Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-08-2018, 23:14
emielvs's Avatar
emielvs emielvs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2017
Posts: 15
Default Auto start slecht en loopt matig

Hallo allemaal,

Na heel wat opknap werk aan de carrosserie is het nu tijd om de Golf rijdend te krijgen. Echter start de auto moeilijk en verzuipt deze zwaar! Je ziet zelfs de benzine in het spruitstuk staan. In sommige gevallen spuit de benzine zelfs uit het koperen buisje die in verbinding staat met de vlotter kamer. Is de carb aanvoer en retour mogelijk verkeerd aangesloten?

Is de horizontale aansluiting op de carburateur voor de retour en degene die naar beneden wijst voor de aanvoer?

Even wat dingen die ik al heb geprobeerd:
De carburateur heb ik gereviseerd en afgesteld volgens:http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=125486 Het betreft een Solex 31-PIC(T)7

De voetpakking is nieuw en lekt niet(remreiniger test toen de auto soort van leip) en het vacuum lijkt ook goed te werken. De vlotter drijft nog en de vlotter naald lijkt ook naar behoren te werken en is recent vervangen.

Daarnaast is de benzine pomp vervangen en getest.
__________________
Wie ben ik:Voorstel pagina
Reply With Quote
  #2  
Old 14-08-2018, 20:46
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Is de vlotter metaal of plastic. Ken niets van jouw specifieke carbu maar bij carbu's die een metalen vlotter gebruiken kan je het tabje die de naald dicht duwt bijregelen door het te plooien.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #3  
Old 15-08-2018, 08:12
emielvs's Avatar
emielvs emielvs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2017
Posts: 15
Default

Het probleem is opgelost! Ik had de vlotter naald en het koperen ringetje netjes gemonteerd. Echter kwam de vlotter naald niet laag genoeg dus een tweede ringetje eronder en tada geen benzine meer uit de vlotterbak overstroom leiding!


Hoe simpel soms de oplossing kan zijn
__________________
Wie ben ik:Voorstel pagina
Reply With Quote
  #4  
Old 03-09-2018, 20:17
emielvs's Avatar
emielvs emielvs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2017
Posts: 15
Default

Uiteindelijk toch gekozen om de Solex 31-PIC(T)7 om te wisselen met een Weber 34ICH omdat de SOLEX toch nog steeds problemen gaf. Echter had deze exact het zelfde probleem: het constant verzuipen en benzine uit zijn vlotter overflow.

Oftewel de carburateur was niet het oorspronkelijke probleem! Dus verder zoeken☹ Toen wij de retour leiding vanuit de carburateur in een fles hingen tijdens het draaien kwam er wel heel erg weinig benzine uit. Oftewel hij kan zijn benzine niet kwijt waardoor de benzine toevoer druk te hoog werd en zijn vlotter naald en vlotter gewoon naar beneden duwt en dus door blijft stromen.

Oplossing de restrictor(Zie foto) in het Y stukje vergroten. Deze heeft oorspronkelijk een boring van 0,7 er zit nu een 0,95 in en hij loopt zonder te verzuipen.

Nu mijn vraag is dit een logische analyse of ben ik nu enkel aan het corrigeren in plaats van het probleem op te lossen? Er lijkt nog wel wat zwarte prut uit de uitlaat te komen maar dat kan ook zijn omdat ie een tijdje stil staat of zou dit iets anders betekenen? Ik kan de auto helaas nog niet op de weg testen want de velgen staan bij de velgen boer voor een nieuwe verf laag😊


__________________
Wie ben ik:Voorstel pagina
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum