Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-04-2006, 12:55
jirure's Avatar
jirure jirure is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 36
Default roest bij zijruiten

ik ben er net achter gekomen dat aan de buiten- en binnenkant links en rechts van de raamrubbers achter, veel vocht en roest achter de rubbers zit. Nu wil ik de boel uit elkaar halen de roest plekken bewerken en de boel natuurlijk weer in elkaar zetten.

Nu is mijn vraag wat moet ik allemaal bestellen om dit klusje te klaren. ben wel van plan om de ruiten heel te houden.

en heeft iemand nog tips ivm deze operatie?
Reply With Quote
  #2  
Old 15-04-2006, 15:01
DeVicEofHeLL DeVicEofHeLL is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 57
Default

Ligt eraan hoever de roest is, maar in het ergste geval.

schroevendraaier om ruit eruit tehalen, en een touw + vet om er weer in te zetten.

Sluiptol, mig lasapparaat, stukken plaatstaal, plamuur, lak, en ga zo maar door, heb je geen foto's ???
__________________
Drive like lightning, crash like thunder
Reply With Quote
  #3  
Old 15-04-2006, 15:42
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

baksteen en duckt tape...

ownee, je wil ze heel houwe zie ik...

idd zoals device al zegt met een schroevendraaier voorzichtig eruit wippen

en als je ze daarna weer in wil bouwen, een dun nylon (of ander sterk en glad) touwtje in de rubber leggen, de rubber aan een kant inzetten, en dan met de draad rondom de ruit uit de rubber trekken. zo springt de rubber vanzelf rondom over de metalen rand heen.

k raad wel aan dit effe met twee man te doen. de ene die t koord uittrekt, en een ander die voorzichtig t raampje dr in drukt
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #4  
Old 15-04-2006, 16:46
|| RS ||'s Avatar
|| RS || || RS || is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 412
Default

Ik kan erover meepraten. Zwaar verrot. Mijn tip: zo snel mogelijk er wat aan doen, want het verspreid als een gek.

Ik heb het raam eruit gehaald, de zooi kaal geschuurd met een haakse slijper (slijptol), behandeld met een roestwerend middeltje (fertan), zinkspray erover, plekken waar gaatjes zaten gevuld met body-filler (en dan vanaf de onderkant aliminiumtape geplakt zodat de filler niet eruit valt ), gladschuren met waterproof, primer, lak en blanke lak.

Let wel: roest zal op deze manier nooit volledig stoppen. Pas als je het deel eruit zaagt en er een nieuw stuk staal inlast ... alleen dan kun je verkomen dat je er voorgoed vanaf bent.

Succes !!
Reply With Quote
  #5  
Old 15-04-2006, 17:19
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

raam er uit halen, loszittende roest wegkrabben, dan ontvetten en behandelen met RX5 ongeveer 24 uur laten drogen en dan kun je het weer in elkaar zetten, en roest het gegarandeerd niet verder.
als je de roest echt weg wil hebben, tja, dan kom ja al aan nieuwe delen inlassen. het is maar net wat jij en je portemenee willen

dealers van rx: http://www.caprotech.nl/Dealers.htm
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum