Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Audi
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-04-2013, 01:28
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default Audi 4,2 v8 motormanagement vraagje

Hoi,

voor in een project ben ik aan het kijken naar een Audi 4,2 v8 uit bv een A8.

Het zou dan waarschijnlijk de 32v uitvoering worden en de kans is groot dat het een automaat uitvoering is aangezien die het makkleijkst te vinden zijn.

De vraag is nu of het mogelijk is om deze motor goed aan het lopen te krijgen zonder die automaatbak en zijn sensors. Ik ga namelijk een handbak monteren. Startblokkering e.d. is er wel uit te programmeren maar hoe zit het met de automaatbak?? Of is het slechts een kwestie van de computer inleren met een programma van een handgeschakelde 4,2?

Hopelijk is er hier iemand die mij hier meer van kan vertellen...

groeten Remco.
Reply With Quote
  #2  
Old 29-04-2013, 12:21
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Niemand hier met ervaring met de Audi v8?

Dan zal ik maar gaan kijken of ik een Audi forum kan vinden waar ze me kunnen helpen.
Reply With Quote
  #3  
Old 10-05-2013, 00:04
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Zou Sipke es een berichtje doen, die sprint met een V8 in z'n mk1 geloof ik...

Het geen jij wilt doen is niet echt gangbaar hier, maar ben wel nieuwsgierig naar wat je gaat doen dan?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #4  
Old 10-05-2013, 17:50
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

gewoon een S8 motor in een Alfa GTV hangen, is dat zo apart dan?

Zal Sipke eens zoeken..
Reply With Quote
  #5  
Old 10-05-2013, 21:26
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

http://www.volksforum.com/forum/sho...highlight=sipke

Dit is zijn thread, maar er zitten hier meer handige jongens met andere blokken in hun auto hoor
Je kan bij de watergekoelde projecten eens neuzen; Nielsvwteam, Pewivwteam, Herm Schreurs, de Pul en nog veel meer, het is meer deze hoek waarin dat soort vragen niet zo veel voorbij komen
Ik heb trouwens geen idee of jouw automaat al elektronisch geregeld is, als dat niet zo is heb je naast een goed vliegwiel weinig nodig.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #6  
Old 10-05-2013, 22:38
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Had de thread inmiddels al gelezen maar hij stopt met de aanschaf van een ander blok helaas.

Het blok inbouwen draai ik mijn hand niet voor om. De afgelopen jaren genoeg ervaring opgedaan met vreemde swaps. Alleen is deze elektronika nieuw gebied, de oudere systemen draai ik de hand niet meer voor om.

Automaat is volledig elektronisch gestuurd met een eigen ecu.

Eerst volgende week maar eens gaan kijken voor een motor. Dan weet ik ook meteen of het gaat passen. Carterpan is namelijk een beetje aan de brede kant vermoed ik, dat moet ik even bekijken of dat gaat. Dat is net het enige deel van de motorruimte dat ik namelijk niet aan kan passen.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-05-2013, 23:43
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

op dit forum staat veel info over audi v8 en om/inbouw.
motorgeek.com
ik heb er zelf geen ervaring mee,maar als je voor mij een bouwjaar hebt,en welk besturingssysteem het exact is,kan ik wel even kijken wat hier de mogelijkheden van zijn qua uitprogrammeren.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #8  
Old 11-05-2013, 00:00
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Ben van plan volgend weekend even bij Coen Donkers te gaan kijken voor een S8 motor. Zal de 340 pk 32v versie worden denk ik. hoop een handgeschakelde, scheelt dat automaat gezeur..

Als ik iets concreets weet geef ik het wel even door, ben benieuwd...
Reply With Quote
  #9  
Old 11-05-2013, 02:05
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ik heb ook veel ervaring met Alfa swaps. De laatste was mijn 1971 Giulia super van 1300 naar 2.0 V6 uit een Sei naar een 3.0 24v uit een 164. Dat is nu bijna 12 jaar geleden en dat vonden ze niet grappig bij de RDW. Heeft mij toen 3 bezoekjes aan Lelystad gekost.

Zijn niet alle V8 motoren uit de A8 en S8 32v?

Als ik iets moet hebben aan donoren haal ik het altijd via Autoscout24.de en dan detail zoekopdracht. Met andere landen ook aangezet. Vaak snel een hit voor een mooi bedrag.

Momenteel bezig met het idee uitwerken om een VAG auto om te bouwen naar mid engine V6 TDI
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #10  
Old 11-05-2013, 09:27
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

De nieuwere modellen van zeg maar 2000 zijn 40v. De 360 pk S8 is een 40v.

Donorauto zou leuk zijn maar is waarschijnlijk een stuk duurder en ik heb geen tijd, plaats en zin om dat ding te slopen en alles te verkopen.

Die Giulia heb je toch nooit afgemaakt met de 24v? Herinner me dat je er wel eens over hebt gesproken en wat foto's had geplaatst in een topic van een vriend van mij met een Giulia v6. Gelukkig is omkeuren tegenwoordig makkelijker. De Jetta rwd van mijn vriend Nick ( ken jij ook) is een mooi voorbeeld van wat er allemaal kan tegenwoordig...

Toevallig heb ik ook zo ongeveer alles daarvoor wel liggen, Sei carterpan, 164 24v motor en passende bak, alleen geen Giulia helaas. Staat nog wel op het verlanglijstje om erbij te willen hebben. Maar eerst maar verder met de bestaande Alfetta's, Gtv's en Giulietta...

Een motor in het midden vind ik persoonlijk minder. kost zoveel ruimte in het interieur en je eindigt heel makkelijk met een draak van een auto om mee te rijden. Ik heb het liever met een motor in de lengte voorin en achterwielaandrijving.
Reply With Quote
  #11  
Old 11-05-2013, 17:29
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by giuliettaevo

Automaat is volledig elektronisch gestuurd met een eigen ecu.


Dan is het een kwestie van kijken wat voor data ze uitwisselen en of dat ook zonder kan
Mocht je een handgeschakelde vinden, dan is er sowieso geen probleem
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #12  
Old 12-05-2013, 18:49
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Quote:
Originally Posted by giuliettaevo
De nieuwere modellen van zeg maar 2000 zijn 40v. De 360 pk S8 is een 40v.

Donorauto zou leuk zijn maar is waarschijnlijk een stuk duurder en ik heb geen tijd, plaats en zin om dat ding te slopen en alles te verkopen.

Die Giulia heb je toch nooit afgemaakt met de 24v? Herinner me dat je er wel eens over hebt gesproken en wat foto's had geplaatst in een topic van een vriend van mij met een Giulia v6. Gelukkig is omkeuren tegenwoordig makkelijker. De Jetta rwd van mijn vriend Nick ( ken jij ook) is een mooi voorbeeld van wat er allemaal kan tegenwoordig...

Toevallig heb ik ook zo ongeveer alles daarvoor wel liggen, Sei carterpan, 164 24v motor en passende bak, alleen geen Giulia helaas. Staat nog wel op het verlanglijstje om erbij te willen hebben. Maar eerst maar verder met de bestaande Alfetta's, Gtv's en Giulietta...

Een motor in het midden vind ik persoonlijk minder. kost zoveel ruimte in het interieur en je eindigt heel makkelijk met een draak van een auto om mee te rijden. Ik heb het liever met een motor in de lengte voorin en achterwielaandrijving.


Ah, dat wist ik niet, dacht dat de meeste nog 32v waren.

Ik heb de auto inderdaad toen niet afgebouwd en een kameraad zou het doen, maar heeft de auto 5 jaar in de tuin laten staan en daar kunnen ze niet zo goed tegen.

Met midden motor een draak van een auto om mee te rijden? Je hebt juist een hele fijne gewichtsverdeling. Ik hoef niet zo nodig te driften
Meer voor het ciruitwerk ga ik hem gebruiken, komt t.z.t. wel een topic van.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #13  
Old 12-05-2013, 19:23
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Met dat draak bedoel ik dat dat kan gebeuren, niet dat dat voor al de middenmotor auto's opgaat ... Vooral als men gaat ombouwen door gewoon een subframe van voor naar achteren te plaatsen en dan de motor e.d. aan te sluiten en dan verwacht dat alles goed gaat. Er komt zoveel bij kijken met de wielophanging en gewichtsverdeling e.d. dat ik het een beetje eng vind om aan te beginnen zonder dat ik daar erg veel kennis van heb. En auto's met middenmotor staan er om bekend veelal een stuk listiger te zijn in het grensbereik, als hij gaat schuiven ben je meestal al te laat. Toyota Mr2 is een mooi voorbeeld daarvan.

Giulia in de tuin is geen goed idee inderdaad , zonde.. Bestaat hij nog wel of is hij gesloopt? Ik heb wel interesse in dergelijke projecten namelijk...
Reply With Quote
  #14  
Old 12-05-2013, 19:33
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ik heb HTS Autotechniek gedaan een ophanging ontwikkelen lukt me wel ;-) Maar de RDW moet het ook goed vinden. (als ik zie wat Nick voor elkaar heeft gekregen durf ik er ook wel heen ;-) )

Hij stond er zo lang en ik wou hem terug kopen maar toen we de achterklep open deden en ik de klep in mijn hand had hebben we hem laten inslapen. Jammer, want in die auto ben ik in 2002 getrouwd.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #15  
Old 12-05-2013, 21:12
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Aslasten zijn eigenlijk de belangrijkste dingen om in de gaten te houden voor de RDW. Als je de aslasten binnen de grenzen houdt en de afmetingen identiek aan de originele afmetingen ( wielbasis en spoorbreedte) dan komt het wel goed. Natuurlijk moet het wel een auto van voor 1998 zijn.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum