Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 18-12-2009, 19:47
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Quote:
Originally Posted by hajee
alsof dat het enige is wat ze verder nog moeten weten...omkeuren van een motor..
kortzichtige opmerking.


Ik snap wel dat je het nu verdedigt, en het zijn maar mensen die maken ook fouten en kunnen niet alles weten, maar dat ZOUDEN ze wel moeten weten, eerlijk is eerlijk...
Reply With Quote
  #62  
Old 18-12-2009, 22:53
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

ja, als burger hoor je ook de wet te kennen..
maar jij weet wel alle regels uit je hoofd?
maar laten we er maar over ophouden..
on-topic maar weer..

Last edited by hajee : 18-12-2009 at 22:57.
Reply With Quote
  #63  
Old 19-12-2009, 12:53
Ruud_79's Avatar
Ruud_79 Ruud_79 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 394
Default

Quote:
Originally Posted by Domi


Ja idd, zou lullig zijn als je alles overnieuw moet doen he.


Wat een rot-opmerking zeg, bah! Stakker!
__________________
Your Car, Our Passion!

Lupo 1.4 Cambridge, 11-2002 (DAILY)
Audi RS3 8P 2.5 TFSI Quattro Sportback, 07-2011 (SHOW/DEMO)
Reply With Quote
  #64  
Old 20-12-2009, 17:26
henkiehenk's Avatar
henkiehenk henkiehenk is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 50
Default

Restauratie, andere motor, 3 jaar hard bezig en eindresultaat waar je blij mee bent.
Nieuwe RDW regels en achteraf denk je zou je het niet anders gedaan hebben...

Mijn dilemma;
Mijn situatie is dat ik drie jaar geleden een motor gekocht heb, opgebouwd en ingebouwd. Ik heb de sloopauto in kwestie gezien en weet van wie de auto was. Daarnaast nog twee motoren in de schuur staan waarbij ik niet weet welke kenteken hierbij hoort. Wist toen niet dat je nu het kenteken nodig had.

Mijn vraag;
Kan je zomaar een kenteken opgeven van een (sloop)auto met de juiste motorcode van je ingebouwde motor? Hier kan toch ook een andere motor ingelegd zijn?

Klein probleempje aangezien je op de RDW site kan lezen dat:

Inschakelen van de politie bij twijfel over identiteit
Het beleid van de RDW is er op gericht om fraude met voertuigen en documenten tegen te gaan. Daarom schakelt de RDW bij twijfel over de identiteit altijd de politie in. Dit kan tot gevolg hebben dat de politie naar aanleiding van een keuring bij de RDW een verdacht voertuig in beslag neemt en er een strafrechtelijk onderzoek volgt.

Als de politie na onderzoek geen identiteit van een voertuig kan vaststellen, kan de RDW (nog) geen kenteken afgeven. Als u bij de keuring kentekendocumenten overlegt, waarvan tijdens het onderzoek blijkt dat deze niet bij het voertuig behoren, ontwaardt de RDW deze documenten door een stempel en wijst de (kenteken) aanvraag af.

Last edited by henkiehenk : 20-12-2009 at 17:28.
Reply With Quote
  #65  
Old 20-12-2009, 17:59
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

mmmm ik ben zelf ook bezig met een 20vt in mijn mk1 maar de motor komt uit een engelse demontage auto, dus ik heb geen kenteken van de auto ook geen papieren, helemaal niks! ja alleen een bon van het auto demontage bedrijf met het bedrag wat de motor koste. en een handtekening van de sloper. naja kijke wel hoe dit afloopt, komt vast wel goed.
Reply With Quote
  #66  
Old 20-12-2009, 18:03
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

Quote:
Originally Posted by henkiehenk
Restauratie, andere motor, 3 jaar hard bezig en eindresultaat waar je blij mee bent.
Nieuwe RDW regels en achteraf denk je zou je het niet anders gedaan hebben...

Mijn dilemma;
Mijn situatie is dat ik drie jaar geleden een motor gekocht heb, opgebouwd en ingebouwd. Ik heb de sloopauto in kwestie gezien en weet van wie de auto was. Daarnaast nog twee motoren in de schuur staan waarbij ik niet weet welke kenteken hierbij hoort. Wist toen niet dat je nu het kenteken nodig had.

Mijn vraag;
Kan je zomaar een kenteken opgeven van een (sloop)auto met de juiste motorcode van je ingebouwde motor? Hier kan toch ook een andere motor ingelegd zijn?

Klein probleempje aangezien je op de RDW site kan lezen dat:

Inschakelen van de politie bij twijfel over identiteit
Het beleid van de RDW is er op gericht om fraude met voertuigen en documenten tegen te gaan. Daarom schakelt de RDW bij twijfel over de identiteit altijd de politie in. Dit kan tot gevolg hebben dat de politie naar aanleiding van een keuring bij de RDW een verdacht voertuig in beslag neemt en er een strafrechtelijk onderzoek volgt.

Als de politie na onderzoek geen identiteit van een voertuig kan vaststellen, kan de RDW (nog) geen kenteken afgeven. Als u bij de keuring kentekendocumenten overlegt, waarvan tijdens het onderzoek blijkt dat deze niet bij het voertuig behoren, ontwaardt de RDW deze documenten door een stempel en wijst de (kenteken) aanvraag af.


volgens mij geldt dat aantonen van alleen bij nieuwere auto's ivm omkatten en diefstal enzo. Oudere auto's en hun motoren zijn minder critisch. Ik heb daar even met een keurmeester over gepraat. Ik had het PON document er wel bij maar dat hoefde ze niet eens in te zien.....
Reply With Quote
  #67  
Old 20-12-2009, 18:10
henkiehenk's Avatar
henkiehenk henkiehenk is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 50
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
naja kijke wel hoe dit afloopt, komt vast wel goed.


Mag jij eerst

Enige wat ik heb zijn emails met afspraken wanneer ik de motor op kwam halen.

Quote:
Originally Posted by Edward
Ik had het PON document er wel bij

PON document, wat is dat?

Ander probleem willen ze de motorcode lezen, moeten eerst de itb's er af anders kom je er niet bij.

Last edited by henkiehenk : 20-12-2009 at 18:15.
Reply With Quote
  #68  
Old 20-12-2009, 18:23
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

regel wel ff wat is niet zo probleem
Reply With Quote
  #69  
Old 21-12-2009, 17:14
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
mmmm ik ben zelf ook bezig met een 20vt in mijn mk1 maar de motor komt uit een engelse demontage auto, dus ik heb geen kenteken van de auto ook geen papieren, helemaal niks! ja alleen een bon van het auto demontage bedrijf met het bedrag wat de motor koste. en een handtekening van de sloper. naja kijke wel hoe dit afloopt, komt vast wel goed.



Moet goedkomen, ik had ook alleen een rekening van de motor en versnellingsbak meegenomen.
Er werd overigens wel gevraagd naar het kenteken van de auto waar de motor uit kwam.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #70  
Old 21-12-2009, 17:26
BeetleGrandDad's Avatar
BeetleGrandDad BeetleGrandDad is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 453
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Moet goedkomen, ik had ook alleen een rekening van de motor en versnellingsbak meegenomen.
Er werd overigens wel gevraagd naar het kenteken van de auto waar de motor uit kwam.



Ik neem aan als een autodemontagebedrijf een motor ´van de plank´verkoopt hij het kenteken van de auto al lang ingeleverd heeft. Dus lijkt me het tonen van een kenteken, van de auto waar de motor uit kwam, niet mogelijk.
Reply With Quote
  #71  
Old 21-12-2009, 17:40
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by BeetleGrandDad
Ik neem aan als een autodemontagebedrijf een motor ´van de plank´verkoopt hij het kenteken van de auto al lang ingeleverd heeft. Dus lijkt me het tonen van een kenteken, van de auto waar de motor uit kwam, niet mogelijk.



het kenteken van de auto waar de motor uit kwam.

Reply With Quote
  #72  
Old 21-12-2009, 18:31
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

Quote:
Originally Posted by henkiehenk
Mag jij eerst

Enige wat ik heb zijn emails met afspraken wanneer ik de motor op kwam halen.


PON document, wat is dat?

Ander probleem willen ze de motorcode lezen, moeten eerst de itb's er af anders kom je er niet bij.


een of andere verklaring van het motornummer, vermogen enzo. zodat er een bewijs was dat het type motor in bepaalde carosserien geleverd was. de RDW telefoniste zei dat ik dat echt nodig had voor mn keuring, kwam ik daar...met geen oog naar om gekeken.
Reply With Quote
  #73  
Old 21-12-2009, 18:55
BeetleGrandDad's Avatar
BeetleGrandDad BeetleGrandDad is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 453
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
het kenteken van de auto waar de motor uit kwam.




Hoe zit dit bij een klassieker met een klassieke motor ?
Reply With Quote
  #74  
Old 21-12-2009, 19:12
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Klasieke motor heeft toch ook een motornummer / code. Dus aan de hand van het kentekennummer weet men wel wat voor motor (cilinderinhoud) erin zit.
Reply With Quote
  #75  
Old 22-12-2009, 07:56
dutchblade dutchblade is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 287
Default

Niet altijd. Op mijn 77'er golf staat geen motorinhoud of vermogen. RDW gebeld,die konden het niet zien. en die verwees mij door naar Pon. Maar ze willen het wel weten.
Reply With Quote
  #76  
Old 24-12-2009, 01:04
GZGII's Avatar
GZGII GZGII is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 29
Default

Naar de keuring in Venlo geweest en afkeur.

Hij keek naar de motorcode en zei "dit is geen VW motor het oude nummer is afgeslepen en er is een nieuw nummer, met de hand, ingeslagen met een centerpons. En ik vind het geluid van de uitlaat ook te hard".
Schrijft ie het nummer op en gaat dit ff checken. Na 10 minuten komt ie terug en zegt dat het echt een probleem is. Nu gaan we samen naar het nummer kijken en kom ik erachter dat hij een cijfer verkeerd heeft opgeschreven. Ik geef dit aan en zijn reactie was dat het toch niets uit maakt want het nummer is er zelf ingeslagen.

Nou daar sta je dan met je golfje 1 cabrio met G60 blok. Je kan gewoon zien dat het nummer niet is afgeslepen (de freesgroeven zitten er gewoon in) en of het nummer met de hand is ingeslagen, is ook niet echt te zien. Zo zien ze er allemaal uit. Maar nu kan ik gaan bewijzen dat het blok niet is gestolen.

Thuis aangekomen probeer je toch vanalles om te kunnen bewijzen dat het blok niet is gestolen. Via de vorige eigenaar de aankoopnota kunnen achterhalen. Foto's gemaakt van de motorcode en verstuurd. Een aantal PG blokken bekeken hoe dat de motorcode is ingeslagen, zelfs een foto van een forumlid ontvangen met een voorbeeld van de motorcode. Alles duid erop dat mijn motorcode zo hoort te zijn.
Al met al alweer een maand verder en na een paar keer aandringen om alles af te ronden krijg ik de reactie dat het motornummer op de foto's is niet origineel door de fabrikant ingeslagen.
Hierdoor is de identiteit van het blok niet vast te stellen, en kan deze niet gebruikt worden voor de motorwijziging.

Daar sta je dan.... Ik vraag me af of het mogelijk is om een soort second opinion uit te laten voeren.
Reply With Quote
  #77  
Old 24-12-2009, 08:20
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Naar een ander RDW station gaan. Misschien tref je daar niet zo,n ouwe zeikerd.
Reply With Quote
  #78  
Old 24-12-2009, 09:36
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

ik vraag me af of dat gaat werken. Bij mij zeiden ze toen dat ik een maand de tijd had (ze hadden mn kenteken papieren ingenomen) om alles te fixen. Lukte dat niet dan hielden ze mn kenteken bewijs vast en was ik de sjors.

heb jij je papereassen nog in handen GZGII? Dan kan t misschien wel
Reply With Quote
  #79  
Old 24-12-2009, 13:48
jetta16v's Avatar
jetta16v jetta16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 107
Default

ik ben afgelopen maandag ook naar rdw venlo geweest

aan de balie werdt gevraagd naar een bon van de motor ik zei dat ik die niet had meteen werdt die mevrouw verbetert door een collega dat ze daar niet naar mocht vragen

nou keuren de enigste vraag was zijn die motor steunen origeneel
mijn antwoord ja zijn bij golf 2 en golf 3 hetzelfde

en klaar op kenteken jetta 1.3 40kw naar 2.0 abf ITB 110 KW

ook was een maatje van me mee met een golf 1 cabrio met een g60 turbo

daar was de vraag waar de glader was

antwoord die gaat altijd kapot dus heb ik die vervangen door een turbo hij vroeg wat hij nou voor vermogen had antwoord gewoon hetzelfde gaat alleen over de levensduur

wel co gemeten maar toen kwam het hij kon ook het nummer van de motor niet vinden dat was een discussie punt maar na het wegen toch goed

dus golf 1 cabrio 1.8 82kw naar 1.8 g60 op kenteken 118 kw

nou ben ik best blij en dat voor 50 euro
Reply With Quote
  #80  
Old 24-12-2009, 14:24
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Dus als je bv je auto laat omkeuren en je hebt een aankoopbon van de motor en foto,s met kenteken van de sloop auto dan kun je geen problemen krijgen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum