Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Audi
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 23-12-2013, 10:27
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Ben benieuwd, is echt een knappe MKII
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #62  
Old 08-11-2016, 13:51
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Wow, Heb ik hem 6 jaar gehad.... De GTI is vorige maand verkocht.
Ik ben ingetrokken bij mijn vriendin in Rotterdam en heb het huis in DenHaag verkocht. Alleen in Rotterdam hebben ze zo'n geniale milieu zone bedacht. GTI mocht dus niet mee. Auto heeft nog een paar maanden geschorst op het werk gestaan maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en verkocht.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #63  
Old 08-11-2016, 15:03
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Je mag volgens mij een langdurige ontheffing aanvragen omdat je een vast woon adres hebt?

Een langdurige ontheffing kost 178,20 per aanvraag. Om in aanmerking te komen voor een langdurige ontheffing moet de auto vóór 1 juni 2015 op je naam staan.

bron: http://www.gezonderelucht.nl/
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #64  
Old 08-11-2016, 15:49
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Je mag volgens mij een langdurige ontheffing aanvragen omdat je een vast woon adres hebt?

Een langdurige ontheffing kost 178,20 per aanvraag. Om in aanmerking te komen voor een langdurige ontheffing moet de auto vóór 1 juni 2015 op je naam staan.

bron: http://www.gezonderelucht.nl/

Nu zowiezo te laat, maar volgens mij moest je ook al in rotterdam woonachtig zijn op het moment van ingaan van de zone. ik stond toen nog niet ingeschreven.

Bovendien krijg ik maar 1 vergunning want ik ben verplicht in de garage van de flat te gaan staan.

Ach ja, het is niet voor altijd. We zijn aan het kijken naar een nieuw huis, als het even kan buiten Rotterdam

edit:
ontheffing was ook niet mogelijk geweest:

Quote:
Langdurige ontheffing

Er zijn verschillende langdurige ontheffingen:
•Voor een voertuig dat om medische redenen is aangepast. Je komt in aanmerking als: ◦je een Europese gehandicaptenkaart (B) hebt; én
◦de auto voor minimaal 500 euro is aangepast; én
◦je een vast woon-, studie- of werkadres hebt in Rotterdam; én
◦je de auto al vóór 1 juni 2015 in je bezit had en op je naam had staan.

•Voor een ‘bedrijfstimer’. Dit is een auto van 25 tot 40 jaar oud die zelf het bedrijf is. Bijvoorbeeld een oude trouwauto of foodtruck waarmee je je geld verdient.
•Voor ondernemers die wonen en/of werken in Rotterdam en failliet dreigen te gaan door de milieuzone. Klik hier voor meer informatie over hoe wij dit toetsen.
•Voor situaties waarin je wacht op de levering van je nieuwe 100% elektrische of CNG-auto. En je tot die tijd met je oude auto in de milieuzone wilt blijven rijden.
•Voor voertuigen die schoner zijn dan verwacht op basis van hun Datum Eerste Toelating (DET) of kentekenbewijs (‘Right to Challenge’).
•Op grond van de zogeheten ‘hardheidsclausule’. Als je kunt aantonen dat je in een bijzondere situatie zit en onevenredig wordt getroffen door de milieuzone-eisen.
•Voor ziekenhuisbezoek. Moet je vaker dan zeven keer per kalenderjaar naar bijvoorbeeld het ziekenhuis of de fysiotherapeut? Dan kun je een ziekenhuisontheffing aanvragen. De ontheffing voor ziekenhuisbezoek vraag je aan via rotterdam.nl. Kies in de applicatie voor ‘Onvoorzien’.
•Voor evenementen. Deze ontheffing is bedoeld voor wagens die worden gebruikt tijdens filmopnames en evenementen, zoals de Koningskermis en De Parade. Je komt alleen in aanmerking voor een ontheffing als de gemeente een evenementenvergunning heeft afgegeven, of een verklaring van geen bezwaar (VGB). Voertuigen die alleen iets willen afleveren bij een evenement kunnen gebruikmaken van een dagontheffing.
•Voor campers en kampeerwagens. Ga je op vakantie met je camper of kampeerwagen? En wil je die op je gemak voor de deur in- of uitpakken? Vraag dan de speciale ontheffing voor campers aan. Deze is 72 uur geldig, kost € 24,90 en kun je maximaal 12 keer per jaar aanvragen. Hier lees je hoe je deze ontheffing aan kunt vragen.


Een langdurige ontheffing kost € 178,20 per aanvraag. Om in aanmerking te komen voor een langdurige ontheffing moet de auto vóór 1 juni 2015 op je naam staan.

Let op: je betaalt voor het onderzoek en het aanvraagproces en niet voor de ontheffing zelf. Je betaalt dit bedrag dus ook als je ontheffing wordt afgewezen.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.

Last edited by Tjaap : 08-11-2016 at 15:52.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum