legaal vanwege de icoontjes op het scherm) ga rijden.

Gister via DP-Engineering eindelijk het scherm gekocht, ook informatie gesprek gehad over het VEMS systeem wat er allemaal mogelijk is. Ongelofelijk, alleen de Haldex aansturen moet via een losse controller, verder kan VEMS alles aansturen! Ook wordt het AIM scherm direct aan de VEMS ecu gekoppeld, kan dus alles rechtstreeks aflezen en heb geen extra of losse meters meer nodig..







Reply With Quote
  #573  
Old 06-03-2017, 08:44
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by GolfKaatsheuvel
Was de bedoeling om hem verstelbaar te maken, maar het is niet geworden wat ik dacht..
Heb het hier niet gemeld denk ik inderdaad, maar moet dit even opnieuw aanpakken.

Ook gister eindelijk m'n AIM MXS Strada dash meegenomen na het gesprek bij DP Engineering over het VEMS ECU- systeem wat ik al thuis heb liggen.

17 december bij de autosportcompany gesprek gehad met de importeur van AIM, nu heb ik hem eindelijk . Staat nu nog een tankmeter in bestelling, die pik ik binnenkort weer op bij DP..

Jammer dat ik niet de enige ben met z'n scherm, zelfde voor watergekoelde IC. Wou een beetje apart blijven maar dat is het al niet meer..




Ik weet niet zo goed waar je op doelt, maar aangezien je veel van mij aan het namaken bent zoals de motorsteunen met het buisje er tussen en de pedalbox en het benzinetank-idee van knarf heb overgenomen is het lastiger om uniek te blijven natuurlijk.

Door een Cockpit en spullen te kopen die momenteel het meest gebruikt en verkocht worden, is het natuurlijk niet vreemd dat je er meer van tegen zal komen. Mocht je uniek willen zijn of worden, zou je zelf dingen moeten maken waardoor hij uniek zal zijn of door producten te kopen die of minder i trek zijn of heel erg duur waardoor je het niet vaak tegen zal komen. Eeen 20VT is ook niet bijzonder meer, maar als je hem zo opbouwt dat hij anders is en/of anders oogt, is hij toch weer uniek.

De schermen zullen uniek zijn, net als de kleur die je nooit op een race-auto zal zien. De Schermen zijn Custom en uniek, de kleur carbon zwart, gebruikt niemand op een race-auto omdat je bv carbon en/of polyester delen nooit mooi strak kan krijgen en met deze kleur echt alles ziet. Elke steenslagpitje word een witte pit en deze kleur is moeilijk bij te spuiten en is dan ook de reden dat 90% van de race-auto's wit is als basis.

Wat ik probeer uit te leggen is dat veel onderdelen een logische keuze zijn omwille van kwaliteit/betaalbaar en dat veel keuzes een technisch reden heeft zoals een kleur enz waardoor een logische auto nooit geheel uniek zal zijn.

Je kan bij bv Knarf zien dat ondanks de kleur en andere logische keuzes een auto er toch geheel uniek uit kan zien en wat hem voornamelijk in de zelf gemaakte delen zit en zoals de wielkeuze enz. Ook de mk2 racer van Michel is uniek door de zelfgebouwde bodykit enz. Jouw auto zal straks uniek zijn door de verbredingsranden en kleur enz, en minder om de gebruikte onderdelen die in jouw geval een goede en logische keuze zijn en zou ik mij dan ook zeker niet druk om maken als ik jouw was

Mijn eigen mk2 bestaat uit veel niet bijzondere delen zoals de spartbordranden, spoiler, motor en bak enz die ook al veel vaker in de mk2 zijn gebouwd. Aan het einde zal hij toch herkendaar/anders zijn door alle kleine keuzes tezamen, details en door de delen die ik zelf heb gemaakt, maar ik bouw mijn eigen auto voor mijzelf en houd mij niet bezig wat andere er van zullen vinden en/of dat er onderdelen zijn die anderen ook gebruiken.

Bouw vooral wat jij zelf mooi vind en koop dat waarvan jij zelf vind dat het goed en mooi is. Jouw auto zal echt wel bijzonder zijn en verteld immers jouw eigen verhaal en maak je aub niet zo druk om anderen.

Kritiek is niet altijd negatief en ook een discussie kan positief zijn. Dit kan komen doordat er mensen zijn die de bouw volgen, geïnteresseerd zijn en misschien graag willen weten waarom er bepaalde keuze zijn of worden gemaakt waardoor dit hulpzaam kan zijn.

Last edited by DutchBuild : 06-03-2017 at 09:57.
Reply With Quote
  #574  
Old 06-03-2017, 21:43
ThomVw ThomVw is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 233
Default

Man man man,

Hij zegt alleen 'wou een beetje appart blijven'
__________________
Mk2 20vt K04 trackday build http://volksforum.com/forum/showthr...844#post1606844
Reply With Quote
  #575  
Old 07-03-2017, 09:19
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by ThomVw
Man man man,

Hij zegt alleen 'wou een beetje appart blijven'


Ik weet niet wat je hier mee bedoeld, maar je snapt de onderliggende toon (boodschap) niet helemaal volgens mij

Op het moment dat je deze niet begrijpt, zal het ook niet voor jouw bedoeld zijn waarschijnlijk.

Ik heb Ricardo gisteren gesproken op een positieve manier en er zaten veel dingen achter waar we het uitgebreid over hebben gehad. Diversen misverstanden zijn de wereld uit en dit was niet alleen iets tussen Ricardo en mij, maar er waren meer factoren. Niet alles hoeft openbaar lijkt mij, maar is gelukkig opgelost

Last edited by DutchBuild : 07-03-2017 at 09:35.
Reply With Quote
  #576  
Old 16-03-2017, 13:12
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 406
Default

Plaatjes van de lasser. Binnenscherm nu opnieuw maken en daarna de definitieve vorm geven aan de randen..




Reply With Quote
  #577  
Old 17-03-2017, 12:10
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

Zag het op insta, super dik. Maar waarom geen berg cup kit? Niet breed genoeg?
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
  #578  
Old 17-03-2017, 16:17
Scully Scully is online now
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Dik hoor, die wielranden. Hoe ga je dat voor doen?
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #579  
Old 17-03-2017, 23:31
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 406
Default

Bergcupranden waren juist iets te breed(van diverse mensen maten gehad) en zijn ook niet echt voor 17" geschikt..

Voorkant hetzelfde, is juist makkelijker omdat er geen binnenschermen in komen..
Wil uiteindelijk de voorschermen nog op maat laten namaken van poly/carbon iets in die richting..
Reply With Quote
  #580  
Old 19-03-2017, 11:07
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Vet hoor met die randen
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum