Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 05-04-2006, 22:53
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Ik heb het niet zelf gedaan...

Ik heb toegekeken en geholpen , maar het was 1 plaat wat eraf ging en meteen weer erop!

Kan je die zo bij je dealer halen en wat kost het ongeveer? Nokkenas is trouwens niet echt niet meer, maar wel nieuwer dan de oude...die was wat beschadigd.
Reply With Quote
  #22  
Old 05-04-2006, 22:56
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Ik kan proberen om mijn oude nokkenas er weer op te zetten...als hij het dan weer mooi doet laat ik het zo, want op het programma staat complete kop revisie en een sneller nokkenas...Of kan dit niet meer?
Reply With Quote
  #23  
Old 05-04-2006, 23:10
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by TD15
Ik heb het niet zelf gedaan...

Ik heb toegekeken en geholpen , maar het was 1 plaat wat eraf ging en meteen weer erop!

Kan je die zo bij je dealer halen en wat kost het ongeveer? Nokkenas is trouwens niet echt niet meer, maar wel nieuwer dan de oude...die was wat beschadigd.


volgens mij koop je ze normaal niet echt per stuk...

die dingen zijn bedoeld om je kleppen te stellen, dus meestal koop je een hele zooi van die plaatjes in verschillende diktes om alles goed te stellen he

k raad je aan dat gewoon door de garage te laten doen als die plaatjes veel kosten... k heb geen idee van die prijzen van die dingen... voor t werk hoef je t iig niet te laten, das kinderspel
gewoon aflezen wat de klepspeling moet zijn, voelermaatje dr bij en plaatjes inleggen en uitneme tot t klopt
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #24  
Old 05-04-2006, 23:14
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Hebben we t over hetzelfde? Die cup is eruit gehaald en daarop lag 1 plaatje...dat viel er bijna uit en had ie terug erin gedaan...

Ik bedoel dus, 1 plaatje van 1,5-2 mm dik en 1,5 cm doorsnee ofzo? Die ligt aan de bovenkant op die cup... waren er niet meerdere...

Als ik nu mn oude nokkenas erop donder, goede kans dat het weer goed loopt?
Reply With Quote
  #25  
Old 06-04-2006, 06:41
Waldorf's Avatar
Waldorf Waldorf is offline
Banned
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 830
Default

Het is altijd raadzaam om bij het wisselen van de nokkenas de kleppen te stellen. Het kan maar gebeurd zijn.
Meet eerst de klepspeling op van elke cilinder, en noteer dat op papier. Haal daarna per cilinder, de vulplaatjes eruit, en noteer wat er in elke cilinder zat. Tel dat bij elkaar op en je weet wat er in totaal per cilinder in moet. Probeer om met de plaatjes zoveel mogelijk in te vullen. Soms kan je wel 3 cilinders uitvullen. Daarna is het een kwestie van de laatste plaatjes te kopen. Dat kan vaak wel gewoon per stuk.
Dit staat ook in ieder schoolboek/olyslager/haynes/so wirds gemacht na te lezen.

Blijf het overigens knap vinden dat je 2 dempers weg hebt gehaald, en dan in een rijdende auto kan horen, dat je motor meer lawaai maakt.

Last edited by Waldorf : 06-04-2006 at 06:43.
Reply With Quote
  #26  
Old 06-04-2006, 14:20
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

En niet zo'n klein beetje meer lawaai...Wat een brompot is die nu geworden.

Het is een vervangingseinddemper van de Brezan en die bromde al aardig mét al die dempers...verder is die dicht. En ja, het blok zelf maakt echt heel veel meer herrie!

Als je de kleppen stelt, moet je toch de ruimte tussen de stoter en de gladde kant (dus tegenovergestelde van waar de nok zit) meten? Voor de zekerheid ! Moet iets van 0,4 mm zijn? Of 4 mm? Als het 0,4 is, dan kan het dat zeker wel zijn :|!

Bedankt!
Reply With Quote
  #27  
Old 06-04-2006, 15:09
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by TD15
En niet zo'n klein beetje meer lawaai...Wat een brompot is die nu geworden.

Het is een vervangingseinddemper van de Brezan en die bromde al aardig mét al die dempers...verder is die dicht. En ja, het blok zelf maakt echt heel veel meer herrie!

Als je de kleppen stelt, moet je toch de ruimte tussen de stoter en de gladde kant (dus tegenovergestelde van waar de nok zit) meten? Voor de zekerheid ! Moet iets van 0,4 mm zijn? Of 4 mm? Als het 0,4 is, dan kan het dat zeker wel zijn :|!

Bedankt!


Als het 4 mm is dan is het veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te veel !!
Reply With Quote
  #28  
Old 06-04-2006, 17:45
Waldorf's Avatar
Waldorf Waldorf is offline
Banned
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 830
Default

bij een koude motor zou ik voor de inlaatkleppen een speling van 0.15-0.25mm aanhouden.
De uitlaatkleppen tussen de 0.35-0.45mm.
en dan nog dit: Als je de nokkenas rond wil draaien gebruik dan niet de bevestigingsmoer van het nokkenastandwiel, maar die van de krukas. ANders zou er wel eens een tandje op kunnen schuiven.
In principe zijn de klepstelplaatjes er van 3.00 tot 4.25 leverbaar.
artikelnummer :
3.00 ---056 109 555
3.05 ---056 109 556 oplopend tot
4.25 ---056 109 580
Reply With Quote
  #29  
Old 06-04-2006, 17:46
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

klepspeling [warm]inlaat 0,20/0.30
klepspeling [warm]uitlaat 0,40/0,50
heb je wel speciaal gereedschap voor nodig[hefboom VW546 en tang 10-208] en een berg verschillende diktes van plaatjes
Reply With Quote
  #30  
Old 06-04-2006, 18:50
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Bedankt! Ik probeer eerst nog een keer mijn oude nokkenas, mocht dit niet werken, stel ik de boel af!

Dank!
Reply With Quote
  #31  
Old 08-04-2006, 17:01
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Nou, oude nokkenas erop gegooid en zo stil als een muis! Ding was dus maarzo erop gedonderd ... maar goed. Hij doet het nu, zit te kijken naar een sneller nokkenas, dan gooi ik die erop en stel ik hem af. Heb ik dan ook sterkere klepveren en nieuwe klepstoters nodig?
Reply With Quote
  #32  
Old 08-04-2006, 18:15
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by TD15
Nou, oude nokkenas erop gegooid en zo stil als een muis! Ding was dus maarzo erop gedonderd ... maar goed. Hij doet het nu, zit te kijken naar een sneller nokkenas, dan gooi ik die erop en stel ik hem af. Heb ik dan ook sterkere klepveren en nieuwe klepstoters nodig?


k denk dat je met die andere as een betere vullingsgraad wil bereiken bij hogere toeren..
dan is t aan te raden zwaardere klepveren in te zetten, om t zweven van de klepjes te voorkomen
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #33  
Old 08-04-2006, 19:11
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Oke dankje! Dan hoeft de kop er nog niet af toch? Is een 300 graden nokkenas verantwoord/mogelijk? En past de nok van een Golf 1 in een Golf 2? Volgens mij wel, maar weet ik niet zeker. DX is toch vrijwel gelijk aan een EV blok, alleen de inlaat aan de andere kant ofzo?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum